Videre til Arica

South America » Chile » Arica & Parinacota » Arica
August 12th 2008
Published: August 15th 2008

Dag 60.

I dag motte vi opp til frokosten da den startet kl 7.30 - det var tydelig ikke noe de var vant til. Da vi skulle betale for oss, maatte vi vente i 10 minutter for at damen i resepsjonen skulle klare aa skrive kvittering til oss (noe som hun tydeligvis var pliktig til...).

Bussen gikk presis. Turen var ganske ensformig, men allikavel fasinerende med hoye fjell og dype elvedaler som skar seg gjennom orkenen. Vi hadde valgt oss ut et hostell som ikke skulle vaere saa langt unna bussterminalen, men vi tok drosje dit (for vi var litt usikker paa retningen).

Hostellet var et godt valg - eieren (Ross) av Sunny Days, tok varmt imot oss som om vi kjente ham. Han er fra New Zealand og driver hostellet sammen med sin chilenske kone. Vi fikk et bra rom med eget bad.

Vi spasserte en tur paa ca 20 minutter til sentrum, og spiste lunsj der. Maten (kylling og pommes frites) var ok og billig, den kom paa 7 000 pesos, inkludert 2 ol og en cola. Da vi skulle gaa tok Eirik fram 1 000 pesos som damen skulle faa i drinks, han la den dels under saltbossen. Den hadde ikke lagt der mer enn 2 sekunder for damen med et takknemlig “klynk” rosket seddelen til seg.

Paa ettermiddagen gikk vi til supermarkedet for aa kjope mat saa vi kunne lage middag paa hostellet. Det ble biff med ris og gronnsaker. Vi kjopte ogsaa 2 flasker vin, som vi delte broderlig med to kjekke jenter fra Wales.

Tot: 0.26s; Tpl: 0.017s; cc: 9; qc: 54; dbt: 0.1943s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb