dagstur til cheynes beach

Oceania » Australia » Western Australia » Albany
January 24th 2010
Published: January 24th 2010

Tirsdag og onsdag har det vert dårligvær; kaldt, overskya og regn. Vi har hatt to late dager, hvor vi bare har chilla, gått tur, sett film, lest bøker og diverse. Rohnda og John kom tilbake i fra Cheynes for John måtte til fysoterapaut for han hadde vondt i ryggen. rohnda tok da med seg meg og Katrine på kafebesøk. Vi satt der i flere timer å bare prata, hadde lunch og drakk kaffe. Hva den mora vet, fantastisk dama. Fare for at vi tar ho med tilbake til gullkysten! Etter kafebesøk tok ho oss med på en sight seeing rundt i byen.

Torsdag titta sola frem igjen, men det er fortsatt litt kaldt. Vil faktisk påstå at sommeren i Albany er som norsk sommer, kanksje til og med litt kaldere! Men vi pakka bilen og dro på bølge jakt. Denne gangen endte vi opp på maker bird beach, det var dårlig med bølger men vi heiv oss uti for det om. Etter to late dager trengte vi å bevege oss litt. Da vi skulle til å reise kom det en eldre dame bort å spurte oss om hjelp, de var nemmelig bogged (satt fast i sanden med bilden), lett
John anf RohndaJohn anf RohndaJohn anf Rohnda

mor og far til ben ute med jetskiien
20 dollar tjent! De gikk med til pai på bakeriet, vi var dødssultne etter noen timer i vannet. Seint på ettermiddagen kom Brady innom og jeg og han dro for å fiske Marron. Det er noen krepselignene dyr som du kan fiske 2 uker i året i elva. Fi var ute ett par timer men fikk desverre ingen... kjipt!

Fredag dro vi igjen på dagstur til Cheynes. Denne gangen kjøpte vi snorkle utstyr, men det var ikek så mye å se. Etter å ha snorkla i whit sundays og på great barrier reef var jeg ikke fryktelig imponert.. Vi dro derfor heller over til back strage beach for å surfe. Etter en kjempe god lunch var vi ute med jetskien, knall morro. Jeg lot til og med Katrine kjøre, noe ho SKJELDENT for lov til... 😊
Kom ikke tilbake til Albany føre seint på ettermiddagen, vi kasta oss rundt å stellte oss pog bestillte pizza. For i kveld skulle vi teste ut Vest Australias verste nattklubb! Det blei ett kort forsepill i Wellos, det er her Sarah bor sammen med 4 andre. Det er ett kjempe chabbey hus hvor alle kommer for å feste/ henge. Hele guttegjengen var igjen sammla og i veldig godt humør. Det var ett kort forsepill for vi ville på konsert på pubben, Homebrew spillte, ett lokalt band i fra Albany. (Vokalisten festa vi sammen med på southbound). Konserten var knallbra og pubben var stappfull. Den som tok kaka var Brady da han dukka opp. Han hadde vert på hattefest og hadde da hode til en marrow festa til capsen. hahaha. sefølgelig falt den av, og han putta den i lomma. lukta ikke særlig godt.... Etter pubben dro vi på nattklubben. Seriøst, må vere tidenes verste nattklubb, men vi hadde det utrolig gøy.

Klokka ni neste dag hadde Ben allrede henta bilen og vi dro avgårde til low land, det var nemlig swell. Der møtte vi Richard, Todd, Sam, Luce og Korey. Men denne gangen hadde også vi tatt med body board. Bølgene var heldigvis ikke så store så vi kasta oss uti sammen med gutta. Utrolig gøy! BOdyboard er tingen altså! hehe
Resten av dagen tilbrakte vi hjemme hos Ben, nattklubbing tok på...

Været var dårlig igjen i dag, Ben dro for å surfe i Blowholes så jeg og Katrine gikk oss en lang tur i stede. Litt for store bølger for oss. Tirsdag er det Australian day og på onsdag reiser vi til Margaret River. Helga er planen å ha sjørøver fest å så reiser jeg tilbake til gull kysten. Gud å fort tida går, håper den kan stopp opp litt, dagene bare flyr jo.

bushturbushtur
bushtur

cheynes

sandra og katrinesandra og katrine
sandra og katrine

bushtur cheynes
katrine katrine
katrine

cheynes main beach
zzzzzzzz
zzzz

ben is having a power nap

Tot: 0.126s; Tpl: 0.012s; cc: 17; qc: 76; dbt: 0.0711s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb