Page 5 of Peeke Travel Blog Posts

Oceania » New Zealand » North Island » Waikato December 16th 2013

Zondag 15 December 2013: Na men laat inslapen van de dag ervoor ontwaak ik moeizaam. ‘s morgens zie ik Sam nog even en ontbijt dan op het gemakje. Ondertussen heb ik 2 negatieve antwoorden gekregen voor men Warmshowers in Papakura. Ik vind nog iemand op Couhsurfing die ik mail. Ik heb nog een camping achter de rug maar die ligt een beetje uit de richting. Tegen de middag vertrek ik, ik zie Katie nog even. De eerste stop is de haven van Devonport, dit is 12km en gaat best langs drukkere banen. Aangekomen in de terminal moet ik nog een kwartiertje wachten. Op de ferry houd ik men fiets maar vast want het fietsenrek lijkt weinig stabiel. Er staat nog een fiets naast me met een Brooks-zadel. Ik zie een andere fietser met een petje van ... read more

Oceania » New Zealand » North Island » Auckland » Central December 14th 2013

Een weekje niets doen. Daar is niets mis mee als je zeeën van tijd hebt. De eerste dagen was ik ook genoodzaakt me kalm te houden. Het beestje in men lichaam vond het zo gezellig dat het een paar dagen is gebleven. Op zondagavond waag ik me voor het eerst buiten. Mark gaat met zijn kinderen naar de bioscoop en ik ga mee. Zij gaan naar Delivery Man en ik kies uit voor Ender's Game. De Hunger Games en Thor stonden ook op het keuzelijstje. Eerst eten we nog een snack en dan de film. Achteraf had ik beter een andere film gekozen want de hoofdrolspelers hier waren allemaal pubers! Wat ik niet verwacht had voor dit type film maar soit. Op maandag doe ik niet veel. Ik geef men fietstassen een wasbeurt en de fiets ... read more

Oceania » New Zealand » North Island » Auckland » Albany December 8th 2013

De dag erna lijkt het weer redelijk. Het eerste deel van de rit zal over dezelfde baan verlopen als de heenweg. Met momenten is er ook veel passage van grote trucks volgeladen met boomstammen. Deze komen hard voorbij. Waar ik kan, zet ik me opzij. In Kaitaia kijk ik nog even men mail na. Ik had wat couchsurf-verzoeken gestuurd maar deze bleven onbeantwoord. Dus ik rijd door naar Ahipara aan de kust. Het weer is redelijk dus ik zet me op de camping. De Engelse fietsers kom ik hier weer tegen. Tijd voor een wasje en ‘s avonds zie ik een Koreaanse film. De dag erna besluit ik om te plekke te blijven. Ik ga naar het dorp, wat niet veel voorstelt en log wat punten om later aan de openstreetmap toe te voegen. Ik ga ... read more

Oceania » New Zealand » North Island » Northland » Cape Reinga November 29th 2013

De eerste fietsdag komt eraan, voor men vertrek bij Mark rijd ik even naar de winkel voor wat inkopen. Ik zeg dag tegen Jess en Mona en laat bedankkoekjes achter voor Mark. Nu begint het echt en ik breng men loodzware fiets in beweging. r staat een kort ritje gepland om erin te komen. Er zijn al direct wat heuvels en tot hiertoe moet ik nog niet op de hoofdweg. Het verkeer is desondanks toch al druk op sommige plekken, zeker het laatste stuk. Onderweg krijg ik nog even een wielrenner naast me die me waarschuwt voor de roekeloze chauffeurs hier. Het eindpunt is Red Beach, ik stel men tent op in het Holiday Park en loop dan nog even naar de lokale winkels die zeer beperkt zijn. Na gedoucht en gegeten te hebben zit de ... read more

Oceania » New Zealand » North Island » Auckland » Albany November 25th 2013

Na een 2 tal weken onderweg te zijn is het hoogdringend dat ik iets op de blog zet... Het vertrek naar Schiphol ging na een kleine omweg goed. Daar aangekomen verliep de check-in ook goed. Ik denkt dat ik iets over de bagagelimiet ging maar ze deden niet moeilijk. Ik ontmoet er nog een Nederlands koppel dat in Myammar gaat fietsen met een gids van Awol. Met de eerste vlucht naar Singapore heb ik het gezelschap van een Singaporees. In Singapore moet ik 4 uur wachten. Tijd genoeg om eens rond te wandelen en naar huis te Skypen. Vervolgens komt flight deel 2 tot Auckland. Hier heb ik minder spraakzame buren die de weg naar het toilet blokkeren met boomgezaag. Aangekomen in Auckland is er eerst een paspoortcontrole en dan mag de bagage opgehaald worden. De ... read more

Europe » Belgium » Antwerp Province » Antwerp September 1st 2010

In de ochtend merk je goed dat het einde van de zomer nadert. Het is kil en de dauw heeft alles doorweekt. Ik pak een gedeelte in maar laat de tent nog even wat zonnestralen opvangen. Men ontbijt is miniem wat ik begin aan men laatste broodsneden. Er komt nog een Nederlander een praatje maken die vorig jaar naar Santiago reed. Ik stel de GPS in op wandelen in de hoop niet meer op voor fietsers verboden wegen te komen. Ik vind al snel een supermarktje en ik koop nog wat croissants als extra ontbijt. De wandelroute brengt me over rustige weggetjes door Nederland, soms gaat het onverhard maar het is goed te doen. Ik had deze functie al eender moeten uitproberen. Net bereiken van de Belgische grens duurt langer dan verwacht maar iets na 13u ... read more

Europe » Netherlands » North Brabant » Eindhoven August 31st 2010

Ik blijf wat langer in bed liggen, ik lig goed! Nina is op tijd uit de veren want ze moet naar de dokter. Langzaam kom ik tot leven. Als Nina terug is, ontbijten we samen. Kort daarna gaat Nina naar haar werk. Ik pak in en ga nog even online. Daarna zeg ik haar moeder gedag, met wat kokoscake trotseer in de Duitse baan. De weg is regelmatig vals plat. Ik ga langs redelijk grote wegen maar gelukkig is er meestal een fietspad. Na een uur eet ik wat cake maar een echt middagmaal heb ik nog niet gehad. Ik passeer een Netto waar ik ineens de avondinkopen doe. In vergelijking met het Noorden ben ik voor belachelijk weinig geld gesteld. Nog een uurtje voortrijden en in de late namiddag lunch ik onder een brug. Hier ... read more

Europe » Germany » North Rhine-Westphalia » Duisburg August 30th 2010

Vroeger dan de rest ontbijt ik in de B&B. Als ik de deur achter me toetrek is het een hondenweertje. Ruim op tijd kom ik in het station aan. Hier is nog altijd niemand te bespeuren. Ik bemerk 2 heren aan een koffieautomaat. Hun das verraad dat ze van de Bahn zijn. Tegen zijn zin antwoord de man dat ik niet hoef te reserveren voor te fiets, het is niet zo druk. Ik neem men ticket aan de automaat en de fietskaart krijg ik later op de trein van de conducteur. Voor de fietsen is er een ruime wagon voorzien. Het stukje over het perron is genoeg om me te doorweken. Ik zet me op een klapstoeltje. De fiets aan de haak, men spullen hang ik te drogen. Na een goed uur zijn we in Lübeck ... read more

Europe » Germany August 29th 2010

Vroeg in de ochtend regent het al. Het weer heeft wat weg van Noorwegen. Gietende regen plots zon en dan weer regen. Met een doorweekte tent verken ik het dorp op zoek naar een bakker. Ik kom uit bij een supermarkt met bakkerij. Ik moet nog even wachten tot de supermarkt open gaat en verlies zo wat tijd. Dan volg ik nog de lokale fietsroute nr. 56 tot Vordingborg. Daar ga ik over op de nationale route nr. 7, soms blijf ik ook gewoon de hoofdweg volgen. Het regent nog een paar keer stevig. Ik passeer ook nog windmolens uit de jaren 70 of dergelijk, ze zien er als museumstukken uit. Voor de duidelijkheid heb ik het over molens die elektriciteit opwekken. Via een grote brug ga ik naar het volgende eiland . Men middagmaal kan ... read more

Europe » Denmark » Region Sjælland August 28th 2010

Ik blijf wat langer liggen vandaag want er staat toch niet zo’n grote rit op het programma. Voor ik vertrek leen ik bij de Nederlander nog een tang en span men zadel op. Het is nog niet perfect maar toch al beter. Het duurt niet lang of ik ben de weg al kwijt. De routebordjes in Denemarken zijn soms weg of goed verstopt. Via de netbook laad ik een GPS-track in van toen ik hier 3 jaar geleden was. Ik zie dat ik toen op exact dezelfde plaats geen raad wist. Terug op pad stop ik bij de supermarkt. Ik vind weer niet alles wat ik nodig heb. Het begint lichtjes te druppelen en ik verwacht niet dat het zal doorregenen. Het duurt niet lang voor ik men regenjas aanheb, een mens kan zich vergissen. Gelukkig ... read more

Tot: 0.287s; Tpl: 0.006s; cc: 19; qc: 96; dbt: 0.1129s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb