Page 2 of KingZ Nanna Travel Blog Posts

South America » Argentina » Santa Cruz November 30th 2010

's Morgens was er nog altijd geen electriciteit en bijgevolg ook geen water.. geen probleem, buiten in de wind was het ijskoud, dus we waren direct wakker.. ff ons vehicle geladen/ koffers op t dak gegooid en terug de R40 op richting estancia Los Toldos +-150 km, 3uurkes rijden.. Vandaag start eigenlijk onze reis door het echte Patagonië. Vanaf Rio Mayo is de weg niet meer verhard. Dit is het land bewoond door Tehuelches, Onas en Mapuches. Zo ver je kan zien alleen maar steppe met af en toe een poortje/cipressen die aangeven dat er 'ergens' een estancia ligt.. Na ongeveer 200 km komen we aan een smal zijpad, dit pad brengt ons aan een nog smaller wandelpad. Tijd voor n stevige Hike: we dalen af in de Canyon van de Pinturas rivier, om daarna aan ... read more
PB300484-800
PB300488-800
PB300494-800

South America » Argentina » Chubut » Esquel November 29th 2010

's Morgens opgepikt door Mario (Mc Rae, die zenne gas wel wist staan), onze gids voor de komende dagen.. vandaag +-800 km.. grootste deel nog verharde weg.. Voor de rest: meren, bergen,regen, zon, bossen.. en eindeloze rechte wegen, parallel met de besneeuwde Andes en Chileense grens, in de Patagonische steppe aan het einde van de rit. N stuk afgesneden door het nationaal park Los Alerces.. Prachtig uitzicht en schitterende landschappen.. Tegen het einde van de rit was t tijd voor serieus schele zever.. Rio Mayo is Patagonisch 'dorpje', eigenlijk 5 straten en n hotel. fris windje en geen kat op straat.. alleen de tumbleweed missen we nog.. In ons hotel 'El viejo Covadonga' ligt de nadruk vooral op viejo (=oud), n jaren 40 decor met koud bier ;-).. Net voorzonsondergang viel de elektriciteit uit.. het verhaal ... read more
-800

Opt gemak ontbeten en even overlegd over wat ons de komende dagen te wachten staat als we de Ruta 40 gaan afrijden.. blijkbaar zeer desolaat en puur natuur, waarbij er 100'den km's 'niks' is..heerlijk!!.. betekent ook "putteke graven, kakken, putteke dicht" ;-), tenzij we het halen tot de volgende estancia.. we gaan ongeveer 1600km doen richting El Calafate.. een groot deel is niet eens verhard.. Hiken gaan we nog genoeg kunnen doen, dus namiddag kayakken op Lago Gutierez.. misschien nog wat fly-fish vangen..tot de middag op t gemak in ons tuintje gezeten, wat inkopen gedaan, geluncht buiten in de zon en tegen 1u (te vroeg!! maak dat mee!!) kwam onze chauffeur ons oppikken. Nog even een stop onderweg om wat locals op te pikken die de namiddag op het strand gingen doorbrengen en een stop bij ... read more
PB280292-800
PB280306-800
PB280314-800

Onze eerste volledige dag in San Carlos de Bariloche, zaaaaaaaalig geslapen en weer op tijd uit de veren want om 9u werden we opgepikt om naar de ventiscerros/gletsjer Cerro Negro te gaan en de berg Tronador te gaan bekijken. Onze gids Fabrizio straalde passie uit voor alles wat met de natuur en de tocht te maken had: het werd dus een hele leuke en zeer informatieve toer ;-).. Hmm.. +-28 graden) met een aangenaam windje.. zodat we niet te hard zweten.. We begonnen met het busje te rijden via de Ruta 40 (5000 km noord-zuid), klein voorsmaakje van wat ons de komende dagen te wachten staat... prachtig uitzicht op Lago Guitierez, Lago Mascardi en dan gingen we het nationaal park Nahuel Huapi binnen. Het meer bestond uit twee 'branches': Catedral, die uitmondt in de Atlantische oceaan, ... read more
(2)-800

Buenos diaz.. *gaap* wekker om 6:30.. voor een nationale vlucht moet ge in BA blijkbaar ook al 3u op voorhand opt vliegveld zijn.. but why? aangezien t hier toch int 100 loopt hebt ge dan wat extra marge ;-).. N paar uur de vlieger op naar t zuiden richting Patagonië - San Carlos de Bariloche aan 'Lago Nahuel Huapi'.. zitten hier nu toch maar te zitten dus ff tijd voor n powernap en wat lectuur.. Aangekomen in Barriloche - is blijkbaar Mapuche voor 'den andere kant' van de berg, Chilenen dus - was het al n pak beter dan de vochtige hitte van BA.. Direct de hiking shoes aangetrokken.. in tegenstelling tot BA waar alles paars was, was hier alles geel, van van de brem die in bloei stond.. de bamboe blijkbaar ook merkte ik aan ... read more
PB260218 (2)-800

South America » Argentina » Buenos Aires » Buenos Aires November 25th 2010

Weer veel te vroeg wakker met een zomers gevoel.. De metro hier doet nogal was het nu 30-40-50's aan .. ge kunt hier gerust tussen de deuren blijven steken terwijl de trein al vertrekt.. en zelfs de deur openduwen voor den trein stil staat ;-) Op de suicidal Bikes up- & downtown BA gaan verkennen.. een toffe, niet ongevaarlijke ;-) (de zwakke weggebruikers zijn hier bijna altijd sneller int centrum).., tour langs o.a. Plaza de Mayo, La Recoletta, San Telmo, La Boca, de wijken die claimen dat tango hier is ontstaan, op straat wordt volop gedanst .. de oude Madero haven, parque ecologico BA aan de Rio Plato (de zilver-rivier die uiteindelijk niet bleek tot Peru te lopen).. La Bocas Junior vs. RiverSide-stadion waar den Diego is begonnen voor dat m met coke begon te experimenteren.. ... read more
(2)-800

South America » Argentina » Buenos Aires » Buenos Aires November 24th 2010

Madrid - Lima - blijkbaar 10.082km.. Bij LAN kunt ge (als ze niet staken) uwe zetel zelfs in economy class deftig laten neerklappen.. dus toch n beetje kunnen slapen.. en zelfs niet eens deftig kunnen genieten van het onboard-entertainment system na n aantal glazen (gratis ;-) wijn .. pff.. In Lima hebben ze blijkbaar IINCA Cola, Chips, .. maar geen poncho's, blijkbaar moeten we daarvoor op de grote markt zijn (in Hasselt ofzo) Lima - Buenos Aires.. met wat vertraging, wegens staking LAN in BA, dus vlucht omgeboekt naar een latere vlucht. Aankomst BuenosAires en transfer naar t hotel.. tegen 18:45 eindelijk in Hotel Mari Plaza aangekomen en n welverdiend doucheke na een reis van meer dan 24u (blijkbaar hadden we evengoed in N.Zeeland kunnen staan), pff.. Nog ff wat te boeffen gaan zoeken, wat door ... read more

Europe » Belgium » Brussels-Capital Region November 23rd 2010

Na veel te lang naar de teller op mijn bureaublad te hebben gekeken ;-)... @17u Brussels time eindelijk klaar voor vertrek richting Argentinië.. Eerste halte Brussels Airport - Madrid .... read more

North America » United States » New York » New York January 18th 2009

Deze ochtend om 5.15u de wekker om terug naar mammie & pappie te gaan. Effe wat vertraging omdat KingZ nog serieus last had van zijn darmkes, dan de taxi ingesprongen. Om 6.10u waren we op de luchthaven, onze exit tax betaald - jaja, deze keer wel - en de rugzakken weer laten inpakken. Nu wachten op de eerst vlucht naar Newark-NY. Zonder problemen Costa Rica uit en NY in geraakt. De vlucht was deze keer wel wat aangenamer: we hadden weer ieder zo'n schermke in de zetel staan dus 2 filmkes gekeken op 't gemak. Op Newark Airport een tussenstop bij B & J gemaakt..mmmmm!!!Tegen 6u ons richting de gate begeven voor boarding en dan hop naar België... niet dus...door een technisch mankement 4u vertraging, toen bleek dat de controlepost ons niet in de line-up dertussen ... read more
San Jose --> NY
San Jose airport
San Jose city

Laatste dag in Granada & Nicaragua. Op t gemak opgestaan, koffer al beginnen pakken, licht ontbeten in het hotel en nog effe in het centrum gaan taffelen. Effe op internet onze hotelreservering voor deze nacht checken, gelukkig alles in orde. Nog een paar oorbellekes voor Nanna gaan kopen op de markt, onze resterende cordobas proberen te wisselen maar dat ging niet want we hadden onze pas niet bij :-s Tegen de middag terug naar het hotel gegaan om onze spullen op te pikken en richting TransNica office te wandelen. We kwamen daar al aan tegen 12u omdat we de bus van 1u moesten hebben, bleek dat die pas om 1u in Managua vertrok * zucht*. Nog ma effe gekaart om de tijd sneller voorbij te laten gaan. Tegen 2u op de bus gestapt en aan onze ... read more
Onderweg...
La fontera: Nicaragua - Costa Rica

Tot: 0.172s; Tpl: 0.007s; cc: 17; qc: 96; dbt: 0.1184s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb