Blogs from Canary Islands, Spain, Europe - page 15

Europe » Spain » Canary Islands » Tenerife October 10th 2015

We are actually ready to go home now. Today we had our final early start. We are flying from London Gatwick home to Tenerife South. We were up and awake for 4.30am. Our EasyJet flight leaves at 7.30am, so we leave the hotel at about 5.30am. All our bags were checked inlast night, so it was straight through security and customs into the departure lounge. We have seen many international departure lounges over the last six weeks. The selection on offer here does not seem as comprehensive as we have seen in a lot of the other places on our route. We had food leftover from last night, so found a seat in the middle of the departure lounge and just bought coffees whilst we waiting for our flight to be called. Luckily, our plane was ... read more

Europe » Spain » Canary Islands » Tenerife August 30th 2015

WEEK 1 It has begun! Waited for over two months and I'm finally here so far I haven't done any diving... Boo... However I have met some great people from all over the world from USA, Australia, New Zealand to holland, Germany and Cornwall and a couple of mad lads from Ireland... Standard. I am currently staying with 3 lads, a German an Australian and a half Thai half English guy a 10 minute walk from the dive centre and the rest of the dive master interns. The weather is as you would expect in the middle of May, high 20's sometimes creeping into the thirties at some points in the day which definitely is an improvement than the Scouse weather which was 5 degrees and raining when I left, not missing home yet... So we're ... read more

Europe » Spain » Canary Islands » Tenerife August 23rd 2015

Piątek spędzilismy w znanych nam progach Hospital Quiron. L miał trzy dni wysoką gorączkę, próbowal z nią walczyć i jak nurofen działał, to nawet trochę szalał, ale widać było, że to nie ten sam wesoły chlopiec, co śmieje się głośno i pędem wspina na schody za siostrą. Mając w perspektywie lot w poniedziałek i weekend, kiedy zdaniem większosci lekarzy nie powinno się chorować, jak rownież w końcu mozliwosc bezgotowkowego rozliczenia dzięki ubezpieczeniu w Allianz, postanowilam dac sie przemielic powolnym szpitalnym trybikom. Trafilismy na te sama niemiecka pania doktor, ktora w maju poradzila nam za jedyne 280 Euro polozyc przecieta cebulę koło łóżka jako lekarstwo na wszelkie dzieciece dolegliwosci. Tym razem skierowala nas na badanie krwi, bo nie wiedziala, czy to bakteria czy wirus atakują L. Tak wiec po godzinie czekania na nia, z 'Outpatients' poszlismy na ... read more
Marakuja mojito.
Ostatnie papryczki tego sezonu.

Europe » Spain » Canary Islands » Tenerife August 20th 2015

Dzisiejszy post miał zasadniczo być peanem na cześć Trzylatki. Pan w kawiarni mówi o niej 'personaje', a my, że jest wyższą kadrą zarządzającą. Wszystko ma tu opanowane i na skryżowaniu krzyczała do Q: "Tata, uważaj, bo Cię wywali w Adeje", chce jechać na chopitos do Los Abrigos i zawsze sprawdza, czy Siam Park otwarty, czy zamknięty. Wczoraj dowiedziała się, jak nazywa się taty szkoła surfowa i dziś przy śniadaniu podśpiewywała sobie "kontraola, kontaolaaaa!". Planuje nam, gdzie na naszej trasie jest plac zabaw, albo samochodziki "na niby". W Hiszpanii jest mnóstwo tych przeklętych samochodzików, co jeżdżą 15 sekund po wrzuceniu pieniążka i gdyby nie racjonalność mojej córki, która zgodziła się jeździć "na niby", to bym z torbami poszła. Są też wszędzie takie dyspensery gównianych kulek za 1 euro, co w środku kryją chińskie odpadki w postaci plastikowych ... read more
Playa de las A.
pulpo na wynos
kolacja M.

Europe » Spain » Canary Islands » Tenerife August 19th 2015

Nie pisalam, bo nasze dni upływały w rutynie. Do południa "kawiarnia i spacer", później basen, lunch z grillowaną rybką albo hamburgerem od Anglika (czy w Wwie jest gdzieś porządny hipsterski rzeźnik?!), drzemka dzieci, a po południu jakaś wycieczka: Las Americas, lody kwiatuszki albo zakup klapek w Siam Mallu (tzw. Śam mol), surferowa plaża. Mieli nas odwiedzić Państwo M., ale nie odwiedzą. Okazało się, że z Gran Canarii, gdzie byli oni, na Teneryfę, gdzie jesteśmy my, jest jednak daleko. Ha! Faktycznie, z naszego balkonu widać tylko wyspę La Gomera i nic więcej na horyzoncie nie ma. A przecież są inne wyspy. Te znane: Lanzarote, Gran Canaria, “Fuerta” (tj. Fuerteventura) i te mało znane: La Palma, La Gomera i El Hierro. Im mniejsza wyspa, tym mniej znana. El Hierro, Gomera i La Palma są położone najbardziej na zachód ... read more
After
W oddali Gomera
Wyprawa do Siam Malla po nowe klapki

Europe » Spain » Canary Islands » Tenerife August 14th 2015

W srode i w czwartek wisiała nad nami mokra wilgotna czapa; troche padało, ale ani ciutkę sie nie robiło chlodniej. W nocy burze i ulewy, czego rezultatem były tony czerwonego pyłu pokrywajace taras, samochody i lezaki na basenie. W czwartek rano zrobilam tarasom generalną kąpiel i nie moglam uwierzyc, ile sie z nich zmyło pyłu. I nawet woda w basenie stała sie jakas taka szorstka i matowa. Niestety, zalały się nasze pułapki na kukaracze, więc żeby dalej prowadzić polowanie, musimy wystawić nowe. Termometr pokazywal wczoraj lepiące wilgotne 34 stopnie w cieniu. Jest tak dlugo jasno wieczorem, ze nie jestesmy w stanie utrzymac warszawskiej rutyny spania dzieci o 21. Jak wiec usypialam wczoraj L o 22, to poplakalam sie ze zmeczenia. Q nie obcial mu paznokci przed wyjazdem, a ja tak krotko nie umiem, więc kazde dotkniecie ... read more

Europe » Spain » Canary Islands » Tenerife August 11th 2015

Q wyjechał w poniedzialek rano i jestesmy smutni. Raczymy się dla poprawy nastroju lokalnym winem. Wczoraj kupiliśmy flaszki z El Hierro, Lanzarote i Teneryfy. Jestem wielką fanką lokalnego białego wina w odmianie ‘afrutado’, które tu sprzedawane jest w niebieskich butelkach. Afrutado nie jest słodkie, ale jest owocowe i mocno pachnie. Po dniu biegania za dzidziusiami wchodzi jak soczek. Podobno robia tez jakieś bąbelki, ale musze je jeszcze odkryc. Od poniedzialku wisi tez nad nami duszna wilgotna czapa. Wczoraj, co zdarzyło mi się na Teneryfie po raz pierwszy, przez cały prawie dzień padalo. Rano deszcz byl odświeżający i stanowił miłą odmianę od upału, ale jak przestawało padac, wilgotnosc wynosila 99,9%, slonce przebijalo sie zza chmur i bylo nieznosnie. Pełen tropik. Po poludniu wybalismy sie na plaze z wizja chlapania i moczenia noó, ale ledwo wygruzilismy sie z ... read more

Europe » Spain » Canary Islands » Tenerife August 10th 2015

Zwiedziwszy pierwszorzędne lokalne atrakcje (Teide, Santa Cruz, Laaguna, Loro Parque etc.), powoli zaczynamy poznawać te klasy B bądź niższej. W pustym i głuchym Vilaflor małaEm spytała "Mami, dlaczego my tu przyjechaliśmy?". I musiałam chwile sie nagłowic, co jej odpowiedzieć. Prawda jest taka, że przewodnik Lonely Planet rekomenduje 'beautiful Vilaflor' jako przystanek w drodze z wulkanu Teide i koniecznie każe usiąść w jakiejśtam restauracji na rynku. A od nas to dwadzieścia parę kilometrów, więc idealna odległość na popołudniową wycieczkę. Droga od razu wspina sie ostro pod górę. Vilaflor położona jest na 1414 m npm, a jestesmy na wybrzeżu wyspy, więc wspinaczka jest od poziomu zero. Zawsze gdy o tym myślę, przypominam sobie dwie panie w Ushuai na Ziemi Ognistej, co z wielkim przejęciem, stojąc na samym brzegu morza, chcąc koniecznie powiedzieć coś mądrego do przystojnego Argentyń... read more
Vilaflor

Europe » Spain » Canary Islands » Fuerteventura August 8th 2015

It was the last day of our holiday today and we needed to be out of the villa by 10.00am, so we thought we would get sorted, leave and then spend the day travelling around the island. For once, we actually managed to get ready and leave on time, although we had a bit of trouble getting all the bags in the car, which turned out not to be as big as the one that we had originally planned to hire from Avis. It meant that I spent the whole day with a case on my lap. I had already been to El Cotillo, but the others wanted a quick look, so that was our first stop. Next, we drove south to Betancuria, which is in the centre of the island, high-up in the crater of ... read more
The Iglesia de Santa Maria
Parque Rural de Betancuria
The Nuestra Señora de la Regla

Europe » Spain » Canary Islands » Fuerteventura August 7th 2015

I got up early again today and went for a run. Like yesterday, it is overcast again today, so the sun was no where to be seen. I would have expected this to mean that it would be cooler for a run, which is probably true, but it had become substantially more humid, which made running less rather than more comfortable. After a quick breakfast, we headed out early to the market, which is in town every Tuesday and Friday mornings. It was the usual collection of fake bags, fake purses, fake wallets, fake watches, friendship bracelets and other assorted tat. We knew our daughter, who had decided that she would rather stay by the pool , was after a purse, so we thougt we would get her one. The opening price was outrageous and even ... read more
El Cotillo Windmill
Tat Market

Tot: 0.39s; Tpl: 0.006s; cc: 7; qc: 81; dbt: 0.2917s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb