Canopy @ Mombacho Reserve

Published: January 21st 2009

Na de fokkie - die hier trouwens niet slecht is - weer op pad met Gustavo richting Mombacho. We proberen zoveel mogelijk Spaans te praten: Gustavo apprecieert dat wel en wij leren nog wat 'slang' bij in t Spaans.
We zijn te weten gekomen dat, ondanks het drogere klimaat hier, de Mombacho door de hoogte in een nevelwoud ligt. Dit hadden we trouwens ook al gemerkt want in een cloud forest is de kans op regen redelijk groot ;-) De volledige krater lag in de mist dus veel viel er niet te zien.
Historisch/geografisch intermezzo:
De naam Mombacho betekent 'knielende berg', de vulkaan is nu een 1100 m hoog. Bij de laatste uitbarsting is de hele top naar beneden gekomen waardoor er ook grote scheuren in de kraterrand zijn ontstaan. De grond is hier heel vochtig en vruchtbaar: ideaal dus om koffie te verbouwen.

Na de rondleiding in de Reserva nog een koffietje gedronken in rangerstation en dan afgezakt naar het canopy-tour-station. We kregen al onmiddellijk onze harnassen aan, helm op, handschoenen aan... en toen konden we beginnen lopen van de muggen/vliegen : ambetante beesten!! Ma goed dat KingZ zijn repellant bij had want toen dat hij die had opgespoten, hingen ze alleen nog maar rond hem :-)) Tijdens de vlucht een paar laten crashen op onze helm, hahaha!! KingZ heeft de Superman gedaan en ene 'slinger' ondersteboven...my hero! Was wel vetjes en zeker voor herhaling vatbaar. Die gingen wel snel door de 'gebruiksaanwijzing' heen maja, achteraf gezien viel er toch niet veel meer bij te vertellen, je kwam er vanzelf wel achter hoe t ding werkte ;-) Als we de rem maar wisten staan, dat was meer dan genoeg! De laatste afdaling was wel super: der ging der onder ene aan de draad hangen zodat we zo'n 2meter op en af aan het veren waren.

Onder int dorp was het ondertussen volledig opgeklaard en heel heet aant worden! Effe een doucheke genomen: alle gecrashete beestjes verwijderd en dan t stad ingetaffeld. Lago de Nicaragua gaan verkennen, was niet echt de moeite, toch zeker niet om daar ne hele dag te gaan rondhangen. Op de markt oorbellekes voor Nanna gekocht en dan op terras gaan zitten met Flor de CaƱa voor KingZ (een hele fles!!!) en ne Pink nog iets voor Nanna (beschaafd 1 glas!) De plaatselijke ceviche van camarones geprobeerd. Is eigenlijk niet meer dan dan gekookte garnalen
Mombacho VolcanoMombacho VolcanoMombacho Volcano

De taxi naar de top
in een citroen-selder-tomaat-soepje met crackers. Best wel lekker ma niet om in grote hoeveelheden te eten.

in the mist!

Uitzicht op Granada City

Again...uitzicht op Granada City

Coffee finca

Tot: 0.112s; Tpl: 0.019s; cc: 12; qc: 56; dbt: 0.0664s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb