Blogs from Arica, Arica & Parinacota, Chile, South America - page 10

South America » Chile » Arica & Parinacota » Arica August 15th 2008

Dag 63. Idag er det helligdag, feiring av Jomfru Marias dodsdag. Vi saa semifinalen i tennis (OL) etter frokost, mellom chilenske F.Gonzales og amerikanske Davis. Chileneren vant - til stor glede for de paa hostellet (og oss). Paa formiddagen gikk vi til sentrum og opp paa “fjellet” El Morro. Det var der det siste slaget i “stillehavskrigen”, The War of Pacific, i 1880 var. Den chilenske haeren slo endelig de peruanske og bolivianske haerene og overtok det som idag er nord Chile. Dette var tidligere Bolivia sin tilgang til havet. Det var en ganske bratt sti i betong laget til for de gaaende som skulle opp. Utsikten fra toppen, mot byen og sjoen, var fantastisk. Det ble lunsj i byen etter turen, maten var bra og billig. Paa ettermiddagen leste vi litt, pakket sekkene og laget ... read more
Utsikt over byen
Eirik koser seg paa toppen
Kirken i Arica

South America » Chile » Arica & Parinacota » Arica August 14th 2008

Dag 62. Vi spiste frokost i 9-tiden, og hadde da selskap av en mann i 70 aarene. Han var gresk, men bor naa i Brasil og California. Eirik var fortsatt ikke helt bra i magen, saa vi saa forst litt fra OL paa TV. I 12-tiden gikk vi en tur inn til byen for aa spise lunsj. Vi bestemte oss for aa vaere i Arica en dag lenger enn opprinnelig planlagt, for aa vaere helt sikker paa at formen til Eirik var helt paa topp. Midt paa dagen (etter lunsj) gikk vi langs stranden, og satt en stund og skrev i dagboken. Vi saa samtidig en gjeng gutter som vindsurfet (han ene hadde visst ikke helt laert aa svinge, saa han maatte gaa langs stranden tilbake til de andre). Vi har diskutert mye fram og tilbake ... read more

South America » Chile » Arica & Parinacota » Arica August 13th 2008

Dag 61. Frokosten er vel verdt aa nevne, det var “spis saa mye du vil - frokost” inkludert i romprisen. Det var ferskt brod, ost og flere typer syltetoy. Mange typer frokostblandinger med melk eller yoghurt til, og frukt. I tillegg var det kaffe, te og ulike sorter juice. Denne dagen har vi gjort veldig lite - vi har holdt oss naer et toalett, for Eirik vaaknet opp med diare. Dagene starter for tiden med helt overskyet/ disig himmel, og i 14-15 tiden kommer solen fram i disen. Det er ca. 18 grader paa formiddagen, og ca. 25 grader naar solen er framme. Det blaaser ofte og gjerne mye. Vi var en tur paa butikken og handlet igjen - idag skulle det bli pizza til middag. Vi fant ikke ut hva gjaer var paa spansk, og ... read more
Deler av markedet

South America » Chile » Arica & Parinacota » Arica August 12th 2008

Dag 60. I dag motte vi opp til frokosten da den startet kl 7.30 - det var tydelig ikke noe de var vant til. Da vi skulle betale for oss, maatte vi vente i 10 minutter for at damen i resepsjonen skulle klare aa skrive kvittering til oss (noe som hun tydeligvis var pliktig til...). Bussen gikk presis. Turen var ganske ensformig, men allikavel fasinerende med hoye fjell og dype elvedaler som skar seg gjennom orkenen. Vi hadde valgt oss ut et hostell som ikke skulle vaere saa langt unna bussterminalen, men vi tok drosje dit (for vi var litt usikker paa retningen). Hostellet var et godt valg - eieren (Ross) av Sunny Days, tok varmt imot oss som om vi kjente ham. Han er fra New Zealand og driver hostellet sammen med sin chilenske kone. ... read more
Gronn "elv" i orkenen
Sliten uteligger i Arica

South America » Chile » Arica & Parinacota » Arica August 5th 2008

Also war jetzt ueber eine Woche in Arica und habe es echt sooo genossen. Der Plan war nur drei Tage zu bleiben, mir hat es dann aber zu gut gefallen ;-) Die Fahrt nach Arica war sehr schoen, unglaublich wie viel unberuehrte Natur es hier gibt. In Arica habe ich gratis wohnen koennen, da es eine Wohnung (gleich neben den Strand) gibt, die zum Hostel gehoert, in welchen ich gearbeitet habe. Nicht schlecht, oder? Den ersten Tag haben Bruce und ich uns mal die Stadt genauer angesehen. Da darf der Aussichtspunkt natuerlich nicht fehlen. War echt sehr nett. Das historische Museum duerfte nicht fehlen, aber ausser Waffen aus dem Krieg war nicht viel zu entdecken. Also Arica, da ist echt alles komplett anders. Habe hier meinen Kulturschock erlebt. Die Haeuser - das ist echt teilweise extrem. ... read more
Nach Arica durch die Wueste II
Nach Arica durch die Wueste III
Die einzigen Gewaechse

South America » Chile » Arica & Parinacota » Arica June 9th 2008

Arica foi o primeiro lugar que senti dificuldade em entender o espanhol, não sei se porque falam muito rápido ou usam palavras um pouco diferentes, mas tive algumas dificudades. Também é impossível não citar o quanto o povo do Chile é difrente, primeiro porque a população em geral é composta por maioria branca, o que não tínhamos visto desde o início da viagem e segundo porque dá perfeitamente pra diferenciar o descendente indígena chileno dos peruanos e bolivianos. Talvez pela própria situação social da cidade, notavelmente mais rica que as que passamos até agora, o até mesmo um fatopr cultural chileno, mas nos assustamos ao perceber que os carros paravam para que as pessoas pudessem atravessar a rua. Lindo! Andamos bastante no dia de hoje, íamos ao museo arqueológico, onde se encontram as mais antigas múmias ... read more
Pôr do sol chileno
Civilização
Nosso Hostal

South America » Chile » Arica & Parinacota » Arica April 25th 2008

Santiago Our spectacular bus trip through the Andes brought us down to the smoggy Chilean capital of Santiago, situated in a deep valley. Most backpackers in Santiago have either just arrived or about to leave the continent and don´t really stay long, but we again had some local hosts to show us around. I had met a group of local girls while travelling in Central America and they had given us the tip to stay at a relaxed hostel in the lively suburb of Bella Vista. The rooftop bar was perfect for drinking our precious bottle of Argentinian Torrontes wine (we just couldn´t tell the locals it was Argentinian, due to their big rivalry). The girls met us that night and we caught up over some Pisc-ola´s (the national grape spirit- Pisco, and cola) and we ... read more
Santiago
Santiago Horizon
Valparaiso Streets

South America » Chile » Arica & Parinacota » Arica April 3rd 2008

Today was a travel day as I´m on my way to Arequipa, Peru. Having had a comfortable ride on my way from Calama I set out to see Arica for only a few hours before heading off to Peru. My only real goal was to hit the beach and dip my feet in the Pacific (something I try to do for some reason when I encounter a major body of water). Arica is somewhat drab but isn´t without some charm. Somewhat strangely, Arica is a surfing town. Apparently, Arica´s treacherous waves host high-profile surf championships. The biggest breaks are north of town but I did see some pretty big waves at the beach I strolled along just south of the city centre. The border crossing was an adventure, not that it was difficult, just time consuming. ... read more
perfect location for a restaurant
macro flower shot
Iglesia San Marcos

South America » Chile » Arica & Parinacota » Arica February 25th 2008

In a city called Arica now. It is on the Peruvian and Bolivian border in the north of Chile. Arrived here last night from San Pedro de Atacama. Since I last wrote I have been on 37 hours of bus rides, eaten by weight in empanadas and have had more sand in my shoes to fill a child´s sandbox! Stayed in a little hostel in San Pedro off the beaten path. The city itself was actually super bizarre. In the last ten years, it has really boomed with tourists, so that is pretty much what the city is all about. There were more tourists in the streets than locals and every corner had internet cafés and nice restaurants. I am really glad I visited because there is a good reason that people flock to this desert ... read more
Reflection
Geysers del Tatio
just liked the light in this shot

South America » Chile » Arica & Parinacota » Arica February 18th 2008

Summary in English: We moved to the Tacna - the town on the Peru-Chilean border from the Arequipa. We took a taxi transfer car from there to cross the border. We decided for the taxi after few not very sucesfull tries to get information about bus. The cross of the border was easy going and taxi took us to the bus terminal in Arica. We did not have any plans where to go next. So we studied there information from our Lonely Planet. Because we were finally down from the high altitude enjoing hot wheather, we wanted to stop at the ocean somewhere. And we found out that the Arica is a popular beach place for the Chileans. So it was decided. We stayed in Arica. It was wery late to look for an accomodation. So ... read more
Pust
Ulice Aricy

Tot: 0.173s; Tpl: 0.007s; cc: 6; qc: 77; dbt: 0.0891s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb