Beijing - Endelig i Kina!

China's flag
Asia » China » Beijing
July 2nd 2007
Published: July 2nd 2007

Udsigt fra toget - MongolietUdsigt fra toget - MongolietUdsigt fra toget - Mongoliet

Solnedgang i Gobi/oerkenen.
Hej Alle
Efter at have koert sammenlagt 7.865 KM er vi nu ankommet til Beijing, hvor vi har indlogeret os paa Beijing Hotel som er centralt beliggende med en fantastisk morgenbuffet.

Vi har de sidste tre dage set/genset de vigtigste sights; den store mur, Ming-gravene, den himmelske freds plads, sommerpaladset, den himmelske freds tempel og saa selvfoelgelig den forbudte by.

Pigerne er begejstrede for byen og befinder sig godt med ogsaa at have flere McDonalds filialer inden for raekkevidde. Vi forsoeger dog at begraense brugen, da isaer Rikke har praeferencer for mange af de lokale delikatesser.

Det som har overrasket os mest er at Beijing er blevet meget moderne ifht. da vi var her sidst. Stort set alle mennesker i gadebilledet gaar vestligt klaedt og ville ikke vakke opsigt hjemme i Hoersholm :-)

Til gengaeld vaekker pigerne og isaer Mikkeline stor opsigt uanset, hvor vi befinder os.
Det er grotesk at opleve, at kinesere i alle aldre paa bedste Paparezzi maner fotograferer dem med kamera eller mobiltelefon. De fleste er dog saa hoeflige, at de paent spoerger os om de maa tage et billede. Vi har aftalt med pigerne, at de selv maa sige fra, hvis de ikke har lyst og at dette er helt OK. Men indtil videre bader de sig videre i blitzlys og opmaerksomhed.

Vi har endnu to dage tilbage i Beijing, hvor vi ikke har et fast program planlagt. Derefter flyver vi til Yichang, hvor vi skal sejle 3 dage paa Yangtze. Vi melder os igen paa dette sted inden vi tager afsked med Beijing.

Alle har det godt og har gode maver. De kilo vi maatte have smidt i Mongoliet er saa smaat ved at vende tilbage. Saa det er fint, at vi snart skal videre.

Take care!

Natmarked i Beijing...Natmarked i Beijing...
Natmarked i Beijing...

... byder paa alskens spiselige almindeligheder. Vi fandt dog nogle stader med biller, mus og graeshopper. Dog uden at koebe noget, vi havde jo lige spist :-)
Saa har vi besteget muren...Saa har vi besteget muren...
Saa har vi besteget muren...

... selvom temperaturen var oppe midt i trediverne og selvom vi maatte loebe spidsrod meelem alle de langsomme turister og alle saelgerne :-)
SommerpaladsetSommerpaladset
Sommerpaladset

Mikkeline ved Kunming/soeen som optager 3/4 af sommerpaldsets samlede areal. Skibet i baggrunden er af marmor og sejler derfor ingen steder. What a waste!

2nd July 2007

... suk - har jo lige været der...
Hej Kim & Co. Sidder lige og savler over billederne - set herfra er det ualmindelig surt at skulle op og på arbejde de næste mange uger, men hvor må det være fedt! Håber I får hørt noget tysk firserpop undervejs. Ellers må I købe noget lokalt musik ;-) Rigtig god tur på Yangzte!
3rd July 2007

dejligt at høre fra jer !!
Hej alle - hvor lyder det bare til at i nyder livet. Skøøøøøøønt !!!! I ser sku også godt ud *GG* - men lidt mere sul på kroppen gør ikke noget. (siger den lidt småfede :-)) Her har regnen desværre stadig magten...nu på 3. uge tror jeg. Og ifølge gammelt overtro er det onsdag den 27.6. som er afgørende for hvordan vejret bliver de næste 7 uger. Behøver jeg siget at det pi..... ned den dag. Nå godt vi skal til frankrig på ferie i år ... det bør være bedre *GG* Winters er taget afsted ...5 uger i deres hus tager de. Vi kommer først helt ned til dem i den sidste uge....skal først via Paris. Hygge hejsa og pas på jer selv. Knus Birgitte
3rd July 2007

Mikkeline didn't starve to death, Yippiieh!
... so you finaly made to chinese McD!!!
4th July 2007

hilsen fra regnfulde Danmark..
Hej allesammen ! Hvor ser det bare fedt ud ! Håber I nyder turen, og kan fremvise både lysbilleder OG smalfilm når I kommer hjem... :-) Her alt vel, vi glæder os til ferien, som starter fredag... :-) Har prøvet at sende sms til Jer (på Kim´s telefon), men får dem retur... Anyway... MANGE HILSNER HERFRA OS ! Vejret er ikke specielt fantastisk her.... Det regner en HEL del, men tilgengæld er der en del vind i dette lavtryksområde, såååå det er faktisk ikke så ringe endda.... :-) Tror vi skylder Jer en tak for, at vi rykkede vores bryllup til 5/5 og ikke, som planlagt 7/7/07.... Vejret lørdag 5/5 sol, IKKE en sky, højt humør og en uendelig smuk brud... Vejret 7/7-07: 17 m/sek, regn, skyer.... MANGE HILSNER Tania og Christian
16th July 2007

Mikkeline survived!
She is. And she is allready looking forward to visiting McD's at Hong Kong, Taipei and in Japan and know these "safe" locations by heart. By the way examples have shown that Hard Rock Cafes are acceptable replacement according to both her and her sister. The only issue is that their mother would like to enjoy local dishes, but we all come around.
16th July 2007

Tak for hilsen!
Jeg haaber det gaar godt med jeres lille nye. Desvaerre er iPOD`en gaaet ned og jeg kan ikke faa liv i den. Saa der er ingen tyske schlagere i vores bagage :-( I stedet har vi som foreslaaet koebt lidt kinesisk pop, som til overmaal kompenserer for den manglende tyske pop. Den er nemlig mindst ligesaa ringe. Hilsen Kim

Tot: 0.067s; Tpl: 0.012s; cc: 19; qc: 27; dbt: 0.0291s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb