Tsjoek Tsjoek


Advertisement
Germany's flag
Europe » Germany » North Rhine-Westphalia » Duisburg
August 30th 2010
Published: September 2nd 2010
Edit Blog Post

Vroeger dan de rest ontbijt ik in de B&B. Als ik de deur achter me toetrek is het een hondenweertje. Ruim op tijd kom ik in het station aan. Hier is nog altijd niemand te bespeuren. Ik bemerk 2 heren aan een koffieautomaat. Hun das verraad dat ze van de Bahn zijn. Tegen zijn zin antwoord de man dat ik niet hoef te reserveren voor te fiets, het is niet zo druk. Ik neem men ticket aan de automaat en de fietskaart krijg ik later op de trein van de conducteur. Voor de fietsen is er een ruime wagon voorzien. Het stukje over het perron is genoeg om me te doorweken. Ik zet me op een klapstoeltje. De fiets aan de haak, men spullen hang ik te drogen. Na een goed uur zijn we in Lübeck en stapt er al wat meer volk op. Een uur verder kom ik aan in Hamburg, hier neemt de trein een langere pauze. De trein wordt langer en meer passagiers maken hun intrede. Ook het aantal fietsen neemt toe, de wagon raakt al snel gevuld. Ook wordt al snel duidelijk dat de mensen met reservaties hun stoelnummers niet kloppen wat een kleine chaos veroorzaakt. Ik zit rustig op men stoeltje en aanschouw de rumoer. Ik probeer ook nog naar Nina te bellen want om men sms’jes komt geen reactie. Nina woont nabij Duisburg en met haar deed ik men eerste fietsvakantie in 2004 door Nederland. Langzaam kom ik in de namiddag in Dortmund aan. In Mûnster zijn er nog aansluitingen naar Nederland maar ik ga door tot Duisburg. De trein komt wat later aan den geplande maar de aansluitende trein is ook later. Deze stopt op hetzelfde perron, geweldig! De trein zit al snel propvol en op de fietsenplaatsen zitten mensen die te lui zijn van een echte plaats te zoeken. Ik blijf dan maar bij de ingang staan en zet me op een trapje. Kort daarna ben ik in Duisburg, via de GPS probeer ik de stad uit te geraken maar ik doe nog wat omwegen eer dit vlot loopt. Een donkere wolk kondigt zich aan en net op tijd kan ik schuilen want het regent hevig! Ik krijg ook contact met Nina en ik zie haar ’s avonds. Na de laatste druppels rijd ik verder maar kort voor de bestemming krijg ik toch nog de volle lading. Aangekomen bij Nina haal ik bij haar buurman de sleutel. Ik verfris me al en gebruik de computer. Kort daarna is Nina thuis. We gaan naar de pizzeria wat goed smaakt. Daarna krijg ik nog een rondleiding op de fitness waar ze werkt. Terug thuis kijken we nog een film. Zij dommelt in maar ik zie hem uit.

Advertisement



Tot: 0.25s; Tpl: 0.019s; cc: 16; qc: 55; dbt: 0.0778s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb