Canyon de Somoto

Published: January 21st 2009

SomotoSomotoSomoto

Casa Chiara
Ondanks dat we de wekker hadden gezet, toch nog een sprintje + taxi-rit moeten nemen om op tijd op het busstation te geraken...om er dan achter te komen dat de bus vertraging heeft - what a surprise!
Busritje tot bijna aan de grens met Honduras en tegen 11u begonnen we aan onze wandeling richting de Canyon de Somoto. Het eerste deel was te voet: berg op & af, via stenen de rivier nog droog over zien te geraken en dan kon de waterpret beginnen! Onze gids deed de stukken door de rivier in een rubberen band met onze rugzakken op zijn schoot om zo onze spullen zo droog mogelijk te houden. Nanna heeft een paar keer haar knie gestoten omdat ze de dikke stenen onder water niet op tijd had gezien :-s KingZ heeft zich weer ns bewezen: een sprong van om en rond de 20m gedaan om dan onder in de rivier terecht te komen. My hero!
In de vroege namiddag stonden we weer langs de weg te wachten op de bus naar Somoto. Uiteindelijk bleef die zo lang achter dat we een lift hebben gevraagd aan een papa met 2 kindjes: in de kofferbak van de pick-up liggen uitwaaien!
SomotoSomotoSomoto

Busstation
Aangekomen nog vlug onze busticketjes voor morgenVROEG (lees: 6.15u) gaan kopen en dan thuis middag gaan maken. In de namiddag op het gemak wat zitten lezen, schrijven, surfen en na het avondeten op tijd bed ingekropen want het werd vroeg dag...

Tot: 0.048s; Tpl: 0.011s; cc: 11; qc: 29; dbt: 0.0224s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb