Page 6 of Peeke Travel Blog Posts

Europe » Denmark » Region Hovedstaden » Copenhagen August 27th 2010

Om 7u wordt er al met borden gerammeld in de keuken en het is gedaan met de rust. Nog een dik uur blijf ik liggen woelen. Net voor ik vertrek, bel ik nog even naar huis want men moeder verjaart. In de supermarkt geef ik men laatste Zweedse munten uit. 9km verder sta ik in het centrum van Helsingborg. De ferryterminal heb ik direct gevonden. Met de lift vecht ik een heuse veldslag uit. Eerst naar het 1ste niveau. Dan naar het gelijkvloers, terug naar het 2de maar de deur gaat niet open, terug het gelijkvloers en dan eindig ik op het 2de verdiep. . De dame achter het loket zegt dat ik moet binnenrijden met de auto’s. Terug de lift in! Dan moet ik weer even zoeken naar inrit voor de auto’s maar uiteindelijk vind ... read more

Europe » Sweden » Skåne County » Helsingborg August 26th 2010

Ondanks het feit dat de wind afnam, heeft deze nog goed met men tent gespeeld de voorbije nacht. Het gevolg hiervan is dat ik weinig geslapen heb en in zombiemodus verkeer. Ik rijd richting Halmstad waar ik inkopen doe. Bij Netto vind ik niet al men spullen dus ik zal nog eens moeten shoppen. Nog even langs de bib voor online te kunnen. Dit is een best een modern gebouw. Er komen ook nog wat studenten langs die voor hun ontgroening allerlei stunten uithalen. Bij eentje dat me passeert kan ik men lach niet meer inhouden. Na de 2de supermarkt begint de echte dagrit. Ik volg wat fietsbordjes die me over geïsoleerde fietspaden Zuidwaarts voeren. Deze zijn zeer rustig maar niet direct de kortste weg. In Laholm vind de lunch plaats waarna ik meer op de ... read more

Europe » Sweden » Halland County » Halmstad August 25th 2010

Bij het ontwaken is het buiten nog niets veranderd. Het blijft onguur herfstweer. In de ochtend ontmoet ik de eigenaar dus stiekem wegglippen zit er niet in. Hij vertelt dat dit weer elke zomer wel eens voorvalt. Na het ontbijt geef ik me over aan de elementen. Het eerste stukje heb ik wind mee, wat gaat dit vlot. Er waait ook al iets tegen men hoofd, zolang het geen halve boom is het goed. Daarna draait de weg en krijg ik zijwind. Ik moet moeite doen om rechts te blijven rijden. Gelukkig is het niet zo erg als de Noordkaap. Eigenlijk is het even erg maar anders. Men gemiddelde snelheid ligt ook al iets hoger dan gisteren. Ik kom eerst door Falkenberg waar ik even men mail wil checken. Van de toeristische dienst ga ik naar ... read more

Europe » Sweden » Halland County August 24th 2010

Gedurende de nacht kon je al horen dat het buiten geen pretje was. De wind hield lelijk huis. Ik slaap uit en bij men ontwaken is tot men verbazing nog thuis. Hij voelt zicht niet goed en neemt wat extra rust. Ik zit nog wat aan de computer en pak langzaam in. Na het middageten trek ik de deur achter me toe. Ik heb nog 2 koffiekoeken meegekregen en schrijf nog een bedankbriefje. Eens onderweg maak ik al direct een ongeplande omweg. De route deed een klein ommetje dat ik wou afsnijden maar zonder het goed te beseffen volg ik het al. Ik laat de GPS nog even narekenen en zo kan ik toch nog enkele stukken afsnijden. De wind maakt de rit tot een hel. De eerste 2 uur, is deze zeer hevig en krijg ... read more

Europe » Sweden » Västra Götaland County » Gothenburg August 23rd 2010

Een bezoek aan Göteborg staat er vandaag op het menu. De dochter des huizes Anca voert ons naar het centrum. De autorit lijkt eindeloos te duren. We passeren een beeld dat uitkijkt op de haven en gaan ook nog even tot bij een groot eiland. In de stadskern gaan we langs de hoofd avenue en de voormalige slotgracht. ’s Middags eet ik iets typisch Zweeds, gehaktballetjes met puree en een sausje, niet slecht. We wandelen nog wat verder waarna Anca me verlaat om te gaan werken. Ik wandel naar een park waar een gratis dierentuin is. Er zou een eland zitten, ik heb ze niet in het wild gezien dus dan maar ik een hok. Ik vind hem niet! Uiteindelijk moet ik terugkeren want ik heb een afspraak met Stephanie waar ik CouchSurfing-verzoek naar had gestuurd, ... read more

Europe » Sweden » Västra Götaland County » Gothenburg August 22nd 2010

In de ochtend ga ik eerst naar de receptie om men geld voor de geannuleerde nacht te bekomen. Dit geld wordt terug op men VISA gezet. Ik heb nog nooit van dit systeem gehoord. Ik zal men bewijs maar goed bewaren. Ik ga nog even naar het kasteel aan de overzijde maar neem enkel een kijkje langs de buitenzijde. De weg gaat nog lichtjes op en neer. Na een tijdje rijd ik parallel met de E6 over een mooi 2-richtingsfietspad met eveneens een voetgangersstrook. Het is best druk en niet iedereen houdt zich aan zijn baanvak wat tot lastige situaties kan leiden. Bij men lunch komt er nog iemand vragen om wat gereedschap te gebruiken, hij verbouwt zijn halve fiets. Ik krijg een banaan in ruil. Uiteindelijk nader ik Göteborg en reed het centrum binnen. Dit ... read more

Europe » Sweden » Västra Götaland County » Gothenburg August 21st 2010

Een klein onweer voorkomt dat ik me verslaap. Een klein padje door het bos brengt me tot het centrum van Vänersborg. Hier aangekomen begint het terug te druppelen. Ik ga eerst proviand inslaan voor de komende 2 dagen. Dan zoek ik de toeristische dienst waar ik beland na een kleine omweg. Hier is een internetterminal. Ik check vlug men mail om te zien of ik antwoord heb voor men slaapplaatsen in Göteborg maar helaas. Dan heb ik nog een kleine discussie met de persoon achter de balie die me 5 kronen aanrekent voor 2 minuten gebruik van het internet. Ik mag ook langer zegt hij wat ik dan ook doe om men geld optimaal te laten renderen. Het is middag als ik pas echt begin te fietsen. De laatste druppels vallen den de rest van de ... read more

Europe » Sweden August 20th 2010

’s ochtends ga ik eerst langs de toeristische dienst langs. Op men vraag of er een fietsroute is naar Göteborg krijg ik te horen dat ik de grote baan dien te volgen en halverwege wat landelijkere wegen kan nemen. Dan ga ik naar de bib voor online te kunnen maar het netwerk ligt plat. Ze werken eraan en in de tussentijd ga ik naar de supermarkt. Aan de supermarkt word ik nog aangesproken door 2 Zweden die benieuwd zijn naar mijn verhaal. Ze wensen me nog veel geluk. Terug aangekomen bij de bib ligt het netwerk er nog altijd uit en ga ik de baan op zonder een info-update. Nadat ik Amal verlaat zit ik al snel op de drukke E45. In het begin heb ik nog een brede vluchtstrook maar na 20km verdwijnt deze. Er ... read more

Europe » Sweden » Västra Götaland County August 19th 2010

Vannacht heeft het nog wat geregend maar bij het ontwaken is het droog. De hemel heeft echter nog een dreigend karakter. Nadat ik betaald heb, volg ik de instructies van de GPS. Ik zou voor 47km, eenzelfde stuk baan moeten volgen. Dit wordt een eentonige rit. Ik passeer langs wouden en meren. De lucht is zeer zuiver. Bij de aanduiding van het dorpje Klassbol ga ik even van de hoofdweg op zoek naar een winkel. Ik vind een dorpswinkel waar ik enkel met salami buitenga, de rest is voor vanavond. Net voor de lunch moet ik langs wegenwerken. Een verkeerslicht laat het verkeer om beurten langs de werken passeren. Als ik daar sta te wachten voor het rode licht wat toch wel even duurt, begint het te regenen. Hoe langer ik er sta, hoe harder het ... read more

Europe » Sweden » Värmland County » Charlottenberg August 18th 2010

Voorbije nacht heeft het geregend maar alles is minder nat dan vorige nacht met al de dauw. Bij de receptie van de camping vraag ik eens advies over men route. Als ik hoor dat het Noorse stuk enkel woud en weiland is, staat men besluit vast. Vandaag slaap ik in Zweden. Ik ga de drukke weg 2 op en af en toe kan ik een parallelweg volgen. In Skotterud doe ik men laatste Noorse munten op en ga ik in de bib online. Ik skype naar huis en zoek men bestemming van vanavond op. Ik blijf hier weer veel te lang hangen en het is na 14u eer ik gegeten heb en weer op de baan heb. Ik gebruik TomTom-fietsnavigatie voor de route. Ik heb geen kaarten van Zweden en ben voorlopig niet van plan er ... read more

Tot: 0.087s; Tpl: 0.007s; cc: 16; qc: 66; dbt: 0.0498s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1.1mb