Blogs from Ireland, Europe - page 4

Europe » Ireland » County Kerry » Cahersiveen September 1st 2019

Zondag 1/9/2019 – Ring of Kerry. Met de bus en een Ierse-NL gids om 8.30 vertrokken voor de schilderachtige rondrit van het schiereiland Iveragh. The Ring of Kerry, smal en grillig door mooie heuvellandschappen, laaghangende bewolking, moerassen, veenland, en spectaculaire zichten op oceaan en eilanden. Er wonen ook hier en daar mensen in de typische kustdorpjes. Toch zien we vooral schapen onderweg. Per eigenaar apart gekleurd. Jawel, kuddes met een blauwe rug, andere rood, en groen,... etc. Niet van 'bij den bok' zoals bij ons, maar gekleurd door de boer zelf ! Volgens onze gids bedoeld om fraude bij EU subsidies per schaap door dubbeltelling te vermijden. Deze namiddag in de dorpjes alle 'main streets' leeg, maar de weinige Pups stampvol met Irish football fans in de 'Kerry' kleuren. Kampioenschap op tv tussen die van Dublin ... read more
Ring of Kerry

Europe » Ireland » County Mayo » Westport September 1st 2019

Breakfast at the hotel, à la carte in this establishment, then off to explore the Connemara peninsula. The terrain soon becomes quite rugged and mountainous. We are once again in bog territory on the Irish moors. The weather is unsettled; windy with brief downpours. One mountain in particular dominates the landscape. This is Croagh Patrick, where in July every year, thousands of Irish Catholics make a pilgrimage to the top on foot as a penitence. Tony gives us a history lesson on the Great Famine of 1845–52. The English version of this tragic episode is that a potato blight affected the Irish potato crop and caused widespread famine. This is in fact what I learned in school. Tony says that the potato blight was a factor but the real cause of the famine was excessive taxation ... read more
Walking the Doolough Valley
Kylemore Abbey
Scene from the walled garden at Kylemore Abbey

Europe » Ireland » County Kerry » Dingle August 31st 2019

Zaterdag 31/8/2019 – Vrije dag, zelf in te vullen. Gezien het slechte weer van gisteren opteerden wij voor een lange MH rit. Heen en terug van Cahersiveen naar Dingle 210km aan de overkant van de baai op het einde van het Dingle schiereiland. In vogelvlucht misschien 30km. Maar 100km langs de weg. Tot Killorglin een stuk 'Ring of Kerry' maar dan in de tegengestelde richting dan die aanbevolgen voor tourcars. Omwille van de smalle banen. Voor ons viel het nog te doen. Behalve dan op de terugweg van Dingle wanneer de GPS ons een zeer smalle weg (max3m) instuurt die uiteindelijk 20km lang blijkt. U-bocht maken kon niet meer. Dus gespannen dan maar verder, in de hoop om toch niemand te moeten kruisen. Gelukkig geen kat te zien. Wel mooi baantje gedaan. Maar blij wanneer het ... read more
Op weg naar Dingle

Europe » Ireland » County Dublin » Dublin August 31st 2019

Saturday- this was the day we were supposed to fly out of Dublin returning home but our flight got cancelled and we were rebooked 24 hours later. Kerry took a nap and Cindy and I went to Grafton street for a little shopping. Walking the narrow cobblestone streets, brought us upon a cheese shop and I couldn’t pass up the Irish cheese and chutney .... a little Goat Gouda and a yummy light goat cheese named “Killeen Goat Fenugreek”. Cindy found a cool Dublin mug and I a bag, and then we headed back to the hotel, she, to take a tour of the Book of Kells, and Kerry and I had some cheese and then took off for a trip around Dublin. We ate an early dinner at a tapas place and then toured the ... read more
Only lacking a cup of tea
Dublin Castle

Europe » Ireland » County Mayo » Westport August 31st 2019

Buffet breakfast at hotel. There are a few headaches among the group this morning. On the coach and off we go. It is another drizzly day. Our first stop is Donegal. Here we visit the Irish House, a family business that specializes in Donegal Tweed, which is handcrafted from Irish wool and Merino wool using traditional methods. A young man, a 6th generation weaver, gives us a demonstration of the loom. I have seen such demonstrations before, but I think this young man is the faster I have every seen. While Violet examines the shop's wares, I strike out to see more of Donegal. Happily, the weather has cleared a bit, and the sun is trying to break through the clouds. Donegal is a beautiful town with several streets of small shops leading down to a ... read more
Street scene
Donegal Castle
Ceramic baskets from Belleek Pottery

Europe » Ireland » County Kerry » Cahersiveen August 30th 2019

Vrijdag 30/8/2019 – Verplaatsing van Blarney naar Cahersiveen 150km. Het zuid-westen van Ierland. We staan vlak aan een zee-arm aan de rand van de spectaculaire Golfstroom aan de grillige z-w kust van Kerry. Het meest westelijkse punt van de Ring of Kerry, de spectaculaire 200km lange toeristische ringweg die we de volgende dagen gaan verkennen. Het zou hier prachtig zijn met mooi weer. Helaas. Alles is hier grijs, regenbuien en het waait fel. Hopelijk worden we deze nacht niet zeeziek in ons bed. De weg er naar toe over Killarney hoofdzakelijk tweevaks banen met max 100km/u. Wel smal, bochtig en met plaatsen zo hobbelig dat de opzet-GPS naar alle kanten doorknikte en dus constant moest op zijn plaats gehouden worden. Gelukkig zijn onze zjatten en telloren van onbreekbaar materiaal. In de vooravond onze briefing uitlopend met ... read more
Gestopt voor een foto
Ierse tweevakswegen waar je 100km/u mag rijden
Grijs weer

Europe » Ireland » County Donegal » Donegal August 30th 2019

Up early because today we will cover a lot of ground. Buffet breakfast at the hotel and then on the coach, heading north. We drive through a sizeable town, Larne, then a series of smaller, extremely picturesque towns. Most of them have "bally" (town), "glen" (valley), "lough" (lake), or "castle" in their names. The weather is very changeable. Violent blasts of rain alternate with brief sunny periods. The force of the wind may be felt inside the coach. We take a detour to visit Glenariff Forest Park. This beautiful 1185-hectare park has several mountains and two small rivers that cascade through narrow gorges on their way to the sea. The coach climbs to the summit of a mountain where there are great views of the surrounding landscape. Walking trails lead off in several directions. And there's ... read more
Grey Squirrel hotline
House and rope bridge
Northern coast

Europe » Ireland » County Cork » Blarney August 30th 2019

Well, I did it! I walked up the steps at Blarney Castle and I kissed the stone. I now have the gift of gab LOL. It wasn’t an easy feat, well to get my picture kissing the Blarney Stone. I had to climb a narrow tower, I hit the top of my head on a very old stone archway, I stood in line, I asked Carl (in our group) to capture my pic since I would be holding on to save my life. Kerry had told me when we planned this trip, to not expect him to climb to the top and kiss the stone soooo... Carl was going to take Anne’s pic (his wife) and he said he would take mine too... as we waited in line and we got closer I saw Kerry at ... read more
Carl’s pic of me preparing to kiss the stone 🤪.
Blarney Stone
Carl and Anne climbing to the Barney Stone

Europe » Ireland » County Cork » Cobh August 29th 2019

Donderdag 29/8/2019 – Bezoek aan Cobh (spreek uit als 'köf), klein stadje, met natuurlijke haven ten zuiden-oosten van Cork. Gedurende de hele emigratieperiode vertrokken van hieruit 2,5 miljoen van de 6 miljoen Ieren die tussen 1848 tot 1950 het land verlieten. Ook was deze haven de laatste aanlegplaats van de Titanic in 1912 waar de laatste passagiers bij inscheepten op zijn allerlaatste reis. In 1915 werd de SS.Lusitania hier op 16km van de kust door een Duitse U-boot gekelderd waarbij 1200 passagiers het leven lieten. Een vloot van reddingsboten van hieruit gelanceerd konden nog 761 opvarenden redden. Overal in het kleine stadje wordt men herinnerd aan deze 3 dramatisch historische toestanden. Zelfs het weer is hier triestig. Dreigende grijze wolken, veel wind en 18° die aanvoelen zoals decemberweer bij ons. Opwarming van het klimaat, niets van ... read more
Cobh - St Colman's Cathedral
Cobh - rij vissershuisjes
Cohb - zicht op de zee

Europe » Ireland » County Kerry » Sneem August 29th 2019

Today’s journey began with the “Ladies View” adjacent to the Lake of Killarney on the Ring of Kerry. The rain was with us, as it has been for the last few days, and I chose to stay on the bus when we arrived at the Killarney National Park and the Victorian mansion Muckross House and gardens. An hour later, St. Mary’s Cathedral was waiting across the bridge in Killarney, the rain had subsided and I ventured out. The town’s 19th century buildings were beautiful and a few of us had some good Asian fusion for lunch. A little shopping, and back to the bus to continue our trip around The Ring. Beautiful, stunning cliffs and although the rainy weather didn’t promote great photos the experience was exhilarating. When we returned to Sneem, Kerry went for a ... read more
Killarney

Tot: 0.441s; Tpl: 0.017s; cc: 13; qc: 73; dbt: 0.0399s; 1; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 1; ; mem: 1.5mb