Fujisan

Japan's flag
Asia » Japan » Kanagawa » Hakone
August 4th 2007
Published: August 23rd 2007

Netop ankommet....Netop ankommet....Netop ankommet....

Hvor ligger hotellet???
Selvom vi hjemmefra var bevidste om, at August måned langt fra er optimal med henblik på at kunne se Mt. Fuji, så havde vi alligevel valgt at lægge Hakkone ind på vores rejseplan. Mange rejsende på denne årstid må derfor nøjes med postkort, som viser bjergets snebeklædte tinde spejle sig i Ashi-søen - billeder som altid er taget i December eller Januar, hvor tågen er begrænset omkring Fuji og Ashi-søen.

Tågen var ikke ligefrem begrænset, da vi ankom til vores hotel med bus. Sigtbarheden var nede på 10-15 meter og vi anede reelt ikke, hvad vej vi skulle gå fra busstoppestedet, men kunne glæde os over, at hotellet skulle ligge blot 2 minutters gang fra stoppestedet. Vi fandt det derfor rimeligt hurtigt, men var ærgelige over at man ikke kunne få en fornemmelse af området og hotellets beliggenhed.

Receptionen havde et diplomatiskk udtrykt, meget begrænset engelsk kendskab, men kunne forklare at det var meget normalt med tåge på denne årstid. Resten af dagen blev derfor tilbragt indendøre med Onsen (Japansk bad), massage stol samt overværelse af en kendo-turnering med international deltagelse i en sportssal ved hotellet.

Kendo havde vi ikke tidligere stiftet bekendtskab med, men i mangel på
Massage til alleMassage til alleMassage til alle

Rikke var den første i stolen.
bedre var det spændende og lidt uhyggeligt, at se dem kæmpe med kutter, masker og stave imens de skreg som hekse fra Bloksbjerg 😱

Vi håber at vejret arter sig de kommende dage - alternativt vil vi overveje, at tage tidligere til Tokyo.

Take care!

Tot: 0.204s; Tpl: 0.011s; cc: 9; qc: 56; dbt: 0.1288s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb