Pluizige reiziger

Co Nijn

Hallo! ik ben Co.

Co Nijn om precies te zijn.

Mijn eigenaren Alexander en Wendy zullen mij meenemen op hun 23 daagse reis door Japan. Omdat ze zelf te verlegen zijn om over hun avonturen te schrijven heb ik besloten dit voor hen te doen!

DAYS
HOURS
MINS
SECS

Naar Japan!

Asia » Japan » Tokyo » Ueno April 23rd 2011

Het laatste stadium van onze reis, Tokyo... Het lijkt nog maar kort geleden dat we in het vliegtuig gestapt waren. Zoals al eerder door ons vermeld is Tokyo niet de Tokyo zoals deze normaal is; meer dan 50% van alle lichten zijn uit om energie te besparen. De bewoners vertellen ons dat de stad nu erg somber oogt. Wij vonden het in het begin wel meevallen - Tokyo zag er voor ons uit zoals de meeste steden in Nederland. Maar later beseften we ons wat de mensen bedoelen. Normaal is er geen steegje onverlicht, hier - in tegenstelling tot de Nederlandse steden. We zagen spots op allerlei werken en wanden gericht die dus nu uit zijn, en we kunnen ons goed voorstellen hoe anders Tokyo er zou uitzien als al haar lichten aan zouden zijn. Het ... read more
Panda gekte
Science museum
Het regent een beetje...

Asia » Japan » Tokyo » Ueno April 21st 2011

Kyoto is een mooie plaats; alhoewel, heel Japan is eigenlijk erg mooi. We hebben de afgelopen dagen onder anderen een gouden pagode bezocht en de grootste Boedah in Japan. Ook de residentie van de zoon van de toenmalige keizer en diverse tempels. Maar ook hebben we downtown verkend. We zijn inmiddels doorgereisd naar Tokyo, Mt. Fuji heeft zich helaas tijdens de trein reis niet laten zien. Teveel om op te noemen, eigenlijk... Eerlijk gezegd hebben wij niet zoveel zin om te typen - de dagen zijn behoorlijk vol en aan het einde hebben we niet echt zin om nog een heel verhaal te typen. Daarom doen we bij deze verslag via een heel aantal foto's! Wat zijn we lui!... read more
Kinkaku-ji
Het Kyoto international manga museum
Nishiki markt

Asia » Japan » Kyoto » Kyoto April 18th 2011

Vandaag houden we het kort. De afgelopen dagen waren redelijk druk. Gisteren zijn we van Matsuyama naar Kyoto gereisd en kwamen om een uur of een aan. Het was even een 'cultuurshock' omdat het in Kyoto een stuk drukker is dan in de gebieden waar we tot nu toe geweest zijn. Ook moesten we vanaf hier iets beter op onze bezittingen letten omdat er meer buitenlanders (toeristen en backpackers) en dus meer criminaliteit is. Naderhand bleek het aantal toeristen erg mee te vallen - waarschijnlijk zijn de meesten uit angst voor de kerncentrale en de aardbeving thuis gebleven. Mooi zo! Meer ruimte voor ons :) Na in het hotel te zijn ingecheckt (weer een mooie, ruime kamer en een heerlijk zacht dekbed) hebben we een deel van de stad verkend - meer om ons te kunnen ... read more
Een straatje in Kyoto
Een tempel in Kyoto
Ook de Japanners....

Asia » Japan » Ehime » Matsuyama April 17th 2011

Op de 10e dag zijn we naar Matsuyama gegaan. We deden dit per veerboot. Er zijn veel snellere boten, die binnen een uur op de plaats van bestemming zijn, maar onze boot was een van de tragere soort. De reis duurde 3 uur waardoor we in alle rust om ons heen konden kijken en ook nog een beetje konden bijkomen van de afgelopen dagen. Eenmaal aangekomen pakten we een bus en een tram om al vrij snel aan te komen bij ons hotel, welke zo'n beetje in het centrum van Matsuyama zat. Vanuit hier gingen we al vrij vlot met de groep aan de wandel om de belangrijkste punten van de stad te zien en ons te kunnen oriënteren. Patrick liet ons een tram-dagkaart kopen. Normaal is dit niet nodig, omdat je de kosten van de ... read more
Het kasteel
Kappa!
Lekker eten

Asia » Japan » Hiroshima » Hiroshima April 15th 2011

Vanuit Beppu zijn we vertrokken met de trein naar Hiroshima, één overstap en we zaten in de echte stop-shikansen, binnen een uur waren we op het station. Daar aangekomen heeft Patrick ons meegenomen met tram naar Dobasi, en van hieruit moesten we nog 3 blokken lopen eer we bij de ryokan (traditioneel hotel) aan kwamen. Dit bleek een business ryokan te zijn, erg klein en kaal. we hadden een eigen toilet, wastafel en tv. Een opvouw matras en een laag tafeltje. Voordeel hiervan we was dat alle bezienswaardigheden op loopafstand waren. Na het stallen van de koffers gingen we een rondje door het park lopen. door het park heen kwamen we in het zoveelste winkelcentrum met diverse eetgelegenheden - deze zitten op, onder en achterin winkels verstopt, alleen aangegeven door een half laag hangend gordijntje en ... read more
Kraanvogels
Okynomayaki
De vredesvlam bij nacht

Asia » Japan » Oita » Beppu April 14th 2011

Het Sakura-feestje was heel erg leuk en gezellig. Wij hadden ook stroopwafels meegenomen en uitgedeeld - ze vonden die erg lekker. Er waren kinderen tussen de 8 en 11 jaar en een heel aantal tussen de 17 en 30 - in totaal waren we waarschijnlijk met 15 man, minstens. We zijn opgehaald en teruggebracht met een jeep, Alexander was natuurlijk veel te lang en dat bracht de nodige hilariteit mee, en we hebben email-adressen uitgewisseld. Er waren hapjes en drankjes en we hebben heel veel gekletst - kortom, het was een hele leuke ervaring! De volgende dag stond in het teken van reizen en vulkanen. Eerst hebben we met verschillende treinen gereisd. In tegenstelling tot het openbaar vervoer in Nederland, rijd in Japan alles op tijd - eventuele afwijkingen van het schema zijn slechts seconden. Dit ... read more
Torii
Toegang tot een van de 'hellen'
'Shiny Uncle' beeld in Beppu centraal

Asia » Japan April 14th 2011

Hallo vanuit Matsujama, even een paar daagjes geen internet gehad, nu druk bezig met, jawel, 2 posts! volgen vanavond nog (18u in de avond hier)... read more

Asia » Japan » Nagasaki » Nagasaki April 9th 2011

Een hoop gezien, een hoop gedaan! Na een ontbijt in het hotel zelf (erg makkelijk!), standen we allemaal om 8:30 klaar voor een drukke dag. We zouden veel dingen gaan bekijken. Er was slechts een probleem: het weer. Het regende werkelijk pijpenstelen! Na een kort overleg werd er toch unaniem besloten om ervoor te gaan. We regen paraplu's te leen van het hotel en zo gingen we moedig de regen in. We zouden de dag voor het grootste deel lopen en hier en daar de tram pakken. De eerste plek die we gingen bezoeken was Dejima. Het was toen gelukkig opgehouden met regenen waardoor we deze locatie rustig konden bekijken - we hadden afgesproken na 3 kwartier weer op een centrale plaats te verzamelen. Dejima was de plek waar de Nederlanders gehuisd waren door de Japanners ... read more
Glover Garden
Confusius tempel
Atoombom museum

Asia » Japan » Nagasaki » Nagasaki April 7th 2011

Dag 4 alweer! Wat gaat dat toch hard! vaak een dag voordat de rest hem ziet - dat komt omdat wij ieder commentaar eerst moeten accepteren om spam te voorkomen. Allereerst iedereen bedankt voor jullie commentaartjes! Wij kunnen ze allemaal goed lezen, al duurt het bij dit blog. Vandaag moesten we om 8 uur 's ochtends bepakt en bezakt klaarstaan om door te trekken naar Nagasaki. Onderweg zouden we Okawachiyama en Hirado aandoen. Er stond een bus voor ons klaar die ons de hele dag zou brengen naar waar wij wezen moesten. Over onze koffers hoefden wij ons dus gelukkig niet druk te maken. Wat vooral geweldig was aan deze dag, was dat de plekken waar wij kwamen totaal niet toeristisch zijn. Wij waren dus de enige buitenlanders en dat is heerlijk. We zien wat van ... read more
Hirado
Jizo

Asia » Japan » Fukuoka » Fukuoka April 6th 2011

De eerste echte dag in Japan - de eerste echte redelijk uitgeruste dag, dan. We hebben alle drie goed geslapen. We zaten in de 'noisy room' op de vierde verdieping (men telt de 1e verdieping als de begane grond)- vlak naast de weg, maar daar hadden we geen last van. Het langsrazende verkeer was zelfs wel een beetje rustgevend. Om 10 uur 's ochtends moesten we klaarstaan in de hotellobby (het is maar een heel kleine lobby dus je kon elkaar echt niet missen) dus voor die tijd hebben we even een ontbijt gehaald bij de '7 eleven' of '7-i' zoals ze die hier noemen. Op bijna elke straathoek is wel een convenient store of mini supermarkt te vinden en de meeste Japanners kunnen best een woordje Engels als jij in het Engels begint te praten. ... read more
Shrine
Park

Tot: 0.087s; Tpl: 0.007s; cc: 13; qc: 65; dbt: 0.041s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb