Misol-Ha / Agua Clara / Agua Azul

North America » Mexico » Chiapas » Palenque
March 3rd 2007
Published: March 6th 2007

Hoi trouwe lezertjes, hier weer een korte update van de dag...
Na een stevig ontbijt de was gaan uithalen in de lavanderia ( nog geen 3€ voor 5 kg!!! Ssshhht, wel niet tegen papa vertellen... :-)
Vandaag was de 'Día de Cascadas' (dag van de watervallen) Rond 9 u met een busje vertrokken vanuit El Panchan met als eerste stop
* Cascada de Misol-Ha: WWWAAAAAUUUUWWWW. Een waterval waar je achterdoor kon lopen over een pad en dan voor de durvers/grot-exploratoren die konden nog verder over de gewone rotsen: very slippery, broek zeiknat... we zijn zelfs nog een stukje verder gegaan in de grot door het ijskoude water dankzij KingZ zijne praktische gsm/pitslamp, de moeite waard.
Ah ja, by the way, deze waterval heeft dienst gedaan als filmset van 'Predator'

*Agua Clara: KingZ zijn eerste 'oorlogswonde' opgelopen... We konden een rivier oversteken over een zeer krakkemikkige brug met bedelende kinderen die dienden als hindernissen. Maar een half uurtje gebleven, niet echt jammer want er liepen daar veel bedelenden kinderen rond, je kon er niet 5 minuten op 't gemak staan zonder 'Compra bananas, solo 5 pesos...'
Onderweg naar Agua Azul heeft den José de bus effe aan de kant moeten zetten want een van onze Duitse medereizigers had 'Scheiss an den Schu'

* Agua Azul: te indrukwekkend voor woorden, dus maar weer: wauw wauw wauw!!!
Vette waterval, ijskoud water. jaja we zijn hier een plonsje gaan nemen. Daarna kokosnootje gegeten, wel heel anders als die bij ons: minder vruchtvlees en veel moeschiger, rond iets na 3 terug richting El Panchan vertrokken. José wist zijne gaspedaal ook staan, hij sleurde de Toyota-Van door de bochten...
Rond 5u nog effe de colectivo naar t centrum genomen en onze ticketjes voor de bus naar San Cristobal gekocht. Op 't gemakske gaan avondeten en daarna in de sangria (Nanna) en de Cuba Libre ( KingSZ) gevlogen, na twee stond ik al bijna op mijne kop ;-)
Voor het slapengaan nog effe bij de locals gaan shoppen, leuke oorbellekes gekocht en ieder een hangertje met ons teken volgens de Maya kalender:
KingZ a.k.a. IX = de shaman
Nanna a.k.a. IQ ( stond dus blijkbaar al van bij mijn geboorte vast dat ik de intelligentste van de twee zou zijn...)

P:S: foto's volgen nog, hier geen mogelijkheid om ze te uploaden

P.S. voor Jos: ik krijg Spaanse les van een juffrouw dus ge zult de verkeerde hebben gebeld !!

7th March 2007

Ik belde met de directeur! Die heeft toch het meeste invloed, niet? groetjes

Tot: 0.058s; Tpl: 0.011s; cc: 11; qc: 28; dbt: 0.0291s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb