Ferry naar Duitsland


Advertisement
Germany's flag
Europe » Germany
August 29th 2010
Published: August 30th 2010
Edit Blog Post

Vroeg in de ochtend regent het al. Het weer heeft wat weg van Noorwegen. Gietende regen plots zon en dan weer regen. Met een doorweekte tent verken ik het dorp op zoek naar een bakker. Ik kom uit bij een supermarkt met bakkerij. Ik moet nog even wachten tot de supermarkt open gaat en verlies zo wat tijd. Dan volg ik nog de lokale fietsroute nr. 56 tot Vordingborg. Daar ga ik over op de nationale route nr. 7, soms blijf ik ook gewoon de hoofdweg volgen. Het regent nog een paar keer stevig. Ik passeer ook nog windmolens uit de jaren 70 of dergelijk, ze zien er als museumstukken uit. Voor de duidelijkheid heb ik het over molens die elektriciteit opwekken. Via een grote brug ga ik naar het volgende eiland . Men middagmaal kan ik gelukkig droog nuttigen. Het is nog maar 27km maar ondertussen is er een stevige tegenwind opgedoken. Het gaat een pak trager. De zon komt af en toe kijken ook. Bij volle zon is het te warm met men jas aan en zonder te koud. Iets na 16u kom ik in de haven aan. Als ik men ticket heb, mag ik even wachten aan laan 1. De medewerker van de ferry doet teken dat ik het schip in mag. Aangekomen in het schip maakt een ander veel tumult. “Hier is wel verkeer” zegt hij! Ik antwoord: “Euh, ja dat weet ik” Bij aankomst moet ik wachten tot al het verkeer weg is, voor ik het schip verlaat. Dit is weer een prachtig voorbeeld van miscommunicatie onder collega’s. Na een rustige overtocht kom ik aan in Puttgarden, Duitsland. Het regent weer! Ik stap een hotel binnen maar dit is me te duur. Ik ga dan naar het station om te informeren voor men trein. Hier is niemand te vinden. Er komen nog 3 Duitse jongens aan die naar Denemarken willen oversteken. Ik vind onderdak bij een B&B in het dorp voor een redelijke prijs. Morgen wil ik op tijd naar het station in de hoop er hulp te vinden.

Advertisement



Tot: 0.055s; Tpl: 0.011s; cc: 9; qc: 23; dbt: 0.0361s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb