Blogs from Albany, Western Australia, Australia, Oceania - page 11

Oceania » Australia » Western Australia » Albany February 13th 2010

da var ferien nesten over. I dag setter vi kursen mot Perth, kjenner at festival stemmningen strommer inn. Selv om alle er veldig skuffa over at the killers trakk seg i siste liten. Heldigvis er det fortsatt mange andre gode band som skal spille. Jeg har leid leilighet sammen med resten av gutta, saa det blir meg og 10 gutter, SWEET :) Mandag setter vi kursen mot mot goldi, regenr med og vere paa veien i 2 uker. Vi planlegger og kjore langse hele kysten helt til Brisbrane. Bilen er nesten ferdig pakka, camping utstyret er paa plass og bilen har hatt service, klar til avreise.. I gaar var det avsluttnings party hos Appleton. Alle var paa plass, og mor og far Appleton mekka ett herlig maaltid,bbq! Var trist og si hade til alle sammen, men ... read more

Oceania » Australia » Western Australia » Albany February 9th 2010

Jeg maa innromme at tiden etter at Sandra reiste, har gaatt fortere enn jeg hadde trodd. Hadde og trodd at jeg kom til og savne ho mer. Ikke det at jeg ikke savner ho, men her har man rett og slett ikke tid til og savne. Dagene bare flyr avgaarde, er ikke mange dagene igjen for vi setter oss i bilen og setter kursen mot gull kysten igjen. Paa fredag stod vi opp kl 05.00, Ben og Tristan var helt overbevist om at det kom til og bli bra surf paa en strand/ plass kaldt hysj hysj. Jeg var og ganske saa gira til og prove den nye linsa jeg hadde kjopt i Perth. Hysj Hysj ligger ca 1t og 30 min unna Albany. For og komme helt ned til surfe spotte, maa en kjore gjennom ... read more
Photo 13
Photo 14
Photo 2

Oceania » Australia » Western Australia » Albany January 27th 2010

Who would have thought the ABSENCE of creepy crawlies could give us such grief? Busselton, gateway to the lush Margaret River region of south west WA, is etched in our minds as an annoying, buzzing, fly-infested place - probably a little unfair as it’s bordered by the lovely calm beaches of Geographe Bay where the sea is turquoise, the sun always shines and the waves are never more than playful ripples - a perfect family paradise. BUT...the dung beetles had slept in this season. Knowing there were so many flies because of the lack of dung beetles to consume the large, juicy piles of cow dung they hatch from, did little to ease our disgust as we were followed everywhere by swarms of flies wishing to invade any of our orifices they could reach. Even going ... read more
Sugarloaf Rock
After the fire
Fly strike

Oceania » Australia » Western Australia » Albany January 26th 2010

Mandag: Dagen før Australian day dro vi for å shoppe inn; australia caps, sminke, shorts, flagg og diverse. Alle bilene vi så var også pynta med flagg. Forbredelsene skulle det hvertfall ikke stå på. Litt ute på ettermiddaggen kom Conner bort, og vi tok jetskien opp i elva for å scurfe (wakeboarde). Vi band to rep etter jetskien så vi kunne kjøre to og to. Ben og Connor er knall flinke, vi har litt å leve opp til der.. hehe. Vi var godt og vel ute i 2 timer, veldig kaldt å sitte på jetskiien, heldigvis var vannet ganske varmt. Hjemme hos Ben igjen satt Rohnda, John, Reece og Anette klare rundt middagsborde, det var nemlig jeg og katrine som skulle lage middag til hele gjengen. Hjemmelaga kjøttkaker i brun saus! Vi hang litt på etterskudd, ... read more
Rohnda og Jorden
Katrine ofrer alt for fiskingen
Jordan, broren til Korey og dama

Oceania » Australia » Western Australia » Albany January 24th 2010

Tirsdag og onsdag har det vert dårligvær; kaldt, overskya og regn. Vi har hatt to late dager, hvor vi bare har chilla, gått tur, sett film, lest bøker og diverse. Rohnda og John kom tilbake i fra Cheynes for John måtte til fysoterapaut for han hadde vondt i ryggen. rohnda tok da med seg meg og Katrine på kafebesøk. Vi satt der i flere timer å bare prata, hadde lunch og drakk kaffe. Hva den mora vet, fantastisk dama. Fare for at vi tar ho med tilbake til gullkysten! Etter kafebesøk tok ho oss med på en sight seeing rundt i byen. Torsdag titta sola frem igjen, men det er fortsatt litt kaldt. Vil faktisk påstå at sommeren i Albany er som norsk sommer, kanksje til og med litt kaldere! Men vi pakka bilen og dro ... read more
John anf Rohnda
wax up
Emp point

Oceania » Australia » Western Australia » Albany January 18th 2010

Fredag blei vi invtert på BBQ hos Reece og mora Annett. Anett har nemlig kjøpt seg nytt hus, og var veldig gira på å vise oss huset og inviterte dermed fam Appleton og oss på grillkveld. Da det nermet seg at vi skulle reise opp dit, kom Korey og Brad innom. Brad er en ung mann i 20 åra, men er desverre helt ødelagt av dop. Han er psyikisk syk og lider av forstyrrelsesproblemer og diverse. Ingen som liker at han er der, for han er veldig ustabil, men foreldrene til Ben klarer ikke å be han gå, han bare spaserer inn, tar seg en dusj og finner seg extremt til rette... Sefølgelig inviterer han seg selv med på BBQ da han får nyss om det. Korey som også er innom en tur må nesten ... read more
Katrine, Sandra og Korey
smile
BBQ hos Reece

Oceania » Australia » Western Australia » Albany January 15th 2010

denne uka har gått utrolig fort! dagen etter southband var vi utrolig slitene. rart og sliten en blir av og være på festival. så vi bestemte oss egentlig for og ta en litt chill dag, så Ben tok oss med på rund tur rundt Albany. vi var da skikklige turister og så alle di mest kjente turistfellene i nærområdet. Feller som blowhole, the gap og the natural bridge. Med Ben som guide, fikk vi med oss alle di beste plassene og alle hemlighetene som hører med til di. vi tok alle en veldig tidlig kveld den kvelden. onsdag var vi klarefor fisketur. Vi tok pappa John's båt (150 hestekrefter) og satte kursen ut mot det åpne hav. Ben som kaptein, Luke som styrman og jeg og sandra som gallions figuere bak, var vi klare for og ... read more
sandra og ben
modellen vår
søss

Oceania » Australia » Western Australia » Albany January 7th 2010

Albany er en utrolig fin by, her bor det ca 30 000 mennesker men det virker ikke sånn. Byen består av en lang gate med lave bygninger og den bærer litt preg av Western stil! Albany er omringet av mange små strender, små fjell og bush. Etter en god frukost tok Ben oss med på en ny sigh seeing rundt. Utrolig fin plass, vi endte opp på en strand som het gull rock beach, kjempe vakkert! Her tilbrakte vi noen timer, ingen bølger bare krystall blått vann og fæ mennesker. Digg, har ikek ligget på stranden på lenge, var på tide å få litt brun farge igjen! Da vi blei leie dro vi på en kjøre tur i bushen, det var nesten som Fraser kjempe hompete små veier, Katrine var kjempe redd neon plasser... haha morro. ... read more
Lilly

Oceania » Australia » Western Australia » Albany November 23rd 2009

Perth Our last day in this lovely city. We got back on the bus down into town and walked down to the Jetty to see what trips were going - and booked ourselves on a lunch cruise up the Swan River to a Winery for wine tasting. This gave us 2 hours to spare so we took the free blue cat bus to the closest stop for King’s Park. The bus stopped right outside the hotel that Dave Taylor and I stayed in 16 years ago! Sullivans -and it doesn’t look like it has been painted since! We climbed the 242 steps of Jacob’s ladder (seemed a lot easier 16 years ago!) and then walked along to where I took the panoramic photos back then. The view seemed very different - the trees must have grown ... read more
Boat Trip 1
Boat Trip 2
Wine tasting

Oceania » Australia » Western Australia » Albany July 2nd 2009

This is our fourth night in Albany, we decided to stay 4 as the caravan park gave us a deal to pay for 3 and stay 4 nights, and as there is so much to see here we decided to take the deal. The first couple of days and nights in Albany were very very wet, with rain, hail and lots of wind. We figured we were actually experiencing Albany's proper winter, I am just soooo glad we didn't tent again this year!! On the first day we went to see Whale World, which is an ex whaling station that closed in 1978, having been the last one to close in Australia. While there we learned about the whaling history of the area, and saw where they brought theminto the station and how they cut them ... read more
The Gap
Pigmy Blue Whale

Tot: 0.134s; Tpl: 0.012s; cc: 4; qc: 72; dbt: 0.0752s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb