Arica

South America » Chile » Arica & Parinacota » Arica
August 14th 2008
Published: August 22nd 2008

Dag 62.

Vi spiste frokost i 9-tiden, og hadde da selskap av en mann i 70 aarene. Han var gresk, men bor naa i Brasil og California. Eirik var fortsatt ikke helt bra i magen, saa vi saa forst litt fra OL paa TV.

I 12-tiden gikk vi en tur inn til byen for aa spise lunsj. Vi bestemte oss for aa vaere i Arica en dag lenger enn opprinnelig planlagt, for aa vaere helt sikker paa at formen til Eirik var helt paa topp.

Midt paa dagen (etter lunsj) gikk vi langs stranden, og satt en stund og skrev i dagboken. Vi saa samtidig en gjeng gutter som vindsurfet (han ene hadde visst ikke helt laert aa svinge, saa han maatte gaa langs stranden tilbake til de andre).

Vi har diskutert mye fram og tilbake om hvor vi skal reise etter at vi har vaert i nasjonalparken Lauca. Skal vi reise gjennom Peru og Bolivia, siden vi er saa naermt. Eller skal vi reise som vi opprinnelig har planlagt - aa reise mot Santiago og tilbake til Argentina den veien?!

Eirik var blitt bedre paa ettermiddagen, saa vi bestemte oss for aa lage spaghetti med hjemmelaget pastasaus til middag. Vi gikk til markedet, for aa kjope ingrediensene. Og da Eirik ba om aa faa 250 gram kjottdeig, flirte mannen bak kjottdisken godt - han syntes tydeligvis at det var veldig lite. Middagen smakte fortreffelig.

Paa kvelden kom et nederlandsk par til hostellet. Vi ble sittende aa snakke med dem og “grekeren” utover kvelden.

Tot: 0.121s; Tpl: 0.01s; cc: 7; qc: 41; dbt: 0.0718s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb