Page 3 of KingZ Nanna Travel Blog Posts

... en jawel, deze ochtend alle twee opgestaan met een ambetant gevoel in onze buik. Ondanks dat, toch maar onze plannen van de dag aangehouden: de bus op richting Playa San Juan del Sur!!! Na het ontbijt - dat de hele dag op onze maag heeft gelegen - richting de bushalte voor Rivas vertrokken om van daaruit naar San Juan te gaan voor een laatste dagje strand. De busrit was niet zo tof! Nanna voelde zich al niet heel goed en dan kwamen der ook nog constant verkopers met eten voor haar neus hangen. Daarbij kwam ook nog dat de stoeltjes kloten zaten..*zucht* In Rivas hadden we gelukkig onmiddellijk de aansluiting naar San Juan. Een uurtje later zaten we in het stadje in een cafè om effe iets te drinken, ne plee op te zoeken en ... read more
Busstation Rivas
San Juan del Sur

Vandaag de wekker om 7u...niet dat we toen nog niet wakker waren. Na het ontbijt vertrokken op onze laatste toer met Gustavo: Isla Zapatera. Met de auto naar een haventje iets buiten Granada gereden om daar in ons bootje te stappen. Korte toer rond enkele van de Isletas gedaan en dan Lago de Nicaragua overgestoken. Onze eerste stop waren de hiëroglyfen op Isla del Muerto: eindelijk ns wat kunst, cultuur, geschiedenis!! Wel een zonde want niets was afgeschermd tegen weer, wind, bezoekers... Er zat al veel sleet op de stenen en de kans is redelijk groot dat er achter n 10-tal jaar hier niets meer van overschiet. Bootje terug in naar Isla Zapatera om daar de petroglyfen te bezichtigen. Hier ook weer t zelfde verhaal: niets afgeschermd, iedereen loopt daar maar rond, tussen,... We hadden ook ... read more
Lago de Nicaragua

Uitgebreid gaan ontbijten in the Garden Café: panqueques + frutas, granola y yoghurt. Onze eerste halte van de dag: San Juan de Oriente - de Ceramics school. Ze hebben ons daar het hele proces van klein tot pot uitgelegd en laten zien, best wel interessant maar jammer dat we zelf niet hebben mogen pottendraaien, allee, op zijn minst t toch proberen ;-) Ons laten verleiden om 2 stuks te kopen; kleintjes die hopelijk heel uit de bagage gaan geraken. Der waren heel veel schone grote potten ma die krijgen we onmogelijk in 1 stuk terug thuis, jammer! Doorgereden richting de Mirador de Catarina, onderweg nog effe gestopt bij een mandenvlechter. Deze keer hebben we wel onze handjes ns vuil mogen maken: heel plezant!!! Aangekomen aan de Mirador hadden we een prachtig uitzicht op Laguna de Apoyo, ... read more
San Juan de Oriente

Na de fokkie - die hier trouwens niet slecht is - weer op pad met Gustavo richting Mombacho. We proberen zoveel mogelijk Spaans te praten: Gustavo apprecieert dat wel en wij leren nog wat 'slang' bij in t Spaans. We zijn te weten gekomen dat, ondanks het drogere klimaat hier, de Mombacho door de hoogte in een nevelwoud ligt. Dit hadden we trouwens ook al gemerkt want in een cloud forest is de kans op regen redelijk groot ;-) De volledige krater lag in de mist dus veel viel er niet te zien. Historisch/geografisch intermezzo: De naam Mombacho betekent 'knielende berg', de vulkaan is nu een 1100 m hoog. Bij de laatste uitbarsting is de hele top naar beneden gekomen waardoor er ook grote scheuren in de kraterrand zijn ontstaan. De grond is hier heel vochtig ... read more
Mombacho Volcano

Om 5.15u liep de wekker af...*zucht* kot in de nacht! De beesten buiten waren wel al hennig van hun oren aant maken. Iets later aan een stevige ochtendwandeling richting busstation begonnen - met de rugzakken natuurlijk! Het werd weer een zware busrit naar Managua: 4u op een zeer oncomfortabele zetel!! Op Mercado Mayoreo aangekomen, taxi gezocht om naar Mercado Roberto Huembes te gaan vanwaar we de bus naar Granada hadden. Op Huembes neemt daar ne vriendelijke kerel onze rugzakken over om die op de bus naar Granada te laden, wij dachten: dat zal de buschauffeur wel zijn...niet dus! Meneer verwachtte 2 dollar voor de fysieke inspanning die hij had geleverd om onze zakken 5m verder op het busje te gooien!! Ne halve dollar, meer heeft ie niet gekregen!! Voor de verandering zeer comfortabel met onze knieën ... read more
Somoto
Granada

Ondanks dat we de wekker hadden gezet, toch nog een sprintje + taxi-rit moeten nemen om op tijd op het busstation te geraken...om er dan achter te komen dat de bus vertraging heeft - what a surprise! Busritje tot bijna aan de grens met Honduras en tegen 11u begonnen we aan onze wandeling richting de Canyon de Somoto. Het eerste deel was te voet: berg op & af, via stenen de rivier nog droog over zien te geraken en dan kon de waterpret beginnen! Onze gids deed de stukken door de rivier in een rubberen band met onze rugzakken op zijn schoot om zo onze spullen zo droog mogelijk te houden. Nanna heeft een paar keer haar knie gestoten omdat ze de dikke stenen onder water niet op tijd had gezien :-s KingZ heeft zich weer ... read more
El Canyon de Somoto

Toch maar gene wekker gezet om de bus van 6u naar Somoto te nemen... Opt gemak opgestaan, taxi genomen richting de busterminal - effe ommekeer gemaakt naar de cajero automatico omdat we nog geen lokale centen hadden - en dan door naar Mercado Mayoreo. t Ging er allemaal wel een beetje chaotisch aan toe maar we zijn ondertussen al meer gewoon. Een uurtje nog moeten wachten en dan de bus op richting MariaChiara. Tegen 2u stapten we van de bus af, met pijn in de nek want zo gemakkelijk zaten de zetels niet, en werden we al opgewacht. Met de taxi naar haar "bescheiden" huisje gereden waar we de komende nachten mogen doorbrengen. Effe bijgebabbeld en dan middag: PASTA!!!! Na het eten hebben we een korte toer door het dorp gekregen en tot op de Mirador ... read more
Managua
Op de bus naar Somoto

Veel wakker geweest deze nacht voor verschillende redenen: - lawaai en koud van de airco / fan - lawaai van de howler monkeys Tegen 7u afscheid genomen van Roberto en aan de weg gaan wachten op ons busje dat redelijk stipt aankwam. Halverwege effe gestopt voor pi-break en lekkere cocostaartjes gekocht voor ontbijt. Tegen 10.30u waren we aan het trefpunt waar we van busje moesten wisselen...meer dan een uur gewacht op de correspondentie *zucht*, gelukkig vlogen er daar wat papegaaien rond dus hebben we onze bezigheid wel gehad. Tegen 1u waren we eindelijk in Liberia aan de bushalte waar we dachten vlug effe ticketjes te kopen en dan...hup richting Managua, niets was minder waar! Op geen van beide busstations bleek iemand ons te kunnen zeggen van waar en wanneer er nu juist een bus naar Nicaragua ... read more
Onderweg naar Liberia

Alle, t heeft de hele nacht doorgegeregend, hennig vochtig, dus klam en bezweet samen met de muggen onder de klamboe wakker geworden.. Douchke en aangeschoven voor Ramires's "Walking Dinner", veel fruit en koffie met het verwachte effect.. rij bij de bano.. Op eigen houtje het park ingetrokken (de gids was veel te opgefokt en zat te stressen.. No gracias, Chill, .. Pura Vida..) .. Het was de moeite.. Off the beaten track de jungle in, klimmen en klauteren, Roberto is nog t rivierke in getotterd.. but saved the camera.. Luiaard gespot, sjiek beest, alles opt gemak, kunnen we nog iets van leren.. zit wel n geurtje aan.. Damn, zo heet en vochtig, niet te doen, zo zweten.. De hele weg door de jungle apestreken blijkbaar kunnen we goed apen nadoen, want toen we terug op de ... read more
Manuel Antonio N.P.

Weer een lege dag, moet ook eens kunnen.. Verkast naar Manuel Antonio, jungle "lodges"van Ramirez (de ganster). Voor n zeeer basic kamerke met weer zo'n toffe douchekop, betalen we evenveel als in Quepos.. Maar, nu hebben we wel een cabina right near the beach.. *zucht* .. en we hebben met 3 een kamer met 6 bedden .. Hebben vandaag afgesproken met Roberto, n gast die we op onze vorige reis in Mexico en Guatemala hebben ontmoet, hij was ook afgezakt naar Costa Rica.. Coole gast, altijd lachen.. Tegen de middag zijn we hem ff gaan oppikken in Quepos, tof weerzien, schele zever en weer genoten van zon, zee, strand.. Pintje.. Regen?? WTF?? Nat zijn we toch al dus dan blijven we ook maar in de regen zitten.. Dan maar op restaurant gaan zitten met Imperial en ... read more
Ikke geen muggebeten..

Tot: 0.155s; Tpl: 0.007s; cc: 14; qc: 93; dbt: 0.1124s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb