KingZ & Nanna

KingZ Nanna

RutaMaya..

South America » Argentina » Buenos Aires » Buenos Aires December 10th 2010

Vandaag in de voormiddag hebben we de terugvlucht naar BuenosAires. De rest van de namiddag vrij in Buenos Aires, waar jwe tijd hebben om nog wat rond te slenteren, de laatste souveniers te kopen of nog een museumbezoekje te doen... en morgenVROEG de vlieger op naar home sweet home ... :-) ... read more

South America » Argentina » Misiones » Puerto Iguazú December 9th 2010

Onze laatste dag in Puerto Iguazu... In de voormiddag brachten we een bezoek aan de mijn Wanda.. Er worden hier edelstenen opgedelfd: agaat (geel), ametist (paars) en rozenkwarts. De veiligheid liet hier een beetje na... we gingen de mijn bekijken terwijl ze in een andere gang dynamiet lieten springen om verder in de mijn te geraken. Toen mochten we ook in die mijn gaan kijken hoe ze daar werkten... Toen iedereen terug buiten was - "Volgens mij zijn ze dat allemaal, laat ma knallen " - staken ze nog een paar lontjes af. Daarna werden we langs het atelier geloodst en natuurlijk ook langs het winkeltje... een paar souveniertjes gekocht van de eigenaar die van Lucca - Italia bleek te zijn... De namiddag doorgebracht aan het zwembad van het hotel, wat gelezen, een duikje genomen...gerelaxed. ... read more

Vandaag part 2 van het bezoek aan het N.P. van Iguazu. Even de grens over van Brazil met als eerste stop het Parque das Aves. Hier hebben we de lokale fauna dus eens van dichtbij gezien ;-), inclusief de papegaai op men schouder en de wurgslang rond de nek ;-) Daarna brachten we een bezoek aan de Itaipu-dam, 2e grootste in de wereld voor de helft eigendom van Paraguay en Brazilië (Brazilië koopt dan op zijn beurt weer elektriciteit terug van Paraguay), heeft blijkbaar n paar keer het debiet van de Iguacu watervallen.. Met een busje reden we over en onder de dam door, interessante excursie! :-) Na een al-you-can-eat-eetfestein, gingen we naar het park zelf, waar we een overzicht hadden over de watervallen waar we gisteren bij hebben gestaan.. weer veel spray dus kleddernat geworden.. ... read more

South America » Argentina » Misiones » Iguazú National Park December 7th 2010

Puerto Iguazu is onze uitvalsbasis voor bezoeken aan het nationale park Iguazu. 30 rivieren stromen in de Rio Iguazu, alvorens de watervallen te bereiken. In totaal zijn er 275 watervallen, verspreid over 2,7 km. Het is een indrukwekkend jungle-gebied met bomen, bomen, en meer bomen, en varens, palmbomen, pietekes ,vlinders, toekans.. en quaties (de lokale boefjes).. Vandaag was de dag waar ik al de hele vakantie naar had uitgekeken: deel 1 van het bezoek aan de Cataratas de Iguazu... We waren een beetje ongerust omdat het al sinds deze nacht aan het stormen was, maar dit bleek gelukkig niet onze tripje te verpesten...in tegendeel zelfs, de watervallen zouden nu het dubbel van hun normaal debiet moeten hebben omdat het al de hele week veel heeft geregend dus spectakel verzekerd!! Aangekomen aan het park, namen we het ... read more
PC070125-800
PC070127-800
PC070129-800

South America » Argentina » Misiones » Puerto Iguazú December 6th 2010

Vlucht naar Puerto Iguazu, we gaan van het Patagonische ijs naar een zwoele tropische zon. beter gezegd subtropisch heet en vochtig.. > 70% 2 stappen zetten en zweten.. kenmerkend hier is de roodbruine aarde.. Hostel is super, iedere kamer heeft hier zo zijn mankementen..na eerste gebruik was de plee al verstopt, na het 'onweer' van 's avonds stroomt het water via de lamp int plafond naar beneden bij de buren.. en de bewoner was zo stom om de lamp aan te doen, helaas kan hij het niet meer navertellen naast de schimmelgeur is er dus ook nog de geur van ontbinding ;-).. Rond de middag waren we ter plaatse, de spullen even op de kamer gegooid en dan tot aan het 3 landen punt gewandeld omdat het nog te vroeg was om te eten. Argentina, Paraguay ... read more
Luchthaven Puerto Iguazu
Puerto Iguazu

South America » Argentina » Buenos Aires » Buenos Aires December 5th 2010

Opt gemak wat gaan winkelen in El Calafate - t'is trouwens aangenaam buiten, lekker zonnig, crepkes gegeten.. 14u vlucht naar BA, den terminal was gewoon buiten.. Overnachting in BA.. Staking van de vuilnismannen in BA was nog niet helemaal voorbij.. ... read more
El Calafate

Nationaal park "Los Glaciares" is niet alleen de Perito Moreno-gletsjer. maar bijv. ook Upsala, Seco en Spegazzini.. deze zijn we per boot gaan bezoeken.. very nice, maar 190 km varen met n boot vol gringo's was er te veel aan... *Aaaargh* leek erop dat de boot vol zat met Israëlis die n Bar Mitswa waren aan t vieren met whisky erbij.. fijn voor hun.. Anyway de avond afgesloten met another meat-fest, Argentijnse wijn, El Calafate-ijs en ten slotte nog ne pisco sour.. Men verteld dat als ge eenmaal de El Calafate-bes hebt geproefd, ge naar het schijnt terug komt naar Patagonië.. we shall see.. Al conocer la historica e identidad de un lugar, se enriquece su viaje... read more
-800

EI Calafate is gelegen aan de oevers van het Lago Argentino. Dit is onze basis voor uitstappen naar het nationaal park "Los Glaciares". Damn, als ge vlak voor de Perito Moreno-gletsjer staat is dit niet groot maar immens groot. We hadden de chance om verschillende keren ijs te zien afkalven.. Eerst hoort ge een gedonder, gevolgd door ijsblokken zo groot als n auto... camion.. chaletteke.. die van de ongeveer 60m hoge gletsjermuur naar beneden storten, we hebben hier echt kanjers in het water zien belanden.. gevolgd door hennige golven.. en dan maar op en af crossen om te vinden waar t te doen is nadat ge zo een klap gehoord hebt.. In de namiddag, stijgijzers aangetrokken en een hike gedaan op het 'veiligere' deel van de gletsjer zelf.. tja, vetjes hé.. als ge erop staat ist ... read more
PC030574-800
PC030577-800
PC030580-800

South America » Argentina » Santa Cruz » El Calafate December 2nd 2010

Toen we wakker werden konden we in onze slaapzak wolkjes blazen van de kou, de stoof was blijkbaar uitgegaan.. de hele nacht heeft er een huilende wind gewaaid.. thank god voor oorstopkes.. Gans de dag rijden we over zandwegen/rotsachtige kiezelweg door tot EI Calafate. Onderweg stoppen we in één van de "Ghost Towns" om te eten. Omwille van de bewolking helaas geen zicht op de "Torre" en de "Fitzroy", 2 bekende reuzen (beide 3000-ers) in Los Glaciares NP. Wel zien we constant de zuidelijke Patagonische ijsvlakte (die trouwens dezelfde oppervlakte heeft als België).. Hier en daar zijn ze bezig met het asfalteren van de Ruta 40 (??) veel verkeer is hier echt niet, dus het blijft me een raadsel waarom ze zich hiermee bezig houden.. nog een tussenstop aan een herberg 'La Leona' (den Perito is ... read more
-800

South America » Argentina » Santa Cruz December 1st 2010

Slecht geslapen omwille van gesnurk, maar na het uitstekende ontbijt (huevos geklutstos) verder zuidwaarts. De Ruta 40 en de ruige natuur rondom is ongeloofelijk, zoveel (en iedere keer toch andere) zichten, dat ge kunt blijven rondgapen zonder dat het saai wordt, of we zaten gewoon te 'haken'.. ;-).. *gaap*.. Meer eenzaamheid, vlaktes, wilde dieren, afgelegen estancias en verdoeme een extreem ijzige wind waar ge bijna van wegwaait.. muts op en handschoenen aan.. blijkbaar vinden ze het hier nog 'frisjes' voor de tijd van het jaar, t'is lente.. dan vragen we ons af hoe erg de winter hier kan zijn.. ;-) Is trouwens gene aanrader om hier panne te krijgen.. We zijn gestopt bij wat volk met serieus pech, hun reservewiel was al in gebruik en hadden opnieuw platte band gekregen.. maar ze moesten de andere kant ... read more
PC010545-800
PC010550-800

Tot: 0.119s; Tpl: 0.006s; cc: 13; qc: 94; dbt: 0.0812s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb