Blogs from Flemish Brabant, Belgium, Europe

Europe » Belgium » Flemish Brabant June 1st 2022

Vanaf 2022 worden de motorhome reizen van Mon en Fran bijgehouden op volgende reisblog : https://www.pindat.com/reisblog/mon-en-fran... read more

Europe » Belgium » Flemish Brabant » Leuven September 17th 2019

We left our French troubles behind and took to train north to Belgium via Lille, a town on the French-Belgian border. I had found a French ‘budget airline' of trains called Ouigo – the tickets are significantly cheaper and its €5 extra for luggage. Quite a good concept actually, it’s still a high-speed train but with no on-board bar. The next train we caught from Lille to Brussels was the Eurostar that had come from London. Once in Brussels, we took a local train to the nearby town of Leuven. Leuven is a very pretty town – a university town – on the Flemish/French language border (we learnt that from our Intrepid friend who is from Leuven). Our first day there we just walked around town to orientate ourselves and had dinner in the main square. ... read more
City hall

Europe » Belgium » Flemish Brabant December 3rd 2018

Cs ma budi 6.45. Kupelka obsadena tak bez umyvania. Je to moj posledny den tak srat na to. Spolu ideme na stanicu dampoort. To je vedlajsia stanica, no blizsie k mojmu ubytku. Tu rozlucka a cakanie na vlak do bruggy. Opat prichadza nacas, dost plny ale uchadza sa mi miesto. Jedna zastavka na hlavnej stanici v gente a potom uz len bruggy. Na zel.stanici bruggy pri starbackse zhavim free wifi. Tu mi hned pipa sprava na whatsup od tw zo zahrebu. Zas dalsia debilna otazka z oblasti vztahov. Nevim ci to divca je narusene abo si robi furt srandu. (Prva moznost je spravna). Silou mocou chce neakeho frajera. Som jej teda napisal, ze moze byt moja girlfriend, negativna odpoved, tak teda moze byt moja sex friend, opat negativna odpoved s dodatkom len friend. Zo stanice pochodujem ... read more

Europe » Belgium » Flemish Brabant September 24th 2016

23/09/16 – vrijdag - dag 20 Kressbronn 's Morgens waterzonnetje. 's Middags kunnen toch de stoelen buiten, maar het koelt al vlug af. Ondertussen nog een kort ritje richting Langenargen waar we een zak van 5 kg Elstar appelen kopen aan een onbemand standje. Buiten de wijngaarden van de Bodensee lijkt het hier zowat het Haspengouw van Z.Duitsland. Zeer verzorgde appelplantages langs landwegen waar men meer tractors dan auto's tegenkomt. In de dorpjes dus standjes met appels aan spotprijzen. Meenemen en de Euro's te deponeren in een doos. Het vertrouwen in de eerlijkheid van de mens is hier groot. 24/09/16 zaterdag – dag 21 Einde van deze vakantie. Het is goed geweest. Maar nu wordt het te fris. We rijden naar huis. 697km.... read more

Europe » Belgium » Flemish Brabant » Heverlee July 15th 2014

Ik word vroeg wakker door de klamme kou die door mijn tent en deken heen trekt, Taric is vast gaan douchen, ik heb nog wat slaap nodig. Anderhalf uur later geniet ik van mijn eerste (warme) douche sinds zondag en zit ik met een ingepakte tas binnen bij de wifi-spot, even mijn ervaringen opschrijven en een hostel zoeken in Brussel. Ondertussen word mij een perzik met tonijn aangeboden, met sla, tomaat, komkommer en wortel. Nog nooit was ik zo blij met groente. Weer helemaal opgewarmd en bijgekomen dus, klaar voor een nieuwe dag! We vertrekken 's middags rond een uur of drie pas met de trein naar Leuven en door naar Brussel. Eenmaal aangekomen gaan we op zoek naar het hostel wat we eerder vandaag hebben opgezocht, wat een stuk uitdagender blijkt dan we hadden verwacht. ... read more

Europe » Belgium » Flemish Brabant » Heverlee July 8th 2014

De nacht was een ramp, voor Taric misschien nog wel meer dan voor mij. Bij het opstaan merkten we de hoge luchtvochtigheid pas, en wat het met onze spullen gedaan heeft. Na wat te eten besluiten we vuur te maken, brandhout is schaars met de regen maar het gebouw hiernaast heeft genoeg droog hout op zolder, die enkel via gaten in de gevel te bereiken is. Met een vuur om ons te drogen en op te warmen werd de sfeer wat beter, al hield de regen aan. Net toen ik opperde dat hier blijven ook een optie was kwamen er plots twee jongens aan. De twee vertelden ons, na hun wat ongemakkelijke houding bijgeschaafd te hebben, dat zij hier vrijwel dagelijks rondhingen, en terwijl wij samen een joint opstaken kwamen er over een kort tijdsbestek nog ... read more

Europe » Belgium » Flemish Brabant » Leuven July 7th 2014

We zitten op een trapje tegenover Leuven Centraal om ons te oriënteren en een plan te maken. We besluiten eerst iets te gaan eten om vervolgens Leuven aan de zuidkant te verlaten. Het duurt niet lang voor we een subway vinden waar we langer hebben gezeten dan de bedoeling was; het zullen of de zenuwen of de twee zeer vermakelijke en druk tetterende meiden naast ons zijn geweest. '(...) net als die mensen die hun dialect willen behouden, zo ouderwets en onhandig.' Ik heb tranen met tuiten gelachen. Toen we eenmaal verder liepen bereikten we in zeer korte tijd de rand van de gemeente. We liepen een tijdje langs het spoor en onderweg heb ik mijn camelbak nog even gevuld bij een huis waar vermoedelijk drie generaties vrouwen aanwezig waren, een waarvan mij vol ongeloof de ... read more

Europe » Belgium » Flemish Brabant » Werchter July 7th 2014

Na het afscheidsfeest gisteren heb ik ongeveer anderhalf uur geslapen, om tegen zessen klaar te staan op Leiden Centraal voor poging twee: Stap één: Rock Werchter. Hoewel ik geen kaartje heb weten te bemachtigen was een lang weekend op de camping een heerlijk ontspannen manier om de reis te beginnen. Donderdag omstreeks elf uur 's ochtends dronken we het eerste biertje in de trein, en tot de laatste op maandag ochtend was de enige afwisseling die Bram toeliet water, whiskey, Jagermeister of koffie/thee met whiskey of Jagermeister, dus je kunt begrijpen dat ik moeite heb met de details, maar kort samengevat was het geweldig; ik was compleet vergeten dat ik hierna nog naar Spanje ga. Maandag hebben we ons nog vermaakt met achtergelaten troep en hebben we afscheid genomen van de rest, vanaf hier is het ... read more

Europe » Belgium » Flemish Brabant July 7th 2014

0706 – zondag – Kaltenkirchen (D) 783km Langs de E6 via Gotenburg naar Helsingborg en daar de Ferry op naar Helsingor (Dk). Korte overtocht, 20 min, kost wel 930SEK (= +-95€). Het is warm, 35 °C. Dan langszij Kopenhagen verder naar het zuiden. We verkiezen deze keer Denemarken door te rijden langs de 'Grote Beltbrug (Storebæltsbroen), een hangbrug van 18km tussen de eilanden Seeland (Korsar) en Funen (Nyborg), prachtig onderdeel van de E20. Indrukwekkend. Nogal prijzig, 930 DKK (+- 50€) voor 18km. Maar het alternatief via de ferry naar Puttgarden (D) is ook niet gratis. We overnachten op onze gebruikelijke tussenstop in Kaltenkirchen (D). Het is eigenlijk te warm om te slapen. Normaal, het is ten slotte hoogzomer hier. 0707 – maandag – van Kaltenkirchen naar huis, 612km. Onderweg begint een controlelampje van het dashbord op ... read more
Op de Ferry - Aankomst in Helsingor (Dk)
Op de Grote Beltbrug (Storebæltsbroen), 18km tussen de eilanden Seeland (Korsar) en Funen (Nyborg)
Laatste Overnachtingsplaats in Kaltenkirchen (D)

Europe » Belgium » Flemish Brabant » Leuven July 6th 2014

Spent the last couple of days in Belgium enjoying the town of Leuven. And of course since we are in Belgium, cheering for the soccor team. ... read more
Look who we found -- Mr. Greenjeans!!

Tot: 0.128s; Tpl: 0.006s; cc: 10; qc: 75; dbt: 0.0507s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb