53.den - ketambe (orangutani)


Advertisement
Indonesia's flag
Asia » Indonesia » Sumatra
April 4th 2019
Published: April 10th 2019
Edit Blog Post

Neskoro v noci dosli do vedlajsej izby cesi.

Preto odporucam ak ludia pridu v pare vedlajsie ubyko pak ma, kde za rovnaku cenu ma clovek samostatny bungalov.

Rano zbehnute na ranajky dole cez cestu.

Ako som tak jedol nakonec sa rozhodujem dat celodenny trek v dzungli.

U domaceho objednavam guida.

I to som ho musel zobudit (7.45).

Spal spolu so svojou holandankou na zemi, na matraci. Vsade okolo vlhko, sprcha studena kyblov. Ziadne skrine, policky ci dake domove zazemie. Tolko k romantickym predstavam o zivote s domorodcami v indonenezii na dedine.

Lezanie v hammacke, neskor ked dosli do restiky cesi, siel som tam i ja.

Mlady par co ma za sebou vietnam, kambdozu a thajsko. Ako dlho cestuju nevim. Avsak po indonezii idu cez sri lanku do europy kde si prenajmu auto a chcu ist az na nordkamp.

Vo vietname sa im pacilo, vraj mimo sapy ludia dophody. Na ostrove cat ba videli neaky druh ohrozenehe zvierata, udajne ho tam zije len 60ks, v kamobdzi zasa okolo 5mil netopierov ako vylietali z jaskyne.

Do dzungle idu na dve noci.

Inac som bol prekvapeny, ziadne ty vole alebo pico. Prazaci to boli.

Moj guide meskal pol hodinu. Zvacsa sa vyraza o 9.00.

Dava mi navleky proti pijavicam. To ma nepotesilo, bo to vyzeralo ako hruba pancucha a bolo si to treba dat do topanok. Hned som zacitil prst

Zastavka v obchodiku pri ubytku na nakup proviantu. Tu chlapik zvaral a zakaznici chodili popod neho.

Smer po hlavnej na sever.

Pytal som sa co je na druhej strane rieky, bo vcera tam siel na lodke clovek. Vyskumne pracovisko.

Po par stovkach metrov odbacame doprava do dzungle.

Blato, voda a vlhkost. Po par minutach som na komplet mokry.

Zacina hladanie orangutanov. No kedze v dialke pocujem auta, moc tomu nedavam.

Stupanie, klesanie. Vyklad ziadny ale to mi nevadi.

Strasne vela vyslapanych cesticiek, fakt je tu potrebny guide, clovek by sa tu vedel velmi lahko stratit. (Endomondo mam zapnute, tak som zvedavy na trasu).

Guide len v kratasoch.

Prichadzame k obrovskemu stromu. Ten parazituje na druhom, ktory obrastol.

Dalsi strom duty, je mozno v nom aj liezt.

Hra na tarzana ked som sa spustil na liane. Je to fakt pevne ale smykalo sa mi to, uz som sa videl ako sa skydnem asi z 3m.

Pokracovanie roznymi cestickami, no zver ziadna.

Raz guide odbehol a nechal ma sameho v dzungli. Bol preskumat plac kde by mohli byt orangutany.

V dialke len zvuk opicakov ale nevidel som ich boli velmi vysoko.

Nachadzame stare hniezda orangutanov, postavenych z listia.

Ti sa kazdu noc presuvaju na ine miesto.

My sa presuvame k rieke, tu obeduju uz dve skupinky co budu prespavat v dzungli. Ono vacsina ludi sem chodi prespavat do dzungle.

Relax v tieny pri studenej rieke. Guide mi dal na obed sackove nudle s vajcom a sladkost.

Poobede sa riadne zatiahlo. Ja som mal toho uz po 3hod chodenia dzunglov plne zuby a to ma este 3cakali.

Hladanie orangutanov pokracuje, nasli sme nove hniezda ale stvorenia nie.

Hlava vzdy vysoko v korunach stromov, neskusene oko podla mna nema sancu zhliadnut zver tak vysoko

Guide obcas napodobnoval orangutanov ked si myslel, su na stromoch.

Zrazu velku pohyb ale bol to len makak aj toho som slabo videl. Moje tretie zviera za 5hod. Predtym jasterica a vevericka (?).

Opat ma par krat nechal len tak v dzungli ale opat nic nenasiel.

Odbacame z vyslapanych chodnikov a ideme do divociny.

Brodenie sa travou a prudke klesanie a k ceste.

Nuz orangutana som nevidel ale treking to bol fajn, hlavne koniec.

Na ubytku sprcha a zasluzene pivko.

Novy obyvatel, svajciar, ten ide na 7dni do dzungle. Dovolenku ma len 10dni.

Toto musia byt iny maniaci co idu na tak dlho do dzungle. Guide vravel, ze pre nho je ok max na 2noci, potom sa mu to uz nelubi.

Davam druhe pivo, dnes som mal na veceru len 3bengbeng (tycinka). Proste som nebol hladny.

Svajciar nema dostatok penez tak s majitelmi ide do mesta. Ti mali problem najst i jeho rezervaciu, bo ziadny net.

Holandanka konvertovala na islam, na hlavu nasadza satku a ide sa do mesta.

V restike ocuvanie ineho guida (25?)

Neni pravda, ze hadi utecu ked pocuju vibracie, takze hlasne slapanie nema ziadny vyznam.

Raz ked bol na trekingu tak ho dostal had (velmi nebezpecny) potrel si to naplnou zo zapalovaca a nic mu nebolo. Po noci isiel s tym doktorovy a ten mu chcel odfaklit nohu, s tym nesuhlasil a vyliecil sa pomocou domorodej mediciny.

Dalsi pribeh bol o velkom pytonovy. Sedeli pri ohni vecer na dreve. To sa zacalo hybat. Tak do nho pichli a z neho krv. Asi 20m pyton co sa prave krmil a oni sedeli na nom. Ok tomuto som neveril.

Este mi vysvetlil rozdiel medzi ketambe a bukit lawang.

V druhom menovanom pred tym neboli ziadny orangutany. Wwf sa rozhodlo, ze tam presunu 100ks z ketambe. Bo neboli radi ak sa im turisti miesali do vyskumu. Vlada s tym za penazny podiel suhlasila a vytvorili tam turisticke miesto kde je sanca vidiet orangutana na 100percent. Bo ludia/guidovia ich tam krmia, jeden orangutan ak nedostane svoj podiel je velmi agresivny a utoci na ludi.

Neskor zacal machrovat ako je lahke dostat turistky ked ide s nima na noc do dzungle (raja je meno guida). Vacsina vraj kazda pri ohni a pri sladkosti povoli. Preto vzdy s nima ide na opustene miesto. Inak su skoro vsetky nocne tabory pri sebe.

Vela turistiek sa za nho chcela vydat, vsetko mu chceli platit ale on to odmietol bo neni na peniaze. Jedna cinanka s nim sla na 3dni do dzungle, odmietla nosica (na noc chodia dvaja, hladac zvere a nosic), vraj chce ist len s nim. Ostali na jednom mieste a nonstop trtkali. Best su pre nho holandanky, ang sa dostavaju vsak najlahsie (to asi pre tu ich vyhlasenu krasu), fra najtazsie.

Prvy krat s turistku to bolo asi neako takto. Kupali sa v rieke (kempuje sa pri rieke). Turistka ho poprosila nech jej poda mydlo z batohu, on ho otvoril a tam kopa kondomov pri mydle. Ked jeden vytiahol, ona sa zahanbene rozbehla von z vody. No neskor vecer sa ho spytala co by jej opat nepodal “mydlo”. A od teraz uz vie ako na to. Je to ako s cukrikami co davaju turisti detom, ked sa na to naucia vyzaduju ich stale.

Mozno i toto bol dovod preco ho vyhodili od predosleho ubytka. Na kazdu to skusal.

Este rozne taketo picoviny mi trepal ale ja som si popijal pivko a moc ho uz neregistroval.

Odporucal mi navstivit 1000 ostrovov vraj pekne more a plaze.

Zaspal som velmi rychlo aj vdaka pivu ale i 6hod slapaniu. Spravili sme 11km ale mali sme kopu zastavok na hladanie orangutanov.

Z toho mensie sklamanie, toto bol jeden z dovod preco som siel.

Prst prezil, no volaco mi padlo do oka, hadam, sa to cez noc vyplavi.

Naklady :

Lontok (nudle, zelenina,omacka, oproti ubytku) : 10k r
3xbeng beng : 6k r
3xpondok wisata, double, private bathrom + jedla, tour : 850k r (240k ubytko + 610k ostatok)
Vyplatene na konci pobytu :
Celodenny trek : 400k r
2xpivo : 100k r



Advertisement



Tot: 0.997s; Tpl: 0.012s; cc: 7; qc: 41; dbt: 0.6813s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb