Page 6 of KingZ Nanna Travel Blog Posts

Bijna de klok rond geslapen, bijkbaar is het toch wel vermoeiend maar zeker 'chido y satisfactorio'. Wakker geworden van een 'Hola Hola' gekrijs, blijkbaar de papagayo della casa - vet beest ( KingZ wil ook een papegaai) Rondgelummeld, desayuno en verkast naar een lower budget hotel: grotere kamer, meer beestjes (niet!!) voor 150 Quetzales = 15€. Na de verhuis naar de markt gewandeld, het blijft begaaid hoe weinig de dingen hier kosten!! (pakweg 10 tot 20 keer goedkoper) Eten, kleren, hamaca's, kunst, dagdagelijkse dingen... Is de moeite om nog eens terug te komen met twee lege rugzakken ;-) Op de middag ns goed gaan eten in een sjiek restaurant: muy delicioso! ( Nota voor Nanna: thuis proberen te maken: nachos especiales) slechts 230 Quetzales betaald (23€) met alles derop en deraan. Nu effe wat rust, moet ... read more
Luieren in Antigua

"Uitgeslapen" tot 6.30u toen 'el gallo' ( niet het bier!!) begon te krijsen. Rond 7u gedoucht nadat ze aan de receptie de kraan hadden opengedraaid. Rond 8u stonden werden we opgepikt door Alejandro ( onze gids van de dag) voor onze mountainbike-tour. Fietskes op het busje geladen en richting de 2400m hoogte gehobbeld. Daar begon Nanna haar (helse - wat ze toen nog niet wist) tochtje down the mountain, steil bergaf en na een tijdje pijn in de armen van de remmen toe te pitsen. Voluit gaan ging niet wegens bochten en te weinig vertrouwen in de remmen, nu ja, hadden we maar gezwegen, want toen volgden de stukjes bergop: Nanna af en toe te poot ( door brandende pijn in de beenspieren) en KingZ maar streven om Alejandro bij te houden...wel prachtig uitzicht op het ... read more
Mountainbiken rond Lago de Atitlan

Vandaag niet veel gedaan buiten op de colectivo zitten... Rond 7u ontbeten en uiteindelijk was het nog 9u eer we goed en wel San Cristobal uit waren. Allemaal gezellig opeengepakt - likie the sardienie - in een minibusje dat reddelde langs alle kanten ( ja ja, ook moeke heeft haar dubbele zitplaats moeten afstaan) Rond de middag stempelke gekregen voor Mexico uit te mogen, iets later stempelke op de kont en ' Bienvenidos en Guatemala' *High five*. Het land der mototaxi's, chicken buses, Toyota pick-ups ( gemiddeld passen hier 15 man in een zo'n autootje: 4-5 van voor en de rest in de laadbak), gekken op de weg (en erlangs)... Na een hobbelige rit en een uurke file in Alaska (het hoogste punt in de highlands van Guatemala waar de bergpas doorloopt van Xela naar Panajachel) ... read more
San Cristobal --> Guatemala

Op tijd eruit om 'el tiempo' te checken, als het weer goed is, gaan we vandaag paard rijden. Nog steeds koud en bewolkt (bijna een poncho gekocht) maar we hebben t er toch maar op gewaagd... Nog een toffe ontbijtkeet gevonden en rond 9u zijn ze ons komen ophalen met een pick-up, in Mexican style ( achter in de bak dus) afgevoerd richting de plek waar onze caballos staan... fris aan de vis. Als de zon er is, is het aangenaam warm; als ze achter de wolken zit, hennig warm. KingZ zijn ros Negro was hennig hevig en kon niet zo goed overweg met sommige andere paardjes, happen en bijten enzo als iemand wou voorbijsteken. Nanna's paardje heette Zina nog iets.. Na een aangename - zolang we niet in galop reden - maar vermoeide rit, aangekomen ... read more
Chamula

Hola todos.. Vanmorgen voor het eerst opgestaan en hennig fris gehad.. Wie had ook kunnen denken dat we dikke kleren moesten meenemen? Mexico? Regen? Nu jah, ff ontbeten, crepkes met siroop *kwijl* voor K en Desayuno Español (iets met eikes en tomattensooze) voor Mariannita mia.. Onze was gaan binnengooien in een lavanderia, 20 peso, ole.. wat te bikken gaan zoeken voor de rest van de dag, koekskes, Doooh-ritos.. Tegen 9u was onze driver hier voor onze toer langs Cascadas El Chiflon y Lagos de Montebello.. Ola, tijd voor een WARME douche (want tis hier weer hennig fris..) en uit eten op met n deel backpackers die we vandaag hebben leren kennen.. Meer zever volgt nog.. Eerst eten eh ;-) Hasta de volgende.. Besos N&K.. In onze party-colectivo met een internationaal (bijna exclusief) Europees gezelschap: koppel ... read more
Grutas
El Chiflon

Goed geslapen deze nacht want we zijn alle twee 's nachts wakker geworden ( dank u buren + underground feestje) om 2u met een uitgerust gevoel... en Mariannita's nachtelijke escapades: KiiiiinngZ, waaier aan.... KiiiinnngZ, waaier uit... Eeeeehhh, der kruipt iets... ah nee, ben hardop aant dromen... Rond 7u gewekt door de vogeltjes, gaan aanschuiven voor een uitgebreid ontbijt. Met ne goed gevulde maag de was gaan uithalen, Nanna nog effe alles gevouwd en daarna de rugzakjes terug gepakt en geduldig gewacht totdat de ' korte en krachtige' regenbui over zou gaan, kort sprintje ingezet om de colectivo te nemen ( ja ja, ze rijden ook op zondag), vriendelijke man die in de andere richting moest heeft ons effe opgepikt zodat we niet verrast zouden worden door de volgende plensbui... Rond 11u de bus op richting San ... read more
San Cristobal de Las Casas

North America » Mexico » Chiapas » Palenque March 3rd 2007

Hoi trouwe lezertjes, hier weer een korte update van de dag... Na een stevig ontbijt de was gaan uithalen in de lavanderia ( nog geen 3€ voor 5 kg!!! Ssshhht, wel niet tegen papa vertellen... :-) Vandaag was de 'Día de Cascadas' (dag van de watervallen) Rond 9 u met een busje vertrokken vanuit El Panchan met als eerste stop * Cascada de Misol-Ha: WWWAAAAAUUUUWWWW. Een waterval waar je achterdoor kon lopen over een pad en dan voor de durvers/grot-exploratoren die konden nog verder over de gewone rotsen: very slippery, broek zeiknat... we zijn zelfs nog een stukje verder gegaan in de grot door het ijskoude water dankzij KingZ zijne praktische gsm/pitslamp, de moeite waard. Ah ja, by the way, deze waterval heeft dienst gedaan als filmset van 'Predator' *Agua Clara: KingZ zijn eerste 'oorlogswonde' opgelopen... ... read more
Misol-Ha

North America » Mexico » Chiapas » Palenque March 2nd 2007

Vanmorgen om 6u geradbraakt uit de bus gekropen, onmiddellijk een taxi genomen richting El Panchan (huttekes in t bos) Na lang (héééél lang) wachten, ontbijt en een paar spellekes kaarten, konden ze ons eindelijk vertellen dat er een cabaña zou vrijkomen, woehoe, het wachten was de moeite waard! Eerste verdiep, nice uitzicht, wel al huisdieren gezien (hagedissen, Op dit moment kruipt er hier trouwens ook een tegen de muur) dus voor alle zekerheid de clamboe al maar opgehangen: de muggen zijn hier agressief, ze hebben het al aan de levende lijven ondervonden, jeuk jeuk jeuk. Deze middag collectivo genomen richting Palenque Ruinas, very very very nice!!! Dit is echt wel indrukwekkend. Ruïnes in de jungle en very very very hot, de maya's moeten nogal conditie gehad hebben met al die trappekes...Tot nu toe het meest indrukwekkend ... read more
Palenque ruinas

North America » Mexico » Yucatán » Merida March 1st 2007

Rond half5 met de bus aangekomen, vlug biljetjes voor de nachtbus naar Palenque gekocht (het waren de laatste zitjes), bagage aan de overkant van de staat geditcht en richting t historisch centrum gewandeld. Eerst lekker gegeten, daarna wat cultuur opgedaan: prachtige schilderijen gezien over de maya-cultuur! Beetje op de Plaza Mayor rondgehangen, tis hier veel drukker als Valla, meer stad, maar wel aangenaam (warm) Internet cafeetje gezocht en de zever van gisteren vlug neergetikt, is zel moeilijk snel te typen want ze hebben hier Qwerty-klavier met gekke tekens:ñññ!! Rond 9u onze bagage terug gaan oppikken en daarna rond 10.00u met de bus vertrokken naar Palenque: helse rit!! Hyperactieve ambetante jeugd achter ons, samen met de WC (stinkie stinkie) en veel bobbels in de weg... Buenas noches ( mocht iemand het willen weten, Nanna heeft haar punten ... read more
Merida City

North America » Mexico » Yucatán » Valladolid March 1st 2007

Deze morgen fit en monter opgestaan om 7u, Kingz had om 5u al n diarreesessie achter de rug. Naar goede gewoonte weer ontbijt op bed: overheerlijke wafers van Lu. Daarna richting park en fiestverhuur getaffeld - deze uiteindelijk na lang zoeken ook gevonden. Fietskes gehuurd en dan richting de cenote van Dzitnup gepedaald, half uurke in volle zon: conditietraining!! Maarja, het was zeker de moeite waard, vette grot, weinig volk (waarschijnlijk omdat we zo vroeg daar waren, zelfs de Mexicaantjes lagen nog in hun hamaca te doezelen... Effe zitten haken in de grot, fotokes geshoot, effe met de voeten int water, ons niet gewaagd aan een zwempartijtje want in de Batcave lagen batdrolletjes in het water :-( Tegen half 11 waren we terug in Valladolid, langer pedalen dan voorzien, waarschijnlijk ook te wijten aan de kleine ... read more
Cenote Dzitnup

Tot: 0.102s; Tpl: 0.007s; cc: 11; qc: 89; dbt: 0.0494s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb