Blogs from Africa

Africa » South Africa » Western Cape » Swellendam July 30th 2014

Wanneer we de gordijnen openen kunnen we maar een paar meter ver kijken. Het is supermistig­čîü en dat terwijl de voorspelling zonnig en 24 graden was. Natuurlijk staan we wel meteen op, om volgens plan om 8.45 te ontbijten. Er waren enkele wilde plannen in omloop voor de activiteiten van vandaag, zoals canyoningen of kano├źn. Echter volgens de informatie zijn de canyons maar van 30 november tot 1 april geopend, dus dat gaat 'm niet worden. Het kano├źn zal waarschijnlijk ook moeilijk worden, omdat er in de afgelopen periode bijna geen regen is gevallen in deze regio. Dus we gokken op de 'easy' wandeltrail­čÜÂin het Marloth Nature Reserve, de bergen achter onze lodge maken daar deel van uit. Na het ontbijt begint het zonnetje al aan kracht te winnen en schijnt ze langzaam door het wolkendek. ... read more

Africa » Tanzania » Zanzibar July 30th 2014

Da wir am Vortag beschlossen haben eine Tour zur Gew├╝rzfarm und Stonetown zu besichtigen werden wir um 9 Uhr abgeholt. Zuerst geht es zur Gew├╝rzfarm. Dort erkl├Ąrt und zeigt uns ein deutschsprachiger Guide die verschiedenen Gew├╝rze. Das ist sehr interessant. Ich wusste nicht dass z.b. Kardamom eine Wurzel ist, Vanilleschoten ├Ąhnlich wie Bohnen aussehen und Pfeffer eine Schmarotzerpflanze ist. Ein anderer klettert f├╝r uns eine Palme rauf und richtet dann die Verkostung her. So k├Ânnen wir Kastanienapfel, Kokosnuss und vieles mehr verkosten. Da die Tour gratis ist kaufen wir im Anschluss nat├╝rlich etwas ab. Wir entscheiden uns f├╝r Muskatnuss, Vanilleschoten und Zimtstangen. ├ťbrigens wird Zimt, wie wahrscheinlich viele wissen aus der Rinde des Baumes gewonnen, interessant ist jedoch, dass nach nur zwei Wochen die Rinde so weit nachgewa... read more

Africa » South Africa » Western Cape » Swellendam July 29th 2014

Strakblauwe lucht en dat al om 8.30 uur in de ochtend. Een half uur later schuiven we weer aan de ontbijttafel voor ons, alweer laatste, ontbijtje in de Knysna Country House. Zoals gepland zitten we om 9.15 weer gepakt en gezakt in onze vertrouwde bus voor de rit naar Swellendam. We rijden verder op de Garden Route richting onze tussenstopplaats Mossel Bay. Links van ons zien we zo af en toe weer een glimp van de oceaan en bij het naderen van Mossel Bay flankeren prachtige huizen de route. Tot groot genoegen van alle kinderen ­čśü bezoeken we vandaag een museum. Mossel Bay is namelijk de plaats waar ontdekkingsreiziger Bartholomeus Diaz in 1488 voet aan wal zette, en dat verdient natuurlijk een klein museum om dit niet te vergeten. De entreeprijs is symbolisch en we mogen ... read more

Africa » Botswana » Ghanzi District » Ghanzi July 28th 2014

So I finally made it back to Africa. Botswana was the home of my best friend Ralph back when I was only 15. We used to play cards in the street (which was usually empty) until Ralph was struck by a 1948 Studebaker, which ran over his leg. The air here is warm and dry with a fresh smell of manure waking you up fresh in the morning. I am looking forward to basking in the hot sun and eating loads of sweet nectar. The city has changed rattled with businesses, Looks like there is money to be made here. I think I will try to find work. Im Hungry for many things. I might find a hostel I can crawl into and melt into the soggy bed. Ahh everything is just fine!... read more

Africa » Zimbabwe July 28th 2014

28 July: We met our guide around 7:30 to start our tour of the Great Zimbabwe ruins. Where the name of Zimbabwe got it's name. Zimbabwe means great (zi) house (bae) of stone (we). Here eight kings have ruled. We were told by our guide that it's not called "I need the toilet" but "I'm visiting my great friends and relative." We climbed up to the main fort where the kind would have lived. The steps as you go up become more narrow so that introducers had to go up single file. At the top, the round piles on the top of the wall represent granary for wealth and prosperity With the thorn rocks it is representative of a beast or a crown. The mystery behind the place is the burials of the people as they ... read more

Africa » Ghana » Greater Accra July 28th 2014

July 28, 2014 Yesterday was a crazy day. Some of the volunteers took the kids from the new orphanage to a beach. We cooked food for about 6 hours and then we packed it all up in 2 taxis and met the kids at Sango Beach. We cooked them spaghetti (with extra vegetables) and fried chicken. We also cut up a ton of fruit. In all we served food to 44 people. Despite all the work that went into the crazy morning and early afternoon seeing the children enjoying the food was so worth it. They donÔÇÖt always get complete meals like that, so whenever we cook them food we try to have protein, carbs, and lots of nutrient filled fruits and vegetables. The kids had a blast at the beach! Some of them got covered ... read more
Ebenezer on Uncle Max's shoulders
Getting dirty
Starting the race

Africa » Zambia » Kabwe July 28th 2014

Kabwe Warriors. De Kabwe Warriors is de eredivisie voetbalploeg (MTN/FAZ Superdivision) van Kabwe. De thuisbasis is het Railways Stadium die een capaciteit heeft van 10.000 plaatsen. Kabwe Warriors is momenteel aan de magere kant aan het presteren. Ze staan 14e van 16 ploegen in de Zambiaanse Premier League. Op zondag 29 juni speelt Kabwe Warriors tegen de 2e geplaatste Zesco United. De wedstrijd begint om 15:00u. Voordat de wedstrijd Nederland ÔÇô Chili (WK-wedstrijd laatste 16) van de wereldkampioenschappen om 18:00u begint neem ik nog even de tweede helft mee van Kabwe Warriors. Toch even kijken hoe dat er hier aan toe gaat. Het stadion is aardig vol. Goede sfeer en de mascotte is gewoon een man met dreadlocks die gekke sprintjes over het voetbalveld maakt. Uiteraard staan er geen kuipstoelen maar is het een en al ... read more
Kinderen van t dorp verwachtten ons al!

Africa July 28th 2014

Meet the ÔÇťPlacemakersÔÇŁ Kiera: While living in Amman, Jordan I am conducting research on women, peace and security and working on my policy advocacy and travel blog Peace Beneath Her Feet. During this time I have also served as a Girls' Education Consultant, Curriculum Trainer and Project Facilitator at the Families Development Association in the urban refugee community of Al-Hashmi in East Amman amidst the current conflict miles away in Israel and Palestine. I hope to continue to travel as an agent of change by standing alongside women who have fled from war and have a valuable voice in the peace process. The light in me, honors the light in you and I hope you feel inspired to go and follow your own purpose to serve our world. So I extend my hand as we embark ... read more
Kiera Murphy

Africa » South Africa » Western Cape » Knysna July 28th 2014

Nadat iedereen weer gewekt was, hetzij door zijn of haar wekker, hetzij door een hond of overtrekkende gans, zaten we om half negen gezamenlijk weer aan een heerlijk ontbijt. Onze gastvrouw Ypie had op ons verzoek gebeld met de featherbed.co en een boeking gedaan voor de door ons uitgezochte gevarieerde tour voor die ochtend. Volgens het reisboek zou dit een boottocht zijn, met aansluitend een 4x4 tocht, een wandeling door het Featherbed Nature Reserve en aansluitend een lunch. Vervolgens zou de boot ons weer terugbrengen naar het vasteland. Al met al een excursie van 4 uur, dus de ochtend waren we onder de pannen. De zon scheen heerlijk en ook de temperatuur was prima. Nadat de auto geparkeerd was voor het Cruise Caf├ę liepen we naar binnen om de administratie en de betaling te regelen. Vanuit ... read more

Africa » Tanzania » North » Arusha July 28th 2014

Gleich nach dem Fr├╝hst├╝ck brechen wir zu unserer letzten Wanderung auf. Es geht durch das Dorf in den Wald in welchen wir wieder die verschiedenen Affen bewundern k├Ânnen. Diesmal sind wir schnell und kommen fr├╝her als geplant am Treffpunkt an. Somit m├╝ssen wir auf den geplanten Tanz warten. Dies st├Ârt die Afrikaner aber mehr als uns. Zun├Ąchst bekommen wir eine F├╝hrung ├╝ber die fr├╝here Lebensweise und eines traditionellen Hauses wie sie fr├╝her gebaut wurden. Dann folgt der Tanz. Dies ist uns und den T├Ąnzern unangenehm. Versprochen wurde und n├Ąmlich ein Besuch eines Dorfes welches nicht touristisch ist. Nun finden wir uns in einer k├╝nstlichen Veranstaltung wieder. Danach d├╝rfen wir noch das typische Essen der Region probieren. Dieses bestehe aus Kochbananen, Fleisch, Tomaten und Milch. Danach l├Ądt uns Witson in das Unternehmen seines Vate... read more

Tot: 1.852s; Tpl: 0.01s; cc: 16; qc: 79; dbt: 1.6646s; 79; m:apollo w:www (50.28.60.10); sld: 2; ; mem: 6.6mb