BorderCrossing to Nicaragua

Published: January 12th 2009

Onderweg naar LiberiaOnderweg naar LiberiaOnderweg naar Liberia

Ara's, enigste afleiding van de dag :-)
Veel wakker geweest deze nacht voor verschillende redenen:
- lawaai en koud van de airco / fan
- lawaai van de howler monkeys
Tegen 7u afscheid genomen van Roberto en aan de weg gaan wachten op ons busje dat redelijk stipt aankwam. Halverwege effe gestopt voor pi-break en lekkere cocostaartjes gekocht voor ontbijt. Tegen 10.30u waren we aan het trefpunt waar we van busje moesten wisselen...meer dan een uur gewacht op de correspondentie *zucht*, gelukkig vlogen er daar wat papegaaien rond dus hebben we onze bezigheid wel gehad. Tegen 1u waren we eindelijk in Liberia aan de bushalte waar we dachten vlug effe ticketjes te kopen en dan...hup richting Managua, niets was minder waar! Op geen van beide busstations bleek iemand ons te kunnen zeggen van waar en wanneer er nu juist een bus naar Nicaragua ging...stress!!! Uiteindelijk bij een bar - resto El Rancho beland die ons wisten te vertellen dat aan de overkant van de straat, de bus passeerde tegen 4u. Daar dan maar geduldig gaan staan wachten, samen met een Finse en een Ier. Zij wisten ons te vertellen dat je normaal gezien reservaties moest hebben om op deze bus te kunnen...veel hoop hadden we dus niet meer.
Onderweg naar LiberiaOnderweg naar LiberiaOnderweg naar Liberia

Ara's, toffe beesten.. minder luidruchtig dan de brulapen..
We waren alle twee al aant peinzen: seffes eerst hotel zoeken, dan terug naar busstation om te informeren voor morgen... Toen dat de bus langskwam, bleek dat ze nog net twee plaatsen vrij hadden JOEPIE de POEPIE!!! De rit is voor de rest vlotjes verlopen, aan de grens veel chaos wel, heel anders als Mexico en Guatemala.
Tegen 9u aangekomen in Managua en daar nog meer chaos. Taxichauffeurs proberen ons van links en rechts in hun auto te sleuren...ma vlug ene gekozen en richting hotel gereden..bleek dat die vol zat. Gelukkig was er nog een andere iets verder waar ze wel nog een bed vrij hadden. Daar tegen 10u in slaap gevallen, content dat we de dag en de heisa in the big city overleefd hadden.
Bus, chaos, meer bus, meer chaos, en pitten..

Tot: 0.093s; Tpl: 0.016s; cc: 12; qc: 61; dbt: 0.0549s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb