Albany uten Sandra


Advertisement
Australia's flag
Oceania » Australia » Western Australia » Albany
February 9th 2010
Published: February 9th 2010
Edit Blog Post

Jeg maa innromme at tiden etter at Sandra reiste, har gaatt fortere enn jeg hadde trodd. Hadde og trodd at jeg kom til og savne ho mer. Ikke det at jeg ikke savner ho, men her har man rett og slett ikke tid til og savne. Dagene bare flyr avgaarde, er ikke mange dagene igjen for vi setter oss i bilen og setter kursen mot gull kysten igjen.

Paa fredag stod vi opp kl 05.00, Ben og Tristan var helt overbevist om at det kom til og bli bra surf paa en strand/ plass kaldt hysj hysj. Jeg var og ganske saa gira til og prove den nye linsa jeg hadde kjopt i Perth. Hysj Hysj ligger ca 1t og 30 min unna Albany. For og komme helt ned til surfe spotte, maa en kjore gjennom kratt og sandbanker, altsaa ingen vei. Da vi om langt lenge og lengre en langt kom oss fram, var det ingen surf, ingen bolger og 2 svert skuffa surfere og 1 skuffa fotograf som satte nesa hjemover. MEGA SKUFF!!!!

Lordag var det duka for nye surfe forsok, denne gangen satt vi kursen mot Bettys. Yoda og goat ( er ikke hans navn, men alle kaller han det for han ligner noe fryktlig paa en geit) kom og plukka oss opp rundt 9. Begge to ganske saa slitene etter en hard natt ute, humores deres blei ikke mye bedre da jeg og Ben hoppa inn i bilen friske og raske. Heldigvis kvikkna de til da de saa bolgene. PERFEKT! Gutta var ute og surfa i flere timer, mens jeg knipsa sikkert flere 100 bilder.
Vi var ikke tilbake fra surfen for rundt 15.00, vi hadde ikke mer faatt lagt fra oss surfebretta, for Sam kom og plukka oss opp, turen denne gang bar til Sam's hemmlige fiske spott. Vi skulle fiske noe som minner mer om kjempe sneiler bare di er runde og ha osters som skall, kjempe ekkle og vansklige og faa los fra steinene. For og komme seg ned til dette hemmlige spottet maatte vi klatre ned en skrent paa 200 m, maa erlig innromme at jeg var ganske saa sjelven da jeg satte foten utfor. Heldigvis gikk det veldig bra, vi fanga sikkert 20 av disse sneile tinga og kom oss helberga opp igjen.. PHU!


Sondag bar det opp tidlig igjen, da var det fisking som stod for tur. Jeg, Ben og John, hadde en utrolig fin tur! nesten vindstille, Ben fikk 2 fisk, John 1 som minna meg om en steinbitt vare den var knall gul og jeg 0.. Hadde ett par napp da 😊 Paa vei hjem saa vi tiger slange, en av verdens giftigeste slanger, SKUMMELT!
Da vi kom hjem, satt Korry og venta med jet skiien. Det er nemlig lakse sessong her naa. Saa vi dro rett ut med hver vaar jet ski, og fiska laks. Fikk ingen, men saa baade hval (5 m fra jet skiien) og hai..

i gaar var Ben paa jobb, saa jeg hadde endlig tid til og lese boka mi. Rundt lunch tid tok Rohanda meg ut paa lunch og shopping. Kjempe kos.. I dag, har vert en fikse dag. Er ganske mye som skal fikses for en saa lang road trip.. Tror det meste skal vere i boks naa altsaa! Hadde og en tur innom en grotte og ett lystaarn. Kjempe toft, for var det tordenveret!


Additional photos below
Photos: 36, Displayed: 24


Advertisement



Tot: 0.141s; Tpl: 0.014s; cc: 11; qc: 71; dbt: 0.0808s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb