Page 17 of baca12 Travel Blog Posts

Europe » Italy August 21st 2020

V cene ubytka mam aj ranajky. Na tacke fasujem croasant, krekry, dzem, vodu, dzus a k tomu kapucino. V lobby kde je aj recepcia je este jeden clovek. Ono toto ubytko je zaroven i kaviaren ale hosti z ulice nula. Majitelke podavam tacku, ta si nasadzuje rukavice a tacku odo mna prebera. Pesibusom pochodujem na blizku zel.stanicu domodossola. Je tu az jeden automat na listky. Vsade znacky o noseni rusok ci dodrziavani 2m vzdialenosti. Na zemi su lepky so stopami topanok, to ulahcuje dodrziavat vzdialenost. No nik to nerespektuje resp ani nema kto, stanica je prazdna. Cislo nastupista naskakuje minutu pred prichodom vlaku, fakt genialne vymyslene. Vlak dvojposchodak s riadne pustenou klimou, ludia maju ruska ale najdu sa i rebeli. Cestou nic zaujimave iba sidliska ci fabriky. Celu cestu ziadna kontrola listku, ten vsak bolo potrebne ... read more

Europe » Hungary August 20th 2020

Ak by som mal cestovat sam po tejto krajine, tak by to bolo pre mna sklamanie. Krajina hlavne na mestsku turistiku, hory ziadne, zaujimavosti bez auta nedostupne. Jedlo bolo v pohode, sklamali akurat povinne tringle v budapesti (ale zasa jedli sme len v tur.zonach) Prekvapili vlaky, kde skoro v kazdom bolo super rychle wifi, ic vlaky kvalitne, obycajne uz klasika slovenske pred generacnou vymenou. Odporucam nakupovat listky cez web, kde je zlava az 20perc, cez appku 10 a cez automat 5. My sme kupovali vsetko cez automat na stanici, teda ak tam bol. appka mi nenasla vsetky vlaky a uz som sa tym dalej nezapodieval, web stranku sme neriesili, co bola chyba a mohli sme usetrit. Na dlhe trate bola vzdy rezervacia miesta Bus tiez v pohode, obcas starsi typ ale pohoda. Ludia zvacia priatelsky, v ... read more

Europe » Austria August 20th 2020

Check out a pesibusom pomalicky k spievaujcej fontane. Cestou kupeny cerstvy trdelnik a ten zjedeny pri fajn muzicke pri fontane. Vonku je krasne slnecno, co sa odrazilo aj na dost ludoch v okoli fontany. Co ma vytaca na budapesti, su vydrbane bolt kolobezky. Kokoti to odstavia hocikde, stred chodnika, roh chodnika, tri vedla seba. Clovek aby sa tomu furt vyhybal. Rozlucka s juliou, odchytenie elektricky a smer kelenfoldi stanica odkial mi ide regiojet do viedne. Vcera mi pekna recepcna dala gratis 3 listky na mhd v budapesti, ja som jej za to dal spiatocny listok z budapesti do nz. Dovolila mi vytalcit si free aj vstupne formulare do talianska a tranzit papiere pre rakusko. Ono to davaju aj na letisku ale takto mam usetreny cas. Stale sa vyplati kupit spiatocny listok na vlak ako jednosmerny z ... read more

Europe » Hungary August 19th 2020

Check out, platba v eurach, smer bus stanica a keszthely, odtial chytame vlak smer Bélatelep. Tu vystupujeme len my. Ideme popri velmi peknom nabrezi popri balatonu az do dedinky fonyod. Na kamenoch susim este mokre trenky, chytam bronz. Je tu dost rybarov, niektory maju vybudovane lovecke lavicky priamo v jazere. Na jednu si sadame a relaxujeme. AK by nebolo super veterno, bolo by to tu idealne. Parkujeme na jednu free ohradenu plaz, opat relax pri jazere. Lezime blizko pri vode, obcas nas ostrieka velka vlna. Plaz je travnata s tym, ze vstup do vody tvori betonova hradza, na ktorej su schodiky aj so zabradlim. Je tu i bufetik, tak reku dame rybicku, no platba len hotovostou a tu opat nemame. Tesne pred fonyod je plaz urcena pre psov. Brrr Vo fonyode opat namesticko s restikami. Do ... read more

Europe » Hungary August 18th 2020

Celu noc prsalo a rano dazd pokracuje. Nic nerobenie na izbe. Dazd trochu ustal, pada rozhodnutie, ze ideme do Nagykanizsa (jebla google mapa ma nazov velka kaniza, u julii to ma tiez neaky iny nemecky nazov) Odchytavame bus, ktory meska 10.min a smer toto mesto, o ktorom nevieme nic, iba to, ze na mape vyzera velko a nema tam prsat. Ide sa cez rozne dediny. V niektorych su kupele, inde zas akvapark. Cez cele mesto prichadzame na bus stanici. Ono mesto sme zhliadli z busu a musime uznat, ze bola chyba sem ist. Nic zaujimave pre nas tu neni. Davame akurat neskori obed v M55 Bisztró . Co nas prekvapilo, tak tato restika sa zatvara uz o 1600, t.j. asi 45min pred nasou objednavkou Priamy bus nazad do heviz nestihame, tak ideme cez zalaegerszeg. Toto mesto ... read more

Europe » Hungary August 17th 2020

Nadherne slnecne ranko Klasicke sladke ranajky (kapucino, zakusok) vybavene v dobre vyzerajucej kaviarnicke Sissy Kávézó és Fagylaltozó pri bus stanici . Bohuzial ostalo iba pri dobrom vyzore, kava nic moc. Bus stanica je tu tragicka, oval, v ktorom strede je budova. Z jednej strany zastavky, z druhej tiez. No opat len cisla, tak clovek musel prejst vsetky aby zistil odkial to ide do keszthely. Ide to z druhej strany ako ked sa pride z tohto krkolomne vyslovujuceho sa mestecka. Prichadza lokalny bus co stoji i v meste. Vyskakujeme asi v strede mesta. Treba zmacknut tlacitko, inak bus nezastavi. Dobra sprava, gps mi uz funguje tak ako pred tym, opat dalsia aktualizacia, tak problem asi odstranili. Pochodujeme do Kastély parku. Tu je pekny kastiel, krasny velky, upraveny park a samozrejma fontana. Nechyba tu muzeum a ... read more

Europe » Hungary August 16th 2020

Dnes dalsi presun. Uz ma tieto kazdodenne presuny prestavaju bavit, nastastie v heviz zostavame viac ako jednu noc. Casu mame kopu, tak presun na vzdialenu zel.stanicu deli. Tato vobec neni pekna ako keleti ci nyugati. Tato ma komunisticky nadych. Nasadame na balaton expres a smer juh. Natoze je to expres vozne nic moc. Za stolicny belehradom (opat drbnuty google preklad, inak szekesfehervar) stojime na kazdej stanici co ma v nazve balaton. Po 5zastavke som to uz prestal pocitat. Balaton z vlaku vyzera velmi velko, no nikde nevidiet verejne plaze, vsetko ohradne plochy. Vyskakujeme na konecnej keszthely. Tu sme sa chceli na stanici najest, dat langos ale nevyzeral moc vabne. Cakacka na bus smer heviz. Bus ide kazdu chvilku, bud lokalny alebo dialkove. Za poslednu hotovost kupene listky a hor sa do kupelneho mesta preslaveneho prirodnym liecivym ... read more

Europe » Hungary August 15th 2020

Dnes teda pokracujeme nazad do budapesti, i ked som nabadal juliu nech si spravime daytrip do chorvatska, ked uz sme pri hraniciach. Opat ideme vlakom a opat listky kupene v automate. Cesta ubehla rychlo, v budapesti naskakujeme na metro a smer hostel. Na recepcii opat uplne krasna recepcna, spraveny check in. Tentokrat mi uz nemeraju teplotu a ani sa nezapisujem na zoznam hosti, dokonca ani zalohu za kartu(kluc) odo mna nechceli. Opat mam iny dorm nez julia, tentoraz vsak i tu hapruje klima a mam tu miesto bab, chlapov. V lobby dvaja spanieli, prave sa vratili z letiska, bo jedneho nepustili do lietadla. Stratil obcanku, tak neletel. smer blizky central market. Tam uz poobede nic otvorene iba supermarket albert. Julia je prekvapena, kolko v nom maju tovaru, v nemecku je omnoho mensi. Kupene suroviny na veceru. ... read more

Europe » Hungary August 14th 2020

Vonku nas necaka nic dobre. Dazd. Julia nema so sebou nic dlhe, vsetko je v budapesti, tak jej davam moju bundu. Rychlo krokom obchadzame centrum, kaviaren a ranajky. Dazd ustal. Smer bus stanica. Okuknutie velkej synagogy, kde sa plati vstup, tak si naserte judaci. Bus stanica osarpana este z cias komunizmu. V hlavnej budove chceme kupit listky, tie sa ako u nas kupuju az u vodica. Nastupistia oznacene len cislom, nastastie v hlavnej budove bola digitalna tabula aktualnych odchodov. Listoky kupene smer pecs. V buse par ludi ma nasadene masky ale zakrivaju si len usta. Cesta strasna. Uzke cesty, ziadna dialnica, sama dedina ala juh, vychod slovenska. Az pred cielom nasadame na kusok dialnice. Pecs bus stanica je v novom meste. Okolo komunisticke cinziaky. No stare centrum je genialne, zatial top mesto pre mna. Opat f ... read more

Europe » Hungary August 13th 2020

Debrecen bol fajn mesto na kavickovanie ale my pokracujeme dalej na nasej puti, smer srbske hranice a mestecko szegedin. Este okukavame dalsie ulicky debrecinu, zastavka na ranajky v dalsej vinatege kaviarni . Cul sa priznavam, vybral som to ja. Na stanici kupeny listok, masky nemal nik ani vo vlaku, ani sprievodcicka. Nuz len smer vlaku bol trosku divny, vraj smer budapest, som sa radsej opytal chalaniska. Ten vlak potvrdil. Zeleznica je tu zrejme zkruhovana, ono smer budapest bol uz aj z miskolca i ked sme sli na vychod. Opat ic, pouceny zo vcera, uz ideme na svoje miesta. Wifi fici, klima tiez. Vonku na obzeranie nic zaujimave len kukurica a slnecnica. V kecskemet menime ic za iny ic. Nuz a opat sa prejavuje nasa neznalost madarskych zeleznic. Sadame do druhej voznovej triedy s klimov, no mi ... read more

Tot: 0.153s; Tpl: 0.006s; cc: 6; qc: 63; dbt: 0.0672s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb