Blogs from South Aegean, Greece, Europe - page 9

Europe » Greece » South Aegean » Kos » Kos May 19th 2022

19 Mayıs 2022 Perşembe GÜN 08 Gemi 12:30 gibi Kos’un eski limanına yanaştı …Yürüyerek köşedeki cafeye kurulduk ..arnavut bir kardeşim yarı Türkçe ile bizi karşıladı…orada biraz vakit öldürdük evela ben biraz para bulma peşine düştüm sonra Sveta küçük bir şehir turu yaptı…Oradan yavaş yavaş Türk limanı denilen yere yollandık ..Yolda dostumuz Yanni nin oteli Astron'a kurulduk . Yanni bize sahip çıktı ..Dertleşmeye başladık ..yine ona para bozduk …tüm sıkıntılarını anladım ve yardımcı olacağımı söyledim ..Yalnızlık başa bela ..ne kadar paran olursa olsun yine de bir yoldaş arıyorsun …Orada Bodrum'a gemi saatini bekledik .Saat 16:30 da bir gemi varmış ..buradan kalkan gemiler iki limana da yanaşıyor ...bize Yeni limana giden bir gemi lazım..Bu gelen gemi de bizim Bodrum'un Migros yanı plaljnda tamir ettikleri bir gemi ..Burada karşılaşmak varmış … Bilgisaya... read more

Europe » Greece » South Aegean » Rhodes May 18th 2022

18 mayıs 2022 Çarşamba GÜN 07 Sabah yine doyurucu bir kahvaltı fakat fazla zorlamadık ,zira öğlen yine bir yerlerde kayıntı planlıyoruz..Bugün programda Monolithos kalesi var ..Bu kale tam bizim Palamutbükü’ndeki eve bakan yüksekçe bir yer ..Ne var ki hiçbir heyecanı yok ..Su akar deli bakar bir yer… üstelik 1.5 saatlik bir yolu var ..Sveta’ya danıştım ..”vazgeç” dedi ..bu da bana ilaç gibi geldi… Bu kez adanın kuzey kanadından akıyoruz..Old kamiros denilen yerde lokantamı buldum …en kral püfürdek yerine kurulduk ve derhal sofra donandı ..dünkü programın aynısı uygulanıyor 3 adet 20 lik ve birkaç ara sıcak bira tükettik … Her denize girdiğimizde ayılıyor ve aynı heyecanla sofraya dönüyoruz …Harika bir gün oldu .. Doğrusu bu hayatı çok seviyorum.. Bir süre böyle takıldıktan sonra Sveta savaşı, ben enflasyonu ve küçük suyu 55 TL ye içtiğimizi unu... read more
2022 MAY18 KAMIROS BEACH
2022 MAY 17  (7)

Europe » Greece » South Aegean » Rhodes » Lindos May 17th 2022

17 mayıs 2022 Salı GÜN06 Şık bir sabah kahvaltısı oldu ..kaldığımız Achillion otelinin alt katı pastahaneye çevrilmiş, dolasıyla, çeşit çok ve tam anlamıyla "öksüz doyuran" bir kahvaltı düzenlemişler ..bitirmeniz mümkün değil.. Kahvaltıdan sonra güzelim park yerimizi bırakıp yola vurduk ..bügün hedef Lindos …yolun keyfine varmak için yavaş kullanıyorum varmadan önce seyir terasında klasik fotolar çekildi ve şehre girdik .. Tam anlamıyla tımarhane …çok turist... bu gibi yerleri tahammülsüz kılıyor ..Pandemi sonrası ipini koparan sokaklarda …arabayı neredeyse Lindos plajına bıraktık ...oradan tepeye tırmanmak topal bir bacakla acı veriyor…meydanda biraz soluklandım inanın meydanda bir götlük yer bulmak bile zor… Oradan şehre daldık... ben ancak Apollo barın oraya kadar dayandım …Sveta'ya dedim ki "hadi keyfini yap kaleye kadar çık ben seni... read more
2022 MAY LINDOS
2022 MAY MANISALI AYHAN
2022 MAY 17 (1)

Europe » Greece » South Aegean » Rhodes May 16th 2022

16 Mayıs 2022 Pazartesi GÜN 05 Bayağı sarhoşuz ama patada kütada orsa gidiyoruz …Mehmet hocam, kışlıklarını bürünüp dümene geçti gece yarısından sonra zaman zaman nöbet değiştirerek Rodos’a büyük marinaya vardık …telsiz numaralarını bilmediğimizden liman içinde avara kasnak dolaşıyoruz ..İn yok cin yok palamar vereceğimiz herhangi biri de yok limanın hemen dışında küçük bir cebe demirleme ve sabahı bekleme kararı aldık. Çapayı saldık …derhal yasakçı zihniyet ortaya çıktı .."burada kalamazsınız" dedi..Tamam kardeş o zaman yanaşmamıza yardımcı ol diyoruz ortak lisanımız tarzanca …adamın bulunduğu yerden bize yardımcı olacağı yere gelmesi yaklaşık bir saat sürdü ..her neyse geldi ya sağ olsun… Bordaladık biraz dalga alıyoruz ama yorgunuz ve adeta yatağa yıkıldık… Saat 09:00 gibi uyandım...baktım Mehmet odasında dertop olmuş yatıyor veya ben öyle ... read more
2022 MAY  RODOS  (16)
2022 MAY  RODOS  (34)
2022 MAY  RODOS  (43)

Europe » Greece » South Aegean » Santorini May 15th 2022

Over the last few weeks I have been to Santorini a few times, since our ship stops here every week. This time I decided to try something different and signed up for a visit to the Ouzo Museum and Distillery. Once we got to the Canava Museum we were greeted by the owner, a very friendly lady. She gave us some insights into the history of the area and into the process of Ouzo and Wine making . The museum is very small, but it was very interesting to see how they made wines and ouzo back in the days. After the visit of the museum, we made it to the tasting room, probably the highlight of the tour. We tried three different kinds of ouzo, the regular one, which taste a lot like sambuca, and ... read more
Visit to the Ouzo Museum
Wine press
Tasting room

Europe » Greece » South Aegean May 15th 2022

15 mayıs 2022 Pazar GÜN04 Bugün programda bir deyişle Chalki bir başka deyişle Halki adası var .. Bu küçük ada Rodos adasının Türkiye ye bakan kuzey yakasında yer alıyor…Sabah kahvaltıdan sonra yola çıktık ve Mehmet in yelken açalım saldırılarını püskürterek her yerde Danimarka ve İsveç mixini bulamıyabiliriz gerekçesine sıkıca sarıldım.. Bir süre sonra asude bir adaya vardık …Mehmetin bildiği iskele kaldırılmış sahilde yanaşacak bir yer görülmüyor.Biraz oyalandıktan sonra bir gezi teknesinin yanına yanaşmaya karar kılındı …Mehmet hocanın kaptanlığında çapa atıldı sahile yaklaşırken, teknenin su kesiminin bu sahile uygun olmadığı anlaşıldı ve demir alalım dendi… İşte o sırada demir liman dibindeki 100 E ya takıldı …Şöyle oldu…demirin takılmasını bekleyen lakayıt bir denizci Stavro'yu çağırdı ..hazır kuvvet Stavro geldi ve dalış elbiselerini a... read more
2022 MAY 15 HALKİ (19)
2022 MAY 15 HALKİ (28)

Europe » Greece » South Aegean May 15th 2022

15 mayıs 2022 hala PAZAR GÜN 04 Chalki limanı rüzgara açık ve soluğanlar burada rahat uyuyamayacağımızı söylüyor …Küçük bir muhakeme sonunda karşıda yer alan daha kuytu Alimiya adasına gitmeye karar verdik…Üstelik yandaki tatsız Türklerden kurtuluruz dedik.. Tam yol Alimiya ya vardığımızda güneş batıyordu ..herhangi bir yere takılmadan çapamızı attık (zaten takılacak bir yer yok )ve alargada kendimizi yumuşak seslere bıraktık .. Bu gece mehtap tüm ihtişamı ile adanın arkasından doğdu yani tam genç kızların tavlanacağı bir moodta…Kaşar gibi mehtap derlerya aynen o ...mehtaba karşı kendi müziğimiz ve kendi kayıntımızla harika bir geceyi yaşarken hatta alkolde belirli bir sınırı aşmışken ,aklımıza şeytan giriverdi. Havamız güzel... niye bu akşam Rodosa gitmiyoruz ? birbirimize bakıp gülmeye başladık....haydaa acilen demir aldık hiç bir yere takıl... read more
2022 MAY 15 ALIMIA

Europe » Greece » South Aegean » Tilos May 14th 2022

14 mayıs 2022 Cumartesi GÜN 03 Symi den sorunsuz ayrıldık ..Bugün hedefte Tilos adası var …Tilos benim Palamutbükü’ndeki evimin balkonundan Nysiros adasına yaslanmış gibi görünen ada… Birader ile birkaç yıl önce Nysiros ‘u ziyaret etmiştik ve çok tatsız bir ada olduğu kanısına varmıştım ..Tilos u ilk kez ziyaret edeceğim ..heyecanlıyım … Mehmet yolda biraz yelken yapalım dedi ..kırarmıyız ? hemen katılımcı bir ortam yarattık..Ful arma apazına gidiyoruz... 8-9 mil hızla akdenizin maviliklerini yarıyoruz … Bir süre sonra biraz daha sertleyince floku azaltalım dedik ve olanlar oldu …az bilenler için söylüyorum ..Yelkenlinin önünde ana direğe bağlanan tele “baş ıstralya “ denir…Bu baş ıstralya’ya yelkencilere yelkeni toplarken kolaylık olsun diye Furling sistemi bağlanır..İşte bu sistem sayesinde dilediğiniz anda Floğu ( ön yelkeni ) küçültmek müm... read more
2022 may 14  TILLOS(13)
2022 may 14  TILOS 2 26 MAY
2022 may 14  TIlos FADEEV

Europe » Greece » South Aegean » Santorini May 12th 2022

I was really happy when I was assigned to join a hike in Santorini, because most of the tours lately were bus or city walking tours. When it said volcano hike I prepared myself for long day out, but it turned out to only be a very small volcano and the hike was only over an hour. I was still very happy to get off the ship to go on a little hike. Since we are anchored just outside the cliffs of Santorini we had to take a boat to the island of Nea Kameni. It was a really pretty sail boat, almost like a pirate boat. It took us about 30 minutes to get to the island and from there we walked up the hill to see the small creator. The walk itself was not ... read more
View of Santorini
Views from the top
Volcano hike

Europe » Greece » South Aegean » Rhodes May 12th 2022

Die Zeit recht entspannt verbracht, an zwei Tagen rumgefahren, heute am letzten Tag in Rhodos, Museen. Der südlich Küstenabschnitt ist ein Albtraum, nur Riesenhotels, mittlere Hotels und Anlagen mit Studios. Es gibt praktisch keine Geschäfte des täglichen Bedarfs und nur Sachen, die die Touries dringend benötigen, Badeschlappen, Sonnencreme, Sonnenhüte, Kleidrr, Bier, Eis, Bier, Mietroller, Bier, Mietautos, Bier. Auf der Straße sind 80 Prozent Mietfahrzeuge. Die Mietautos erkennt man leicht an der Aufschrift, an der Farbe, sie sind weiß und an der SAUBERKEIT. Die Privatautos schauen aus, wie nach 3 Tagen Sahara Staub, der Lack stumpf und ältere Modelle. Der Benzinpreis ist maximal 2,40, das ist deutlich mehr als übersll sonst in Griechenland. Die andere Inselseite ist deutlich weniger touristisch verseucht. Obst und Gemüse wird angebaut, es gibt alles zu kaufen, was man so brauc... read more

Tot: 0.135s; Tpl: 0.007s; cc: 10; qc: 74; dbt: 0.0565s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb