Page 4 of Peeke Travel Blog Posts

Oceania » New Zealand » South Island » Christchurch January 29th 2014

Zaterdag 25 Januari 2014: Ik slaap tot 9u en heb dan ontbijt. Biff is al een tijdje wakker. Vervolgens ga ik naar het winkelcentrum zo'n 3km verderop. Ik ga eens kijken voor een compact rugzakje en een stevige poncho. In de Kathmandu-winkel vind ik een rugzakje gelijk Anna een paar dagen terug had. Ik neem nog wat astronoutenvoeding ook en kijk naar de thermische hemdjes. Een stevige poncho hebben ze niet maar wel stevige regenjassen. Nee dank u, die heb ik al. Maar net voor ik buiten ga sta ik toch bij de jassen. Er is een gortexmodel met -50%. Hmm wat later sta ik buiten met een nieuwe jas. Hopelijk kan deze de NZ-regen aan. Het is een compleet zwarte dus ik ga nog op zoek naar wat reflecterend materiaal. In een naaiwinkel hebben ze ... read more

Oceania » New Zealand » South Island » Christchurch January 24th 2014

Maandag 20 Januari 2014: Rond 4u word ik wakker en hoor de regen op men tent kletteren. Als om 8u de wekker gaat is dit nog steeds het geval. De voorspelling klopte dus. Ik verhuis men boeltje onder een afdag om me daar te organiseren. Als ik om 10u door ben, vertellen ze op de toerische dienst dat dit het weer is voor de hele dag. Ik krijg ook bevestiging voor men camping vanavond. Bij supermarkt Countdown, doe ik inkopen voor 5 dagen. Ik ben zwaar geladen maar op het bergtraject zijn er niet veel voorzieningen en als ze er zijn, zal het aan woekerprijzen zijn. Overladen rijd ik de stad uit. Het terrein is niet al te zwaar. Ik volg de scenic route. Het regent/zevert goed. Tijd om men nieuwe cape te testen. Na een ... read more

Oceania » New Zealand » South Island » Greymouth January 19th 2014

Zaterdag 18 Januari 2014: Als ik alleen in een huis ben, lijk ik altijd te vervallen in oude gewoontejs. Zo bleef ik op tot 2u 's nachts. Dat was dus een korte nacht zeker omdat er om 5u een alarm afging in huis. Het ochtendritueel ging zeer langzaam en ik was niet gehaast. Ik maakte croque monsieurs, ik at er 5! Nog een beetje treuzelen en om 12u zijn we weg, eerst naar de winkel en dan verlaat ik eindelijk Westport. De eerste 7km zijn hetzelfde als in het heenkomen, alleen zijn ze nu droog :) Als ik afsla richting Greymouth staat er lifter. De baan is rustig en wijds. Het gaat door een soort heidelandschap en er zijn een aantal lichte klimmetjes. De zon is van de partij en er is een licht briesje. Ik ... read more

Oceania » New Zealand » South Island » Westport January 17th 2014

Dinsdag 14 Januari 2014: Als ik ontwaak is er veel wind. Een pluspunt is dat de was kurkdroog is maar een minpunt is da deze me het leven de gans dag zuur zou gaan maken. Het nieuwe Therm-a-rest matje laat zich moeilijker in het opbergzakje wringen dan het vorige. Ik ga nog even naar de supermarkt om proviand in te slaan voor de komende 3 dagen. Volgens de dame van de toeristische dienst ligt er niet veel op de weg. De eerste 25km zijn nog redelijk vlak en gaan langs de grote baan met toch nog verrassend veel verkeer. De wind is enorm en ik geraak amper vooruit. Er staan nog 2 beklimmingen op het programma en ik vraag me af wat die combinatie gaat geven. Op het moment dat ik de eerste klim verwacht, ... read more

Oceania » New Zealand » South Island » Nelson Region » Nelson January 13th 2014

Donderdag 9 Januari 2014: Om 11u schiet ik wakker en realiseer me dat ik me ferm overslapen heb. Ik had men wekker wel gehoord maar dacht nog even te blijven liggen. Dat even werden 3 uur! Ik haast me niet en ipv ontbijt neem ik maar een brunch. Het eerste deel tot Rai Village is nog redelijk plat. Vanaf daar begint de eerste helling tot 250m. Als ik bergop ga, begint het lichtjes te druppelen. Dit in combinatie met de regenjas maakt het zeer warm. Het landschap doet me heel hard aan de ardennen denken. Ik ben in men nopjes. Als ik de top nader en begin af te dalen, begint het harder te regenen tot gieten. Langzaam geraak ik doorweekt en ik krijg het ook redelijk fris. In de verte zie ik een blauwe vlek ... read more

Oceania » New Zealand » South Island » Nelson Region » Nelson January 9th 2014

Maandag 6 Januari 2014: Ik en Richard slapen lang. Als we ontwaken duurt het tot de middag eer we gegegeten en gewassen zijn. Richard start en wasmachine en ik vul het nog wat aan. In de tijd dat de wasmachine draait, wandelen we op de heuvel naar een windmolen. Een experiment uit 1993 waar nog niet veel mee gedaan is. Bezweet komen we op de hoge top maar we worden beloond met een prachtig uitzicht over de stad. Na wat foto'tjes dalen we terug af. We hangen de was te drogen en dan stillen we de hongerige magen. Ik ga nog naar het centrum met een rechtstreekse bus en Richard blijft dus. In het centrum ga ik eerst naar Old Saint Paul's, de eerste kathedraal in Wellington volledig opgetrokken in houd. Wat een meesterstuk. Dan beland ... read more

Oceania » New Zealand » North Island » Wellington January 5th 2014

Dinsdag 31 December 2013 en Woensdag 1 Januari 2014: Ik wil niet uit men luxe bed komen maar wat later zit ik met Brian&Elisabeth te ontbijten. Dan lopen we nog even naar zee, er staat een stevige wind wat de voorbode was voor wat nog moest komen. Nadat ik ingepakt ben, bedank ik hen en rijd door. Ik rijd op aanraden nog even langs een pad dat langs de rivier gaat, mooi. In Foxton-dorp doe ik inkopen, zwaai de Hollandse molen vaarwel en ga terug op de grote baan. Tegenover gisteren is het een groot verschil. Het terrein heuvelt terug wat meer en de wind die niet pal van voren staat, is toch voldoende om me af te remmen. Ik had op een vlotte rit gehoopt maar ik ga amper vooruit. De kilometers tikken maar niet ... read more

Oceania » New Zealand » North Island » Wanganui » Wanganui December 29th 2013

Donderdag 26 December 2013: Ik verslaap me en tegen dat ik de was en dergelijke heb binnen gehaald is het 10u30 eer ik aan het trappen ben. Ik verlaat New Plymouth via de achterwijken en deze gaan op en neer. Als de roetsjbaan ten einde is kom ik op de grote baan. Ik voel me eigenlijk niet lekker. In Inglewood bezoek ik de openbare toiletten, wat een uitvinding. Een man spreekt me nog aan en waarschuwt me dat er stevige regen aankomt. In etappes stijgt de weg. Ik moet nog regelmatig eens stoppen en langs de kant van de weg zitten puffen. Iets onder de 400m eindig ik in Stratford. Ik ga naar de hostel waar men broek zou geleverd worden en jawel ze is er, yoehoe. Ik besluit om mezelf op een kerstcadeautje te trakteren ... read more

Oceania » New Zealand » North Island » New Plymouth December 25th 2013

Vrijdag 20 december 2013: Ik ben te vroeg wakker en tegen dat ik terug indompel brandt de zon op de tent. Opstaan dan maar en me klaarmaken voor de grotdag. Als het shuttlebusje er om 9u55 nog niet is, maak ik me zorgen maar iets later is het daar. We zijn met 2 en rijden naar het bureau van Spell Bound, de organisatie die de excursie verzorgt. Daar laden we nog wat mensen op en zo rijden we met 12 weg. We zijn een dikke 20 minuten aan het rijden en op het einde over gravel en echte kronkelpadjes. Het laatste stuk staat zelfs niet meer op de gps. Op een grasveldje mogen we uitstappen en het laatste stuk naar de eerste grot stappen. Daar krijgen we een helm met hoofdlamp en zo treden we binnen. ... read more

Oceania » New Zealand » North Island » Waitomo Caves December 19th 2013

Dinsdag 17 december 2013: Ook vandaag word ik door de zon wakker gebraden. Ik plak al vol zweet. In het dal hangt een mysterieus mistgordijn, prachtig. Terwijl ik me klaar maak, probeer ik me nog zoveel mogelijk voor de zon te verschuilen. Voor het vertrek Skype ik nog even met men grootmoeder. Volgens het routeboekje moet de route afhellen maar hier is niets van te merken. Ferme heuvels zijn het die klimmen tot +150m om vervolgens terug naar 20 te zakken en opnieuw te stijgen. Op de auteurs van het boekje ben ik nu slecht gezind. Gelukkig zijn de heuvels allemaal goed te doen. Terwijl het 's morgens snikheet was, krijg ik wat later enkele druppels over me heen. Later is het terug zonnig. Het landschap varieert van enkele bossen tot weidse velden. Het laatste stuk ... read more

Tot: 0.128s; Tpl: 0.006s; cc: 12; qc: 70; dbt: 0.0802s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb