Motorhome reis naar Lapland - dag 38-39

July 7th 2014
Published: November 13th 2016

trip to Lapland

0706 – zondag – Kaltenkirchen (D) 783km

Langs de E6 via Gotenburg naar Helsingborg en daar de Ferry op naar Helsingor (Dk). Korte overtocht, 20 min, kost wel 930SEK (= +-95€). Het is warm, 35 °C.

Dan langszij Kopenhagen verder naar het zuiden.

We verkiezen deze keer Denemarken door te rijden langs de 'Grote Beltbrug (Storebæltsbroen), een hangbrug van 18km tussen de eilanden Seeland (Korsar) en Funen (Nyborg), prachtig onderdeel van de E20. Indrukwekkend. Nogal prijzig, 930 DKK (+- 50€) voor 18km. Maar het alternatief via de ferry naar Puttgarden (D) is ook niet gratis.

We overnachten op onze gebruikelijke tussenstop in Kaltenkirchen (D). Het is eigenlijk te warm om te slapen. Normaal, het is ten slotte hoogzomer hier.

0707 – maandag – van Kaltenkirchen naar huis, 612km.

Onderweg begint een controlelampje van het dashbord op te lichten. Volgens onze manual: 'Storing in het motormanagement systeem'. Toch rijden we verder, geen zin meer voor nazicht en reparatie onderweg. Oef, we geraken toch thuis ! – Na 7834km deze reis. Onze garagist zal het euvel wel oplossen.

Tot: 0.082s; Tpl: 0.011s; cc: 15; qc: 41; dbt: 0.0455s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb