Blogs from Kuta, Bali, Indonesia, Asia - page 21

Asia » Indonesia » Bali » Kuta July 9th 2009

Nun da waren wir in Bali - Zuerst eine Nacht in Bangkok am Flughafen auf einer Strandmatte geschlafen. Die Putzfrau anflehend dass sie uns nicht wegwischt. Die gute alte Interailzeit wieder in Erinnerung gerufen, mit dem Unterschied dass um 6 Uhr frueh plötzlich das Kreutz schmerzte. Ja der Zahn der Zeit beisst gerne in die Wirbelsäule. Dann in Bali. Landung Denpasar. Das Hotel war wirklich voll okay. Nur die Stadt um ehrlich zu sein nicht - wie Mallorca nur wurde halt in Englisch gepöbelt und nicht auf Deutsch. Der Strand hat seine Qualität unserer Einschätzung nach das Publikum nicht. Tausende Mopeds und Zwangsbeschallungen jeglicher Art hinterließen bei uns den Eindruck von einem Bangkok mit Strand. Dafür lies ein Spitzenjapaner den Gaumen erfreuen, wenn schon das Ohr beleidigt war. Uns war klar, wir müssen weg und zwar ... read more

Asia » Indonesia » Bali » Kuta July 5th 2009

en liten stund siden vi har fått skrevet nå. vi har vært temmlig travle og dagene bare flyr av gåre. nå har vi bare 2 dager igjen, litt trist. men skal bli godt å komme ned til australia. for noen dager siden, fiksa vi bil med sjafør og turen bar til ubud. vi tenkte å ha en kulturell dag. sjaføren vi fikk kunne minimalt med engelsk, og hadde masse hår i føflekken i tryne som katrine hang seg veldig opp i. ho blei nesten dårlig... vi var innom samtlige fabrikke, alt i fra tre, tekstil til malierier. han var fryktelig intressert i om andlet noe på disse plassene. neon vi ikke gjorde. sekkene er temmlige fulle å hva skal vi med en gald buddha status eller en monster store erigert penis av tre. ?? da vi ... read more
ubud

Asia » Indonesia » Bali » Kuta July 1st 2009

i går var en ulykkesdag. katrine har fått fryktelig vondt i ryggen og lå på hotelle nesten heile dagen. etter en runde med intens shopping reiste jeg ned på stranden, lå der noen timer føre jeg tok turen til frisøren! etter 2 t gikk jeg ut med nytt hår, farget brunt og rettet, plent gossleg! da jeg kom tilbake på hotelle fant jeg ben og reese der. vi var kjempe sultne, å gikk ut å hadde middag. nå har jeg faktisk spist stekt ris hver dag siden jeg kom til bali!! lurer på når jeg blir lei... ?? vi råna litt rundt på scootere og tok turen til luxus hotelle til Ben etterpå gikk vi ut for å kikke litt på nattlivet. natten gikk med til dans for min del. katrine var sleeten og hadde veldig ... read more

Asia » Indonesia » Bali » Kuta June 30th 2009

i går hadde Tiger bursdag. han blei 20 år og hadde aldri feiret bursdagen sin før. vi og de finske, sirry og henri, vi reiste ut på shopping. vi lagde krone, og fiksa med diverse drikkevarer. rett føre solnedgang samlet vi alle på stranden og spratt ølen. vi bestillte oxo masse pizza, debbie fra england kom med kake og det blei en skikkelig bursdagsfest med gitarspilling, allsang, lek og morro. ettrepå gikk turen til expresso (pub med live musikk) hvor vi tlfeldigvis møtte på Ben (en av karene fra australia). knallkveld, og vi har aldri sett en så glad bursdagsgutt føre noen gang! vi tok en ganske tidlig kveld i går, og i dag er den store shopping dagen! skal snart ned på stranden å surfe. vi planlegger oxo en rafting tur med gutta fra australia. ... read more

Asia » Indonesia » Bali » Kuta June 29th 2009

hotellet som sandra til slutt fikk tak i var ikke saa fint som det saa ut til. da katrine satte seg paa sengen , kolapset den. sandra hastet paa do, men der var det ingen dopapir, vasken fungerte heller ikke. utelyset fungerte heller ikke og det var ikke vasket der. men men, frukost var inkludert og vi gledet oss stort til den. men nok en skuffelse, den besto av 1 plane pannekake og en grumesete kaffe. heldigvis er det nok av resturanter rundt her. i dag sto vi opp kl 8 for aa surfe, deilig. vi har hatt noen rolige kvelder her paa kuta. i gaar dro vi med de finske en kar fra irland og en kar i fra calefornia ut aa hadde en kjempe middag! utrolig koslig aa mote nye folk aa hore deres ... read more
Photo 3

Asia » Indonesia » Bali » Kuta June 26th 2009

Next on our Asian adventure was the hard task of tearing ourselves away from the idyllic paradise of the Gili Islands and head to the manic surfers paradise of Kuta in Bali. After spending 2 ½ hours on a fast boat bouncing off every single wave that the captain could find and Lucy starting to turn a pale shade of green, we arrived at Benoa harbour in Bali where we were whisked into the crazy mixer which is Poppies Gang 1 in Kuta. In contrast to the quiet laid back way of life in the Gili Islands this was a huge shock to both our systems, mopeds rule the roads and every 2 steps people are trying to sell their Bintang beer paraphernalia or any other type of dodgy surf wear that they have laid their ... read more
Nudibranch
Sunset
Hardrock cafe barman!

Asia » Indonesia » Bali » Kuta June 22nd 2009

The Taxi driver who drove me to Suvarnabhumi Airport is named Sukhumnipursriniram. I’m mot sure I spelled his name correctly. I haven’t the foggiest idea how to say it correctly either. It’s a long ass name, longer even than the Hawaiian Superman Israel Kamakawiwo’ole. Actually Bruddah Iz is not the Hawaiian Superman. He just wrote and sang a song called Maui, Da Hawaiian Supaman. But at least I know how to say Kamakawiwo’ole correctly, with the proper accent and all. A dubya ain’t always pronounced like no dubya in Hawaiian. Sometimes it’s pronounced like vee, as in Ka-ma-ka-vee-vo-o-lei. Bruddah Iz was one huge sonovagun. He must have weighed four hundred and fifty pounds before he died. His wife is or was a tiny little creature about one quarter of his size. And he had a soft ... read more
Good Swell
Kuta Beach Break
Ulu Watu

Asia » Indonesia » Bali » Kuta June 22nd 2009

ja da har enda noen dager gått i bali. blir bare bedre og bedre her nede. vi har fått surfa, og bada, solt oss og festa. fortsatt litt og jobbe med når det kommer til surfinga, men vi har blitt eksperter på bodyboard! sandra spiller bare vollyball.. de lokale har lært meg å smache noe andre turister på stranden har fått merket. i å med at ballen ikke helt går i den retningen den skal. katrine har tilbrakt de 2 siste dagen i skyggen etter litt for mye soling den første dagen. du finner ho under sarongen der hun gjømmer seg for sola og en litt for ivrig beundrer med rasta fra i fjord. sandra hadde bursdag i går, å det måtte sefølgelig feires. vi traff på en total gal gjeng fra australia som vi også ... read more

Carissa and I have just arrived home from a two week sojourn to Bali and I have nothing but good things to report. If there is a supposed crisis of the financial variety unfolding in various parts of the globe, somebody obviously forgot to inform the Balinese. Although it took a little adjusting, we soon adapted to the less than hectic pace enjoyed by many of the locals and expats alike. It would seem many Australians call Bali home for months on end, chasing waves and enjoying the good food, warm weather and cheap lodgings dotted throughout this amazing island. Morning and Dusk are just perfect and provide welcome relief from the soaring temperatures which occur from around midday onwards. As is the case throughout the majority of Asia, scooters remain the primary form of transport. ... read more
Temple at Uluwatu
Monkey Business at Uluwatu Temple
Sunset Surf at Bingin

Asia » Indonesia » Bali » Kuta June 19th 2009

da er den lange flyturen over, er du på slankeren er en flytur til bali tingen. denne gangen var flymaten elendig, vi fikk noe som ligna på katta bæsj svømmende i risengrynsgrøt, men rundstykkene var gode. hele turen tok til sammen 24 timer, tæra og beina hovna gnske mye opp etter 24 timer sitting katrine går etter navnet big toe. da vi endelig kom til hong kong fant vi burger king og en kineser som var albino- katrine er kjnte for å stirre, noe også skjedde denne gangen... fra hong kong til bali slokna vi rett føre flyet lettet, vi var heldige og fikk da 2t søvn.. da vi kom på flyplassen sto vi kø i hvertfall i 2 t da vi var uheldige å havna i ett reisefølge på 50 hong kongere som må ha ... read more
Photo 3
Photo 4

Tot: 0.155s; Tpl: 0.007s; cc: 5; qc: 71; dbt: 0.0983s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb