Page 4 of KingZ Nanna Travel Blog Posts

Om 6u opgestaan en opt gemak al t dorp wat gaan verkennen, maar rondgekeken voor een andere slaapplaats (ALWEER) aangezien we gisteravond het eerste gepakt hebben wat we tegenkwamen. Verkast, omgekleed voor een namiddagje strand en de bus genomen naar Manuel Antonio, heerlijk in de zon....dan ook maar onmiddellijk cocktails laten aanrukken .. Pura Vida! Tot bijna zonsondergang gebleven en dan het busje terug genomen into town.... read more
Quepos
Manuel Antonio Beach

Central America Caribbean » Costa Rica » Alajuela » Arenal January 5th 2009

Gepakt en gezakt al om half 8 de kamer uit. Opgepikt door Jose, vriendelijke kerel die ons via hangende bruggen door het Nationaal Park van Arenal gaat gidsen. Blijkbaar is er tussen het nat en droog seizoen nog een overgangsperiode met ' crazy weather': onverwacht en mogelijk veel regen, zoals vandaag het geval was. Maar zelfs in de regen is het hier eingelijk best nog aangenaam warm. Op pad door de jungle, redelijk veel gezien aan planten, buiten enkele vogels en een tarantula hadden de rest van de beesten blijkbaar geen zin om in de regen te gaan zitten. We hebben de apen wel geroken maar niet gezien, juist gelijk een natte hond. die ruikt ook al niet te fris. Ketsnat en doordrenkt terug naar ons hoteleke, gelukkig nog een kamer gekregen om ons om te ... read more
Tarantula-NOT-Home
Let it rain !!!
Catarata & Bridge above

Na het ontbijt wat rondgewandeld in La Fortuna en tegen 2 u richting de waterval La Fortuna beginnen taffelen... deze keer niet laten vangen met een tour via tourist office! Stevige hike, vooral opt einde was t zwaar, steil bergop. Anderhalf uur later stonden we boven op de berg aan de ingang van het park...WAAAUW!!! Serieuze waterval! Enigste nadeel: via trappen in de rotsen moesten we zien beneden te geraken. Omdat het park al een uurtje later sloot, konden we enkel effe tot onder en dan was het alweer tijd om te vertrekken... we hadden anders wel een duikje zien zitten want we waren zeiknat van het zweet...de tocht terug naar boven was ne kuitenbijter, man man, weer afgezien. Terug boven nog wat extra H2OH in geslagen en dan aan de terugtocht begonnen. Nog ne halve ... read more
La Fortuna
Arbo de vida
Photo 4

Met het busje dat normaal gezien ons om 9.30u kwam oppikken en uiteindelijk pas om 10.20u aankwam richting La Fortuna vertrokken... het werd een lange rit over een hobbelige weg! Hennig door elkaar gerammeld, boek vast en misselijk geworden van het lezen. Terug langs stranden, bananenplantages, havens, jungle...en rond 3u aangekomen in La Fortuna. Kamerke genomen bij Pepito's Place, kamer bleek zo vochtig te zijn als maar kon.. * zucht* Verder ons nog laten vangen met een nachtelijke 'hike' naar Volcan Arenal "to see lava". Ze geven hier zoveel garantie dat als je geen lava te zien krijgt, je de volgende dag gratis terug mag komen... Nog wat Panamezen opgeladen in een of ander resort. De anderhalf duurdende hike bleek uiteindelijk slechts 5 minuten te duren. Zeker twee minuten lava gezien en voor de rest, zoals ... read more
?
Hot Water Springs

Central America Caribbean » Costa Rica » Limón » Bri Bri January 2nd 2009

Het vroege opstaan zijn we ondertussen al gewoon dus even stad in op zoek naar een bezigheid voor de dag. Toerke geboekt naar de Catarata, Riserva indigena y la Casa de Chocolate!!! Onze gids de Fernando leek nogal ne stille te zijn maar dat bleek uiteindelijk nogal mee te vallen, oorzaak was: newyears hangover. Eerst met ons buske naar BriBri gereden en daar de jungle in: met buske en al door de Rio Carbon op - de steenkool ligt er voor t rapen!! Nog een dik half uur marche a proche gedaan, tot aan de enkels in de modder gestaan ( sappig gevoel met teenslippers aan!!!!) om dan bij de waterval uit te komen en een duikje te nemen. Het water was best aangenaam, zelfs zonder neopreen pak. Op de weg terug een red dart frog ... read more
Cascada

A todos que nos han enviado mesajes, gracias!!! So happy NewYear to everybody, hope you all had a good time and thanks for the text messages!! Deze morgen was het weer lekker knallen, zeer tof om zo wakker te worden! We hopen dat ze ondertussen door hun voorraad vuurwerk en bommetjes heen zitten :-) Anyway, ze hebben er goed langs geschoten want het regent hier nogal, maja, wat is een regenwoud zonder regen?! Zelfs in de regen is het aangenaam warm... opt gemak ontbeten en voor de rest nog ma wat hangen, lezen, reis uitstippelen en fokkie drinken. Last but not least, eindelijk ook ns de blog updaten :-) We gaan het hierbij laten want de "perro local" stinkt hier reaal langs ons en is zijn beesjes aan het rondstrooien...jeuk, jeuk!! KingZ gaat de zee ene ... read more

Central America Caribbean » Costa Rica » Limón » Manzanillo December 31st 2008

De klok rond geslapen, was nodig precies. t Heeft vanacht serieus gegoten.. om 7u opgestaan en een koude douche genomen,allee Nanna toch want het warm water liet op zich wachten tot KingZ eronder stond. (weer toffe elektrische douchekoppen dus: no tocar!!) Desayuno: panqueques en frutas frescas (hier doen we het toch voor) eens effe gaan horen voor wat uitstapjes maar blijkbaar werken de mannen hier morgen niet! Dus maar vette bikes gehuurd en beginnen pedalen richting Manzanillo in de broeiende hitte. De wegen waren op sommige stukken niet van hoogstaande kwaliteit en bij ieder putteke ging KingZ zijne zadel wat lager staan. De stranden zijn hier paradijselijk (zie foto) en de swell is nice. Onderweg veel bomen,bloemen en brulaap gezien-gehoord. die beestjes laat je liever niet te kort komen, klonk als ne kwaaie pitbull... Voor de ... read more
Puerto Viejo

Jawel, omgekeerde of andere kant van de wereld: om 5u zat KingZ al rond te gapen in bed. Tegen 6.30u opt gemak gedouchet, rugzak wat omgetast en gaan ontbijten:typisch ontbijt "gallo pinto", wie eet er nu bonen en rijst s morgens vroeg? Nog wat gezeverd met Ignacio aka de sloef: San Jose blijkt onveilig te zijn en probeerde ons nog een ritje met het toeristenbusje te verpatsen voor 80 USD per persoon. UIteindelijk toch maar voor het gewoon openbaar vervoer te gaan en dus 60 USD uitgespaard: deze zullen we ons naar alle waarschijnlijkheid later wel weer terug laten afzetten... Met de taxi naar Estacion Carribe gevaren, onderweg hebben we een van de mindere delen van de stad gezien: sloppenwijken, veel afval, verkeerschaos ... en alle huizen lijken hier superbeveiligd te zijn. Op het station nog ... read more
San Jose - Puerto Viejo

Hola amigos, Vandaag met de vlieger richting Midden-Amerika vertrokken met als bestemming Costa Rica-San Jose. Tussenstop New York City!! Op de vlieger toffe vragenlijstjes ingevuld, nee we zijn geen terroristen en nee we houden ons niet bezig met spionnage!! De rest van de vlucht was aangenaam, paar seizoenekes CSI en Without a Trace gekeken en spellekes gespeeld. Rond de middag lokale tijd aangekomen in NY, the big apple...en jawel, KingZ is zonder mopperen, mokkem, grommelen, schelden de VS ingeraakt , Nanna daarentegen had t aan de stok bij het inchecken, hehe! KingZ heeft al zijn diplomatie moeten bovenhalen zodat Nanna niet werd vastgezet (By the way not true!!) Al bij al is t daar allemaal wel meegevallen. 5u later hadden we onze vlucht naar San Jose, heel wat minder "luxe" als de eerste vlucht! Uiteindelijk om ... read more
Brussels - NY
NY

North America » Mexico » Quintana Roo » Playa del Carmen March 20th 2007

OM 6u al wakker *zucht*, maar op 't gemakske opgestaan - mijn sjatteke lag nog te slapen als een roosje - mijn fruit beginnen op te smikkelen, stillekes alle spullekes bijeen beginnen zoeken... tegen 7u mijn poepie dan ook maar wakker gekust. Tegen 7.45u waren we vertrekkensklaar, nog effe de sleutel gaan afgeven aan 'den Enzo', goeiendag gezegd en 'off we go'. *snik snik* Nog effe getwijfeld of er nog wel tijd zou zijn om te gaan ontbijten (achteraf bekeken hadden we hier nog ruim de tijd voor), de hoofdstraat afgelopen op zoek naar een gezellige (goedkope?!) bar aangezien 't aan de Crèpes-bar vol zat... maar niet echt iets gevonden. Met als resultaat dat we al om 8.15u in het busstation zaten te wachten. Iets na 9u vertrokken we daar en rond 10.15u waren wel ... read more
Aeropuerto de Cancun
Vlieger richting 't Belgenlandje

Tot: 0.141s; Tpl: 0.007s; cc: 13; qc: 67; dbt: 0.1043s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb