Idag er det Farfars fødselsdag

Asia » Japan » Kyoto » Kyoto » Gion
July 29th 2007
Published: August 20th 2007

Nijo-slottet i KyotoNijo-slottet i KyotoNijo-slottet i Kyoto

Her boede den første Tokugawa shogun fra 1603. Slottet havde blandt andet "nattergale-gulve" som knirkede, når man gik på dem. Derved afslørede ninjaer og samuraier dem selv, hvis de ville snige sig ind på slottet.
Og vi har siden i morges kl. 0.30 DK tid glædet os til, at ringe hjem og synge fødselsdagssang for 60 års-fødselaren 😊

Men vi måtte vente helt til 17.30 tiden lokal tid med at ringe, fordi det skulle times med det officielle arrangement i hjemme i DK. Lydtrykket må have lydt ekstra højt fra Pauline og Mikkeline, som næsten ikke kunne vente mere. Vi håber du får en super dag med familie og venner, Far/Farfar og så må vi fejre dig officielt når vi er tilbage.

Vi havde forberedt en lille surprise her til aften, hvor vi havde iført os kimonoer alle fire og hvor vi sad på sivmåtterne på værelset og med risskydedørene i baggrunden. Her opførte vi et ret underholdende show med fødselsdagssang foran videokameraet, som var tiltænkt at skulle uploades herfra. Desværre (og det er vi meget kede af) er der tekniske problemer med PC'en paa hotellet og vi kan derfor hverken uploade videoen eller fotos. Vi skal dog med glæde vise klippet frem, når vi kommer hjem 😊

I formiddags var vi paa besøg i nogle gamle templer inde i Kyotos centrum og i eftermiddags var vi på det internationale Manga museum (Manga
Manga-museetManga-museetManga-museet

Pigerne får hver malet deres portræt i "Manga-style"
er japanske tegneserier). Så vi tilstræber forsat at finde seværdigheder "i børnehøjde".

Resten af dagen har stået på afslapning og mere japansk bad - eller "onsen" som de lokale kalder det.

Endnu engang tillykke med fødselsdagen, Far 😱

NB. Det er alligevel lykkedes os få videoen på plads gennem Youtube. Så check den her.
Take care!

Krabber til frokostKrabber til frokost
Krabber til frokost

Frokosten blev indtaget på en restaurant, som kun solgte karbbaer. Det blev derfor et måltid med begrænset variation: Store krabbekløer som disse samt krabbe-sushi.
Paryk-forretningParyk-forretning
Paryk-forretning

I Gion kvarteret, hvor vi boede var der flere forretninger med Geisha-outfit. Blandt andet denne, som gjorde det i parykker og udstyr til håret.

Tot: 0.115s; Tpl: 0.01s; cc: 8; qc: 51; dbt: 0.0522s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb