9.den - tihany

Hungary's flag
Europe » Hungary
August 17th 2020
Published: September 27th 2020

Nadherne slnecne ranko

Klasicke sladke ranajky (kapucino, zakusok) vybavene v dobre vyzerajucej kaviarnicke Sissy Kávézó és Fagylaltozó pri bus stanici . Bohuzial ostalo iba pri dobrom vyzore, kava nic moc.

Bus stanica je tu tragicka, oval, v ktorom strede je budova.

Z jednej strany zastavky, z druhej tiez. No opat len cisla, tak clovek musel prejst vsetky aby zistil odkial to ide do keszthely. Ide to z druhej strany ako ked sa pride z tohto krkolomne vyslovujuceho sa mestecka.

Prichadza lokalny bus co stoji i v meste.

Vyskakujeme asi v strede mesta. Treba zmacknut tlacitko, inak bus nezastavi.

Dobra sprava, gps mi uz funguje tak ako pred tym, opat dalsia aktualizacia, tak problem asi odstranili.

Pochodujeme do Kastély parku. Tu je pekny kastiel, krasny velky, upraveny park a samozrejma fontana.

Nechyba tu muzeum a pekna kaviarnicka.

Odtialto pochodujeme ulickou restik a obchodikov k nabreziu balatonu.

Julia tu zbadala DM drogeriu, tak reku ide na nakup. Opat je v soku, vraj vacsi vyber ako v nemecku a vraj i vsetko drahsie.

Kym ona nakupovala, ja som si daval obrovsku zmrzlinu.

Nabrezie pekne upravene, nechyba ruske kolo.

Chodi odtialto i lodna doprava, do blizkych dediniek.

Travnata spoplatnena plaz nas moc nelakala, voda tu mala taku divnu farbu.

Smer bus stanica co je hned pri zel. stanici. Odchytavame bus na konecnu Badacsony.

V buse opat nik ruska.

Na prestup na vlak mame cca 10.min. To nam staci akurat na kupu listku, tentokrat v pokladni, bo automat tu nebol, a kuknutie prti namesticka.

To napratane preplnenymi restikami.

Prakticky skoro v kazdej dedinke pri balatone je neaka ta plaz, ubytka, kempy.

Stare kupeckove vozne, klima ziadna, no radost cestovat v lete. old school slovakia.

Vo vlak tiez nik ruska, ani sprievodca.

Okolie pekne ale neviem, na kupaciu dovolenku na balaton by som asi nesiel.

Vyskakujeme v Balatonfüred.

Stanica opat daleko od centra.

Vcera sme rozmyslali, ze navstivime aj jaskynu tapolca ale listky riadne na dlho vypredane.

Balatonfüred nic extra mestecko, pristav, plaz, nabrezie, par restik.

Davame jedlo v restike Taverna Étterem és Vendégház . Automaticky na nas nemecky, i ked som pozdravil madarsky.

Obsluha velmi profesialna a prijemna tak ako skor vsade na nasom tripe.

davam fajn cigansku pecienku splachnutu pivkom.

Riadne napraskany odchytavame bus smer tihany.

Z bus zastavky mali v rovnaky cas odjazd dva busy. najskor prisiel iny spoj ale sofer nas s usmevom navigoval na dalsi. Nie ako niektory soferi na svk, ked si pomylis bus, hned ta okriknu, co nevis citat, sak vpredu mam tabulku.

Druhy bus uz v pohode.

Cestou miname fajn vyzerajuce verejne pristupne plaze, dost ludi ale kupat sa ich moc nekupe.

Vyskakujeme v centre dedinky na kopci.

Tu sa kochame na obrovske jazero, pripominajuce more.

Plachetnice, lodky, uplna parada

Prechadzka po turistickej ulicke s peknymi miestami domcekmi, kde predavaju zvacsa keramiku, samozrejme kaviarnicky a restiky nechybaju.

Z kopca zostupujeme az k pristavu.

Cestou miname par super vil.

Do jednej prisiel kurier, no domaci mu branu neotvoril, balik mu podal cez dost vysoku branu. Kurier musel ist na spicky. Nuz zvlastny su tito bohati ludia.

V pristave sa rozhodujeme, ze prdime na plaze a ideme na lodke smer druha stranu balatonu do Balatonföldvár.

Ziadny problem s kupou listku a platbou kartou.

Na lod vstupujeme s ruskou ale po opusteny pristavu si ju kazdy dava dole.

Plavba skvela, ozaj ako keby bol clovek na mori.

Dost ludi tu ma prenajate male plachetnice a clnky.

Po dorazeni do ciela sa spusta lejak.

Koncime hned v prvej restike Csigaház Étterem.

Julia je nesvoja, restika a my si objedname len pitie.

Casnik podla tetovania clen chuliganky. Podla toho sa k nam aj choval.

Naskakujeme na balaton expres a smer konecna.

Tentokrat listok opat kupeny v pokladni, bo automat nikde, Rezervaciu miesta nedostavame, i ked je to dobra dialka. Neviem akym systemom to maju madari rozdelene ale na dlhsich trasach sa dal listok kupit iba s rezervaciou miesta, jedno ci to bol ic abo normal vlak.

Inak ak mam odporucit, tak na stanici bola lepsie vyzerajuca restika a isto i lacnejsia.

V kesztehly spraveny nakup na veceru a odchytenie busu do nasej dedinky.

Vecera, dinka obalena prosutom k tomu olivy, syr a vinko, ked uz sme v tom madarsku.

Za zvukov dazda zaspavame.

Tot: 0.07s; Tpl: 0.011s; cc: 7; qc: 23; dbt: 0.0397s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb