Paco Vd Velden

walkingpaco

Europe » France » Limousin » Limoges August 16th 2014

We worden laat wakker, er is weinig herrie op de achtste verdieping van een verlaten kantoorgebouw. Ik kleed me om op het dak, gewoon omdat het kan, en lees wat voor we Sam weer bellen, die aangeboden had een ontbijtje te komen brengen. Even later doen we ons tegoed aan croissants en chocoladebroodjes, koffie en een chocoladecakeje. Ze heeft zelfs vitaminetabletten meegenomen! We gaan nog de stad in en besluiten een biertje te drinken op een terras. Ik ben zo stom te vragen naar de gekke kleuren bier die iedereen drinkt: limonade. Een scheutje limonade in mijn bier klinkt niet heel aantrekkelijk, maar we nemen toch de gok op citroen, hoe erg kan dat zijn? Het smerigste biertje dat ik ooit gedronken heb, zo mierzoet dat mijn kaken ervan samentrekken en geen moment heb ik het ... read more

We worden gewekt door auto's die voorbij razen op weg om half Limoges naar zijn werk te brengen, hebben we de tenten dus langs een van de drukste wegen van de stad gezet. Als ik mijn tent uitkom merk ik dat er nog een tent naast de onzen staat. Niet veel later dan wij staat ook deze reiziger op, en ik spreek hem aan uit nieuwsschierigheid. Hij heet Michel en komt uit Tsjechie, en hij heeft de Camino al gelopen. Hij is nu terug aan het liften vanuit Portugal, en hoewel hij zo licht mogelijk wil reizen heeft hij wel zijn saxofoon bij zich. Daarentegen geen mes, want hij ontdekte dat op alle plekken waar men bang is voor enge figuren, men hem daarvoor aanziet, dus dat hij niets te vrezen heeft. We delen wat ervaringen, ... read more

We worden wakker bij het geluid van graafmachines en kiepwagens die, zoals we de avond tevoren al vermoedden, een nieuw pad aanleggen. Ze groeten ons vriendelijk en we lopen terug de stad in. We vinden een bakker die ook koffie verkoopt waar we in alle rust ontbijten, om daarna onze weg te vervolgen naar de Mc Donalds voor WiFi - die ze niet hebben. We zijn ondertussen aan de uiterste rand van de stad en hebben niet veel tijd meer over voor een alternatief, dus nemen we de bus naar het centrum en zoeken het Office de Toerisme op, waar we wel internet hebben. Nog steeds zoekend naar werk en een plan zitten we daar een paar uur en realiseren ons dat we nog niet weten waar we gaan slapen, dus vragen we naar drukke kroegen. ... read more

Europe » France » Poitou-Charentes » Poitiers August 16th 2014

Drie dagen lang verlaten we het terrein van het Auberge de Jeunesse niet, behalve voor eten en drinken. We houden ons bezig met werk zoeken, tafeltennis en voetbal met de anderen gasten en lezen. Werk zoeken is niet moeilijk, werk vinden wel, zo blijkt. Zaterdag en zondag schieten voorbij, en op maandag hebben we nog niets, behalve een inschrijving bij een website waar je honderd euro per persoon moet betalen om mee te mogen doen aan het programma. Het zijn saaie dagen waar weinig over te vertellen valt, ik zal je niet lastig vallen met wat ik meekrijg van pro-Palestina protesten in Parijs en Marseille, en wat ik daarvan vind. Op maandagavond vertrekken we naar Limoges, waar we pas om tien uur 's avonds aankomen. Mijn water is op, maar het toeval wil dat er een ... read more

Europe » France » Poitou-Charentes » Poitiers August 15th 2014

We staan laat op en ik scheer in een opwelling mijn sik af, waarna ik direct spijt heb. We hebben uitgezocht dat er een trein naar Poitiers gaat via Chatellerault, maar we hangen eerst nog wat rond. Na het douchen word ik buiten aangesproken door de dierenarts, wiens zaak onder water staat. Als ik rood aangelopen vam schuldgevoel mijn excuses aanbied zegt hij simpelweg: 'It's water, not fire.', waarna we nog een vol uur praten over zijn tijd in Amsterdam, wietverslaving en rugby. 'I took weed home from Amsterdam and on the airport a dog walked up to me and wagged it's tail. 'He really likes you', the duanier said, to which I responded: 'Yes I'm a vet', and everything was ok.' evenlater kwam de loodgieter, die erachter kwam dat er iets mis was met de ... read more

Europe » France » Poitou-Charentes » Châtellerault August 15th 2014

Na een goede nachtrust ontwaken we vroeg, zetten koffie en ontbijten met restjes brood en rilette. Nog voor het water voor de koffie kookt horen we plots iemand het binnenplaatsje oplopen, en enkele seconden later verschijnt er een man in de deuropening. Na een kort moment van stilte en wederzijdse verbazing spreekt hij ons aan in het Frans. De verwachtte woede ontbreekt aan zijn stem en na de situatie in zich opgenomen te hebben ziet hij het pannetje en vertelt ons dat we eerst ons eten op mogen eten. Hij verdwijnt in het gebouw naast ons als wij onze koffie opdrinken en onze spullen inpakken, om even later terug te komen en ons water aan te bieden. We praten nog wat en komen erachter dat hij het pand vorige week gekocht heeft om het op te ... read more

Europe » France July 29th 2014

Als we wakker worden merken we op dat er een visser zo'n tien meter van onze tenten af aan het water zit. Hij groet ons vriendelijk en biedt ons koffie aan, maar dat waren we zelf al aan het bereiden. We wandelen terug Maille in om de route weeer terug te vinden, die ons langs het spoor stuurt. We lopen over een bouwterrein en langs dorpjes die uit niet meer dan twintig huizen bestaan. De zon schijnt weer fel en valt ons zwaar. Even later komen we weer op een bouwterrein, waar trucks en graafmachines als bezetenen langsscheuren. De kerktoren van het volgende dorp is al in zicht, en het duurt niet lang voor we aankomen in La Celle Saint Avant, weer precies op het tijdstip waarop alless dicht is op een restaurantje na. We drinken ... read more

Europe » France » Centre » Sainte-Maure-de-Touraine July 28th 2014

We worden vroeg wakker en pakken onze spullen in, al vertrekken we niet voor we een kopje oploskoffie op hebben. We lopen het dorp in, halen wat te eten en bezoeken het kerkje alvorens de ' Information de Tourisme' op te zoeken. Dicht, natuurlijk. We drinken een biertje op een terrasje er tegenover en eten een pizza. Plotseling komt er een jongen met een grote rugzak op aanfietsen, die stopt voor onze neus. Al gauw komen we erachter dat hij op weg is naar Portugal, om dezelfde redenen als wij naar Santiago. Hij heet Mitch en komt uit Antwerpen, en we blijven een uur of langer praten. Hij vertelt ons over een meisje die hij onderweg tegenkwam die ook op weg is naar Santiago, en het toeval wil dat ze evenlater aan komt gelopen. Na een ... read more

We worden 's ochtends vroeg gewekt omdat Thierry en Delphine naar hun werk moeten, en zien Thierry plots in pak, een hele omschakeling. We kunnen nog terecht bij Manu en Juliette, waar ik mijn blog kan aanvullen en we verder ontbijten. Met enige moeite kan ik nog een fiets repareren, het minste wat we terug kunnen doen. Bepakt met quiche Lorraine en overheerlijke kaas vervolgen we onze weg door de velden, waar we eerst lunchen aan een picknicktafel die op de meest onlogische plek geplaatst is, en later temidden van duizenden zonnebloemen een middagdutje doen. We vervolgen onze weg naar Sainte Catherine de Fierbois, waar we voor een stempel worden doorverwezen naar Sainte Maure de Touraine, het volgende dorp. Uitgeput van het weekend besluiten we eerst op adem te komen op een terras van een cafe ... read more

Europe » France July 28th 2014

We worden wakker rond twaalf uur en lopen de keuken in, waar Delphine bezig is met het ontbijt. We lopen de tuin in voor het meest luxe ontbijt tot dusver. We doen ons tegoed aan croissants en chocoladebroodjes, koffie en jus d'orange en voelen de kater langzaam wegtrekken. Ik vraag naar een grote boom in de tuin vol met geel fruit. 'Mirabelle', verklaart Thierry, als hij ons beiden een stuk aanbiedt. Ik vind het heerlijk, Taric vind het maar niets. Dat is ook voor het eerst. Even later komt Manu aan met een zonnebril op, die hij ook in de schaduw ophoudt, we zijn dus niet de enigen die de avond tevoren nog voelen zitten. Om half dire staat Thierry op, wat willen we drinken? Blijkbaar is het weer tijd voor alcohol. Ik kies voor rode ... read more

Tot: 0.143s; Tpl: 0.005s; cc: 11; qc: 88; dbt: 0.0665s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb