dinsdag 8 juli 2014 dag 6


Advertisement
Belgium's flag
Europe » Belgium » Flemish Brabant » Heverlee
July 8th 2014
Published: July 12th 2014
Edit Blog Post

De nacht was een ramp, voor Taric misschien nog wel meer dan voor mij. Bij het opstaan merkten we de hoge luchtvochtigheid pas, en wat het met onze spullen gedaan heeft. Na wat te eten besluiten we vuur te maken, brandhout is schaars met de regen maar het gebouw hiernaast heeft genoeg droog hout op zolder, die enkel via gaten in de gevel te bereiken is. Met een vuur om ons te drogen en op te warmen werd de sfeer wat beter, al hield de regen aan. Net toen ik opperde dat hier blijven ook een optie was kwamen er plots twee jongens aan. De twee vertelden ons, na hun wat ongemakkelijke houding bijgeschaafd te hebben, dat zij hier vrijwel dagelijks rondhingen, en terwijl wij samen een joint opstaken kwamen er over een kort tijdsbestek nog drie vrienden van hen aan. We besloten door te lopen toen de regen minderde en we vernamen dat er een camping nabij was waar we gratis konden staan. We zeiden gedag en vervolgden onze weg. Na een tijdje onderweg te zijn besloot Taric dat we een biertje gingen doen in een gezellig uitziend kroegje, iets waar ik me niet tegen kon verzetten. De mensen daar waren eens te meer enthousiast en behulpzaam, en hebben ons doen besluiten naar Doornik/Tournai te reizen om vanaf daar de camino te starten. Terug naar Leuven dus, en vanaf daar naar Brussel om door te liften. Na een uitgebreidde routebeschrijving wilden we verder lopen, maar de barman stond erop dat we een fles jenever meenamen. Enkele honderden meters verder realiseert Taric zich dat hij zijn pet en sjaal vergeten was, dus lette ik op de spullen terwijl hij terug ging. Tijdens het wachten stopte er een auto. 'Wilde gij ene lift?', klonk het. Elke keer als ik begin te denken dat Belgen asociaal zijn, gebeurt er zoiets. Ik heb hem vriendelijk bedankt. Eenmaal aangekomen op de camping drinken we nog wat jenever bij de oongelooflijke overwinning van Duitsland.

Advertisement



Tot: 0.112s; Tpl: 0.011s; cc: 8; qc: 51; dbt: 0.0503s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb