Page 2 of Peeke Travel Blog Posts

Asia » Malaysia » Penang » George Town July 12th 2014

Vrijdag 27 Juni 2014: Vandaag ga ik terug de baan om. 's morgens ga ik echter nog eerst met Sandra ontbijten, roti. Een sort pannenkoek met verschillende vullingen, ik keis voor ei. Met wat voeding in de maag loodst Sandra me de stad uit. We kunnen wat achterweggetjes nemen wat het rijden weer veel aangenamer maakt dan de grote baan, zeker in de kleine dorpjes. De hoofdbaan blijft echter onvermijdelijk. Het is op dit punt dat ik afscheid neem van Sandra en haar bedank voor de dagen in Kuantan. Vanaf nu rijd ik weer alleen verder. De baan is druk en ik kan een zijweg nemen langs een industriezone. De baan is bedekt met zand en telkens er een truck voorbij komt, kom ik in een zandstorm terecht. Terug op de hoofdbaan kan ik herademen en ... read more

Asia » Malaysia » Pahang June 30th 2014

Dinsdag 17 Juni 2014 Ik werd 's nachts gewekt toen men hostelgenoten hun voetbalmatch gedaan was. Er was nog een iemand met een hoestje op de kamer dus het werd niet zo'n goede nacht ondanks de oordopjes. Misschien lagen de zenuwen voor het vertrek mee ook aan de basis. Om 7u gaat de wekker en ontbijt ik. Ik ontmoet een Duitser die al direct de tv opzet voor het WK. Help! Na een snelle hap ga ik terug naar men oorspronkelijke hostel voor men spullen op te halen en me klaar te maken. Ik ontmoet Matt nog 's morgens die ontbijt bij heeft. Ik heb al iets gegegeten en noedels als ontbijt zie ik niet zo zitten. Na een paar happen ben ik al klaar. Ik zeg Yong van de hostel nog gedag. Matt rijdt de ... read more

Asia » Singapore June 16th 2014

Dinsdag 10 Juni tem Maandag 16 Juni 2014 Ik ben blij dat de vlucht voorbij is als we in Singapore aankomen. Het afhalen van de bagage en de immigratie gaat redelijk snel en voor ik het besef sta ik aant de uitgang. Bij de balie van het luchthaven vervoer reserveer ik een taxi die er al redelijk snel is. Het is eigenaardig genoeg aan het regen ondanks de warmte. Ik maak een praatje met de taxichauffeur, het is net spitsuur dus er is veel verkeer. Aangekomen op het adres slagen we er niet in om de hostel direct te vinden. We bellen even de eigenaar op en die komt ons tegemoet, het is Jong. Wat later ontmoe ik ook SK, de mede-eigenaar. Ik word hartelijk ontvangen. SK heeft ook een lange fietsreis gedaan dus kent het ... read more

Oceania » New Zealand » North Island » Auckland June 16th 2014

Woensdag 28 Mei 2014: Ik ben reeds om 5u wakker van de koude en ik slaap binnen, niet in de tent! Als het ontbijttijd is doe ik dat met vele laagjes aan en vlakbij de minimale verwarming in de lounge. Als het tijd is om te vertrekken, neem ik afscheid van Matthis die nog een nachtje blijft. De zon is van de partij maar het warmt maar traag op. Iets buiten Coromandel-dorp sla ik af op de 309-weg. Een beetje asfalt en dan krijg ik gravel. Na een tijdje kom ik bij Waterworks. Een soort pretpark met allemaal dingen aangedreven op waterkracht, afkomstig van de nabij gelegen rivier. Ik bekijk de dingen die aan de ingang staan en rij dan verder. De weg klimt langzaam. De volgende stop is de Waiau waterval. Een klein tripje door ... read more

Oceania » New Zealand » North Island » Coromandel » Whitianga May 28th 2014

Donderdag 15 Mei 2014: Ik heb een goede nacht gehad in de jeugdherberg en vandaag sla ik er wel in om op te tijd te vertrekken. Ik moet echter nog en kleine omweg maken terug naar het centrum voor inkopen omdat ik niet weet of ik nog een degelijke supermarkt tegenkom vandaag. Via wat achterwegen kan ik het centrum van Rotorua verlaten. Ik kom nog langs het meer waar de zon mooi op reflecteert. Ik neem de weg naar Mamaku om de hoofdbaan nog een tijdje te mijden. Deze klimt langzaam zonder al teveel moeite naar 570m en ik was op 300m vertrokken vanmorgen. In Mamaku zou er nog een achterweg verder lopen maar volgens de borden zou het dood lopen. Ik besluit om het niet te riskeren. Nadeel is dat ik op de hoofdweg beland ... read more

Oceania » New Zealand » North Island » Rotorua May 14th 2014

Zaterdag 10 Mei 2014: Ik mag van geluk spreken dat ik binnen sliep want het is een frisse ochtend. De zon staat aan de blauwe hemel. Ik ben net op tijd voor de checkout na nog een kort contact met het thuisfront. Van men kamergenoot verneem ik dat ik toch nog wat gemist heb maarja, je kan nooit alles zien. Na men voedsel ingeslagen te hebben laat ik Taupo achter me. Ondanks het weekend is, is er best nog wat verkeer. Gelukkig dunt dit uit als ik verder rijd. Aan men linkerzijde heb ik plots een grote wolk damp. Ik neem even een kijke bij deze hotspot. De weg gaat verder met in de verte nog stoom die ophoog stijgt. Het terrein is glooiend en daalt dan een stevig stuk naar beneden om vervolgens terug wat ... read more
Lady Knox Geysir
Santos goes geothermal

Oceania » New Zealand » North Island » Taupo May 9th 2014

Woensdag 30 April 2014 Vandaag ga ik terug de baan op! Of dat was het plan allesinds. Als ik het grootste deel nog moet inpakken is het al bijna 11u. Ik besluit om maar ter plekke te blijven. Ik verwittig Jille&Andrew. Nu ik niet echt iets gepland heb, is het de ideale moment om vanalles op te zoeken. De route een beetje plannen voor de komende dagen en slaapplaatsen zoeken. Nog wat e-mailwerk naar ambassades en dergerlijke voor het volgende hoofdstuk van men trip. Ik weet me goed bezig te houden en de tijd vliegt. Ik ga nog even naar de winkel want ik ben vanavond kok van dienst. Aangezien het hier zo goed winter is, ga ik voor spinaziepuree. Het was eigenlijk een stralende dag dus van verre nog geen winter. Jille&Andrew zijn aardig verrast ... read more

Oceania » New Zealand » North Island » Napier April 29th 2014

Maandag 21 April 2014: Men onderbuur in de jeugdherberg heeft deze nacht regelmatig liggen woelen. Zodanig dat ik dat de boel ging in storten maar niet dus. Bij de receptie van de jeugdherberg krijg ik nog een kaartje mee van de Hutt Vallei. Ik doe men inkopen om dan nog naar de toeristische dienst te gaan horen hoe ik het centrum uit geraak. Ik heb een kaartje met een route op ma dat zou maar in 1 richting zijn. De kerel daar is niet zo goed op de hoogte en stuurt me de Highway op. Hmmm, niet wat ik in gedachten had. Ik krijg nog wel een hoop foldertjes mee maar niet zo'n praktische. Uiteindelijk besluit ik op de trein naar Petone te nemen. Dan zit ik een pak dichter bij de fietsroute die langs de ... read more
Fiets past niet!
Rimutaki Rail Trail

Oceania » New Zealand » South Island » Picton April 22nd 2014

Donderdag 10 April 2014: Als ik ontwaak is iedereen al naar het werk of school. Ik maak me langzaam klaar om naar de stad te rijden. Als ik goed en wel vertrokken ben, realiseer ik me dat ik men helm niet bij heb. Dus ik ga terug en de regen heeft de oprit zeer glad gemaakt waardoor ik een slipper doe en tegen de grond smak. Het valt goed mee. Bij poging 2 geraak ik wel in het centrum. Ik ga naar cyclingtrading maar degene waar ik mee gemaild heb, is er even niet. Ik ga in de Warehouse ene extra gaspatroon kopen en dan ga ik naar Harvey Norman, een elektro zaak. Ik kijk even naar de fototoestellen en ga dan op zoek naar een universele batterijlader op USB. De betrefende winkel heeft het niet. ... read more
Molesworth

Oceania » New Zealand » South Island » Christchurch April 10th 2014

Donderdag 3 April 2014: Ik doe het rustig aan vanmorgen en ik heb eht geluk om in de keuken bij het achtergelaten voedsel een koppel eieren te vinden. Voldaan kruip ik op de fiets richting Tasman Gletsjer. Het is een rit van 8km, deels over gravel en vals plat. Aangekomen op de parking zet ik men fiets vlakbij de mooie overdekte pick-nick plaats. Er zijn verschillende kleine wandelingkjes en ik begin met de Blue Pools. Deze meertjes waren vroeger blauw door het smeltwater van de gletser maar nu zijn ze groen omdat er enkel nog regenwater in staat. De gletsjer is te ver afgesmolten. Na de lus kom ik terug om de hoofdweg en moet ik het eerste stuk dubbel lopen om uiteindelijk op het uitzichtpunt van de gletsjer zelf en het meer te komen. De ... read more

Tot: 0.316s; Tpl: 0.007s; cc: 17; qc: 87; dbt: 0.1699s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.4mb