Busrit van Palenque naar San Cristobal

Published: March 6th 2007

Goed geslapen deze nacht want we zijn alle twee 's nachts wakker geworden ( dank u buren + underground feestje) om 2u met een uitgerust gevoel... en Mariannita's nachtelijke escapades: KiiiiinngZ, waaier aan.... KiiiinnngZ, waaier uit... Eeeeehhh, der kruipt iets... ah nee, ben hardop aant dromen...
Rond 7u gewekt door de vogeltjes, gaan aanschuiven voor een uitgebreid ontbijt. Met ne goed gevulde maag de was gaan uithalen, Nanna nog effe alles gevouwd en daarna de rugzakjes terug gepakt en geduldig gewacht totdat de ' korte en krachtige' regenbui over zou gaan, kort sprintje ingezet om de colectivo te nemen ( ja ja, ze rijden ook op zondag), vriendelijke man die in de andere richting moest heeft ons effe opgepikt zodat we niet verrast zouden worden door de volgende plensbui...
Rond 11u de bus op richting San Cristobal, zeer macho chauffeur ( zie Lonely Planet voor meer uitleg) KingZ had de hele reis ne ronkende Mexicaan aan zijn oren, tof tof tof! Tussenstop gemaakt in Ocosingo: Zapatista gebied waar enkele jaren geleden nog een buitenlander is vastgehouden geweest door de beweging om een statement te maken ( niet tof om te weten als er daar een half uur Pies-stop wordt ingelast...)2uurkes later komen we aan in San Cristobal, nen taxi genomen naar Casa Margarita... Ben eigenlijk niet zeker of dit nog voor taxi/auto kon doorgaan: koffer ging niet meer toe, rugzakken waren daardoor nat omdat het had binnengeregend, rubbers waren van de deuren aant afkomen, er hingen overal draadjes uit het dashbord... ma soit, safe and sound ter plaatse aangekomen.
Voor het avondmaal nog effe een korte stadswandeling gedaan, hele andere stad als Palenque: modernerm gezelliger, minder 'wereldvreemd' zou ik zo zeggen, ook meer kleuren. rode ,gele, blauwe gebouwen...
Avondmaal in Restaurant Mayambé.: voor de Indische gerechten gegaan, heel lekker, vooral KingZ zijne 'Kerry Rojo': Ma goed dat het daar wat donkerder was binnen, dan vielen tenminste zijn rode oortjes & wangskes niet zo op... :-) FUEGO!!
Voor t slapen een heerlijk heet doucheke genomen om op temperatuur te komen want het is hier verschrikkelijk koud... Buenas noches!

Tot: 0.08s; Tpl: 0.011s; cc: 9; qc: 53; dbt: 0.0508s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb