Granada - Hola!!

Published: January 21st 2009

SomotoSomotoSomoto

Bus naar Granada
Om 5.15u liep de wekker af...*zucht* kot in de nacht! De beesten buiten waren wel al hennig van hun oren aant maken. Iets later aan een stevige ochtendwandeling richting busstation begonnen - met de rugzakken natuurlijk! Het werd weer een zware busrit naar Managua: 4u op een zeer oncomfortabele zetel!!
Op Mercado Mayoreo aangekomen, taxi gezocht om naar Mercado Roberto Huembes te gaan vanwaar we de bus naar Granada hadden. Op Huembes neemt daar ne vriendelijke kerel onze rugzakken over om die op de bus naar Granada te laden, wij dachten: dat zal de buschauffeur wel zijn...niet dus! Meneer verwachtte 2 dollar voor de fysieke inspanning die hij had geleverd om onze zakken 5m verder op het busje te gooien!! Ne halve dollar, meer heeft ie niet gekregen!! Voor de verandering zeer comfortabel met onze knieën tot aan onze oren op het busje gezeten en een uur later stonden we al in Granada: PRACHTIGE STAD!!
Eindelijk eens zo'n koloniale stad gelijk San Cristobal in Mexico of Antigua in Guatemala! Hier kan je 's avonds ten minste veilig rondlopen, op het gemak zouden we niet zeggen want er lopen veel bedelaars rond.
Op het gemak wat rondgelopen voor een hotelke te zoeken,
SomotoSomotoSomoto

Bus naar Granada
eerst budget gekeken en toen toch maar besloten om de reis in stijl af te ronden en wat mid-range gekozen: Casa San Martin. Ingehuisd en dan t centrum in op zoek naar activiteiten voor de komende dagen. Bij Nahual Tours een interessante uitleg gekregen. Omdat we uiteindelijk 5 verschillende tours wouden boeken, reaal kunnen afpingelen; ongeveer 100$ van de totaalprijs afgekregen : high five! :-)
De avond doorgebracht met Toña, pizza en pasta...mmm...

Granada

Onze kamer voor de laatste daagjes

Lunch: bruscetta

Lunch: Caeser salad

Toyota Carina...

Tot: 0.092s; Tpl: 0.01s; cc: 11; qc: 54; dbt: 0.0527s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb