Blogs from Sumatra, Indonesia, Asia - page 2

Asia » Indonesia » Sumatra » Banda Aceh April 12th 2019

Poriadne vyspaty smer restika kde vyplacam ucet. Sedel tu i jeden belgican, ten ide na rovnaku lod ako ja (trajekt 14.30). Chcel sharnut odvoz do pristavu ale ja mam motorku. Neskor z neho vypadlo, ze leti zajtra rovnakym letom do kl ako ja. Tak v banda aceh, ze mozme sharenut izbu. Mal tip na ac izbu za 80k v gm inn hoteli ( Konecne nasadzujem topanky, hned sa clovek lepsie pohybuje. Prst je uz v pohode avsak na druhej nohe mam zas nove zranenie ale vyzera to len na oskreninu na prste. Zhavim motorku a zhananie ranajok, nikde po ceste nic. I vecer(po 1900) je problem zohnat jedlo, vsetko zavrete. Prakticky jem az pred mesteckom sabang, tu kupujem aj flaskovy benzin. Jedlo len trocha ryze s mini ryba. To bolo zabalene v sacku a este v ... read more

Asia » Indonesia » Sumatra » Pulau Weh April 11th 2019

Oh, rano opat hnacka. 3x po sebe Hned teda zas nasadzujem tabletky. Veru stiplave este nemozem jest. V dive centre som bol tentoraz prvy. Ide s nama aj jedna baba a dive instruktor. Dnesny ciel Pantee peunateung. Dlzka 42min max hlbka 22m. Ak by som nebol s novacikom tak by som bol dole asi o 10min dlhsie. Mi ostalo 50, novacikovy 30. Tento ponor ok, hlavne potesilo sledovanie chobotnic Reef comon octupis. Videli sme 3ks. Ale zvacsa boli skovane. Klesli sme na dno, chytili sa koralu, bo prud a cihali. Tu bol tiez slabsi prud ale v pohode zvladnute. Sli sme i cez mini kanon, tak pekne spestrenie. Opat s nami boli ludia z jachty. Ti mali vsetku vybavu svoju, samozrejme mimo flias. Platit sa dalo i kartou avsak poplatok 2.5percenta, ak by bol 2 tak ... read more

Asia » Indonesia » Sumatra » Pulau Weh April 9th 2019

Noc trochu nahovno, bo teplo a buchot zveri na plechovej streche. Povodne som chcel ist kuknut vodopad ale nakonec kotvim na pieskovej plazi gapang. Pred tym vsak objednanie na poobedie potapanie v idc a nakup bananov v susednej dedine. Trs fakt velky, mozno aj 4kg ale banany male. V obchodiku pri ceste bol aj jeden chalan z banda aceh, vravel, ze na pevnine v jeho meste za tuto cenu banany nezozenem, hlavne take mnozstvo. Pre istotu kupujem v plastovej flasi aj predrazeny liter benzinu. Tetula mi ho do nadrze naliala pomocou lieviku. Plaz gapang a jej okolie kludnejsie ako moja dedina. I tu par ubytiek a restik ale nie take kvantum a hlavne ludi omnoho menej. No ubytka tu maju vyssie ceny, hlavne v dive centre lumbalumba (po indonezsky to znamena delfin) Rozvalujem sa na plaz, ... read more

Asia » Indonesia » Sumatra » Pulau Weh April 8th 2019

Check out je az o 13.00, lod na ostrov mi ide 14.30 tak aspon stiham obehat tsunami atrakcie. Sisingamangaraja ul idem k prvemu bodu. Cesta, ziadny chodnik, vedie popri rieke co sa vlieva do mora. Na rieke kotvi vela rybarskych lodi roznych velkosti. Skoro vsetky maju belasu farbu. Zastavujem sa na ranajky pri jednej z mnoha mesit. Davam prekvapenie v papierovom sáčku. Tam na zelenom liste ryza, orechy a mini kusok ryby. S jedlom inak rano dost problem, nikde nic som nevidel, len ludi (nie zeny) popijajucich kavu. Kokot ma pri platbe ojebal o 3k. Po indonezsky povedal 7k, dal som mu 10k a on, ze ok. Som si spociatku nebol isty ale potom ako som pochodoval po ulici mi to doplo. Oproti mne rybari s ulovkami smerovali na trh. Jedny mali fakt obrovske ryby na ... read more

Asia » Indonesia » Sumatra » Pulau Weh April 7th 2019

Rano sa citim lepsie, na ranajky dojedam banan a smer terminal paya illang odkial maju chodit podla recepcneho dodavky do banda aceh. Vraj startuju az o 10.00 to sa mi nechce verit a na terminali som uz o 8.30, no zbytocne, skutocne vsetky spolocnosti startuju okolo 10.00. Spolocnosti je tu kopa, vsetky kartelove ceny 120k r. Nakonec podla sympatii koncim v mulia wisata. Kazda spolocnost tu hned sluzi aj ako kurier. Ludia sem nosia krabice a nechavaju ich prepravit do miest po ceste. 9.30 ma vyzdvihuje chlapik, sadam do dodavky. Posunieme sa o 50m a zacina nakladka materialu. Len dve krabice, potom zas nazad, tu opat nieco dolozene a zas o 50m kde bereme dalsich pasazierov. 10.00 a vyrazame. No po par stovkach metroch sa tocime, zabudli sme cestou vyzdvihnut pasaziera. Hop ho na hlavnu ale ... read more

Asia » Indonesia » Sumatra April 6th 2019

V noci sa budim na bolesti brucha a uzaj upalujem na turecky zachod. Toto sa este par krat opakuje. Nakonec pada rozhodnutie, ze tu ostavam dalsiu noc. Fakt mi je totalne nahovno. Pricina, vcerajsie mega stiplave jedlo. V hrtane ma normalne pali. Okolo obeda sa ako tak davam dokopy a idem do mesta na nakup bananov. V indomarkete kupena voda a japonsky jointovy napoj. S bananmi dost velky problem. U jedneho stanku dlha cakacka, az som to vzdal. Jedna baba si predemnu objednala asi 6kokosov, tak predavacka ich rozbijala a vyskrabavala do sacku. Som sa pohol do dalsieho stanku. Tu trs velkych bananov (inak vsade mali male, no vsade, banany su tu nedostatkovy tovar ako som pozeral). Chcel som len 5ks ale tetula mi chcela predat len komplet kde ich bolo hadam aj 20ks, to by ... read more

Asia » Indonesia » Sumatra April 5th 2019

Po zobudeny este cakacka kym mi vratia 40k, nakonec mi dali 50k. Toto ozaj nepochopim ako niekto nemoze mat taketo drobne peniaze. Fakt tito ludia ziju len zo dna na den aj v takomto ubytku ? Dole opat dane rovnake ranajky, bo ine tam nerobili. Po ceste uz zacinali jazdit podomovy predajcovia bud ovocie, zakladne suroviny, domace potreby. Jedno auto nalozene plne s vajickami v klasickych kartonovych korpusoch. Ten ked nabura ma vystarane. Do reci sa dal so mnou vodic nakladneho auta a nakonec sa ponukol, ze ma zoberu do mestecka blangkejeren. Dlhy nakladiak, soferom je jeho brat. Idu z medanu. Cesta uzka a same serpentiny. Obcas vozovka prepadnuta rozmedzie od 10cm do 5m. Do kazdej zatacky trubenie, bo zakruty sa vyberali do protismeru. Okolita priroda paradna, super vyhlady na rieku, dzunglu. V mini dedinkach na ... read more

Asia » Indonesia » Sumatra April 4th 2019

Neskoro v noci dosli do vedlajsej izby cesi. Preto odporucam ak ludia pridu v pare vedlajsie ubyko pak ma, kde za rovnaku cenu ma clovek samostatny bungalov. Rano zbehnute na ranajky dole cez cestu. Ako som tak jedol nakonec sa rozhodujem dat celodenny trek v dzungli. U domaceho objednavam guida. I to som ho musel zobudit (7.45). Spal spolu so svojou holandankou na zemi, na matraci. Vsade okolo vlhko, sprcha studena kyblov. Ziadne skrine, policky ci dake domove zazemie. Tolko k romantickym predstavam o zivote s domorodcami v indonenezii na dedine. Lezanie v hammacke, neskor ked dosli do restiky cesi, siel som tam i ja. Mlady par co ma za sebou vietnam, kambdozu a thajsko. Ako dlho cestuju nevim. Avsak po indonezii idu cez sri lanku do europy kde si prenajmu auto a chcu ist az ... read more

Asia » Indonesia » Sumatra April 3rd 2019

Vcera mi este vecer vletel do izby nocny motyl, mal som co robit aby som ho vyhnal. Tych bolo pred dverami kvanta. Na ranajky davam nasi goreng, opat predrazene a co ma nasralo tak to bol polotovar, samozrejme mimo vajca. Tak s jedlom tu uplna nespokojnost. Na lake toba bolo predrazene ale aspon chutne. Nem par sa chystal na noc do dzungle. Guide uz mal nachystane dva batohy. Ang (?) ten dnes odchadza, co ma prekvapilo, ubytko si dopredu rezervoval telefonicky. Neviem kam vsak siel. Po jedle lezanie v hamake a pocuvanie zvukov prirody s obcasnym narusenim zvukom motorky, co sem prichadzali guidovia. Dnes pekna vyjasnena obloha. Noha sa zlepsila, pekne mi to zasycha. Na obed vybehnutie na severny koniec dediny. Nikde nic, jedno jedlo oproti ubytku, tri domceky, dve ubytka. Na konci dedinky si sadam ... read more

Asia » Indonesia » Sumatra » Berastagi April 1st 2019

Rano pada rozhodnutie, ze tu ostavam. Vybehnutie von na ranajky, kupene vysmazane banany a len relax na terase. Vonku pod mrakom, obcas sprchlo. Prst na nohe ani nevim ci lepsie abo horsie. Nakonec to vidim na regeneraciu az o dva tyzdne v kl. Uvidim ako sa to bude vyvyjat. Doobedie planovanie moluk, asi dam ten juh s tym, ze z makasaru zoberem pelni lod do ambonu (cesta 2dni), potom let na kei, lod na banda a odtial lod alebo let (to bys som chcel viac, leti sa mini letadlom ale byva vzdy vypredane), no a z ambonu nazad do makasaru letecky. Na obed opat vybehnutie von. Dal som si mie goreng so širokými, slizkymi nudlami. Poobede opat na terase. Dosol ucitel, ze ci mozem ist na pokec s detmi. Cul sme boli v miestnosti. Stolicky aj ... read more

Tot: 0.075s; Tpl: 0.005s; cc: 9; qc: 61; dbt: 0.0391s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb