Travelling churchhills

churchillseven

At rejse er at leve.

Denne devise forsøger vi at leve op til i vores lille familie :-)

Oceania January 3rd 2010

Vi er nu nået til ACT (Australian Capital Territory) og Canberra, som er Australiens hovedstad. Med kun omkring 320.000 indbyggere er byen ikke stor, men den bærer i bred udstrækning præg af at være by-planlagt som hovedstad med lange boulevarder og store rundkørsler, som minder om ringveje. Vi bor på et hyggeligt B&B eller et lodge, som man kalder det her. Og det er dejligt at få tilberedt bacon og æg i forskellige varrianter efter ønske, som et alternativ til toastbrød og cereals, som vi ellers har haft på menuen de sidste par uger :-) Vi startede Canberra sightseeingen med et besøg i Telstra Tower, som tilbyder et flot 360 graders panorama view. Selve tårnet er 66 meter højt og står på en høj (vi ville nok kalde det et bjerg). Derfra kunne vi udpege dagens ... read more
Farvel Travel bug
Nationalmuseet

Oceania December 31st 2009

Der er afsindigt varmt i Melbourne også meget varmere end der plejer at være i følge medierne og lokale ansatte på hotellet. I dag var vi oppe på 39 grader i skyggen, hvor selv Rikke er begyndt at søge ind, hvilket jeg ikke erindrer at have set før. Hun plejer hellere at ville tiltrække mere farve til teinten ved at opholde sig ude i solen. Vi drikker derfor rigeligt med væske i form af vand og så selvfølgelig vanddrivende kaffe :-) Vi bor fint på Marriot i en suite, som vi lod is opgradere til for en lille merpris, så må jeg forsøge at få kompensation fra Hotels.com når vi kommer hje, eftersom hotellet kun havde reserveret et to personers værelse til os, selv om vores bekræftelse fra hotels.com lød på 2 voksne og to børn. ... read more
Australian Open
Rod Laver Arena
Margarete Court

Oceania December 30th 2009

Dagens gæste blogger: Pauline :-) Hej allesammen! Nu hvor vi har fået adgang til nettet igen, så kan vi endelig skrive på blog'en igen! Idag har vi sovet længe til kl. 8 efter, at vi de sidste to nætter har været oppe kl. 04.00 på vores safaritur. Vi blev hentet af en bus i morges, som kørte os til lufthavnen. Vi spiste morgenmad derude. Flyveturen gik godt selvom Mikke havde lidt problemer med ørene! :-( Vi satte uret 1½. frem, så der nu er 10 timers forskel til Danmark. I lufthavnen i Melbourne fik vi en sej bil med god plads og bak kamera. Jeg glæder mig til at vi skal køre videre i den. Da vi ankom til vores hotel, Marriott Melbourne så pakkede vi ud, og derefter var vi ude at kigge på byen! ... read more

Oceania December 26th 2009

Så er vi ankommet til outback'en og the Red Center som det også kaldes. Udover at temperaturen er steget i fht. Brisbane og østkysten, så er gadebilledet også ændret idet der er Aboriginals overalt. Mere om dem senere i denne blog. Alice Springs har omkring 25.000 indbyggere og ligger midt på det australske kontinent. Byen blev gjort kendt af Nevil Shute, som lod sin hovedperson eftersøge en Australsk soldat som kom fra Alice Springs. Idag er den mest kendt for at være hub for de mange turister, som skal besøge Ayers rock samt de omkringliggende klipper og befolkningen 8-dobles også af de mange besøgende turister i højsæsonen. Vi fik ikke noget ubetinget godt indtryk af byen og den aboriginale kultur. Vi ankom på Boxingday, som er national helligdag og det var derfor kun meget få forretninger ... read more
Day19 Alice springs 019
Anzac Memorial
Day19 Alice springs 001

Oceania December 24th 2009

From all of us to all of you..... de bedste jule hilsner i 30 gradrs varme. Pigerne havde hængt "julesokker" op og heldigvis havde Santa kigget forbi med lidt lokale sager :-) Efter morgenmaden kørte vi 3 timer sydpå mod Australian Zoo, hvor vi fik klappet koalaer og kænguruer, set krokodille show og set en masse dyr, som vi ikke normalt ser i europæiske zoologiske haver. Det var rart endeligt at møde de dyr (kænguruer, dingoer, wombats og koalaer, som vi indtil videre kun har set på vejskilte (og enkelte døde kænguruer i vejkanten) på vores lange køreture. Juleaften er nu overstået med bøffer i det lokale steak house og efterfølgende dans om plastic juletræet i al sin glans og herlighed. Gaverne har især bestået af elektronik købt i Singapore :-) Det er kun Rikke, som ... read more
Pigerne ved Lake McKenzie på Fraser Island
Mikke med en Koala
Nærkontakt med kænguruerne

Oceania December 19th 2009

Vi var nu klar til at tage afsked med Cairns efter den gode dag ude på revet, som alle forsat var "høje" af. Vi stod op kl. 7.30 og spiste morgenmad. hvorefter vi tog en taxa til Hertz for at hente den tidligere beskrevne lejebil, som vi havde været heldige at få booket på trods a højsæsonen. På forhånd havde vi forberedt pigerne på, at de skulle forvente at have en del bagage imellem sig på sæderne, for vi har mere bagage end en Toyota Corolla kan rumme i bagagerummet. Fremme hos Hertz fik vi mulighed for at springe 2 bilstørrelser op til en Toyota Camry for blot 30$ (~150 DKK) mere for 7 dage. Det lød billigt og vi accepterede, men måtte også erkende at bilen ikke lever op til Hertz sædvanlige praksis, da den ... read more

Oceania December 18th 2009

I dag var vi så omsider ude på Great Barrier Reef, som jo var hele hovedformålet med at tage til Cairns. Vi boardede kl. 9.15 på en katamaran motorbåd, som skulle sejle os 40 km (1½ time) ud til det ydre rev, hvor de har deres dykkerplatform liggende. Sejlturen derud var ikke for sarte sjæle. Båden rullede og gyngede, så japanere og kinesere kastede op i et langt væk. Vi holdt dog alle skansen. Rikke og Pauline på soldækket, Mikkeline og Kim i kabinen. Fremme ved pontonen blev vi læsset af og fik udleveret maske, snorkel og svømmefødder samr svømmevest til børnene. Derefter var det bare at kaste sig ud i vandet og udforske revet indenfor det afmærkede område, som livredderen dækkede. Pigerne blev meget hurtigt komfortable med dykningen og det var dejligt at opleve deres ... read more
Katamaranen
Fisk & koraler

Oceania December 17th 2009

Dagens gæsteblogger : Rikke Dagens program: Stå op, spise morgenmad på den store terrasse (vi har 2 terrasser!), bade i en af de mange pool’s på hotellet, spise frokost (dejlige sandwiches og cashew nødder) i vores hotellejlighed, nappe en taxa til byen for at booke en sejltur ud på GREAT BARRIER REEF og bade i den offentlige pool, som ligger lige ud til havet. Dagen gik fint lige indtil vi kom på den tanke, at få booket bilen, der skal bruges til at køre sydpå. Efter at havde besøgt 5 biludlejningsbureauer, hvilket vil sige alle bureauer i Cairns, måtte vi konstatere, at vi ikke kunne få fat i en bil, hverken normal bil eller autocamper. Vi fik at vide, at alt var udlejet pga jul/nytår og at Cairns blot er en ”rural town” med kun et ... read more

Oceania December 16th 2009

Vi tog afsked the Clarks kl. 6.30. På grund af voldsom trafik og to ulykker, så ankom vi først til Brisbane lufthavn kl. 8.15 Dagens flyvning var kort 1:50 og vi havde et perfekt udsyn over great barrier reef hele vejen op til Cairns. Cairns er en mindre by (ude på Lars tyndskids mark) og er derfor meget overskuelig og nem at finde rundt i. Vi bor på The Lakes Resort & Spa. Det kan lyde fancy, men er det ikke. Der er mange swimming pools, små restauranter og en tennisbane, men udover pools’ne er det mere den rummelige lejlighed med køkken og to terrasser som vi har sat pris på. Dagen blev brugt på badning og en smuttur ind til byen, hvor vi kiggede lidt på tur operatørernes tilbud på ture ud til revet. Samtid ... read more

Oceania December 15th 2009

Adam skulle arbejde. Derfor tog Kim alene af sted med alle pigerne. Planen var at se Purling brook falls og best of all lookouts. På grund af ekstremt regnvejr måtte vi dog begrænse os til førstnævnte. Inden regnen nåede vi at hike ned til en dejlig pool, hvor vi kunne gå rundt i det klare bjergvand, men på vejen op til vandfaldet kom regnen og vi var efter kort tid gennemblødte alle sammen. Alle var gennemblødte og Kims telefon druknede og er stadig død. Sightseeingen blev derfor indstillet og vi måtte køre hjem og skifte til tørt tøj. Kims mobiltelefon var gennemblødt og er forsat stendød. Så kontakt os på Rikkes mobil hvis behov herfor. Efterfølgende spiste vi frokost og foretog et nyt besøg i Anaconda. Denne gang blev der købt nye sko til Kim så ... read more
Lidt leg på stenene på vejen ned til faldet
Tøzerne ved Surfers paradise
Mikkeline danser hulahop

Tot: 0.182s; Tpl: 0.006s; cc: 3; qc: 85; dbt: 0.1069s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb