donderdag 31 juli 2014 dag 29


Advertisement
France's flag
Europe » France » Limousin » Limoges
August 16th 2014
Published: August 16th 2014
Edit Blog Post

We worden laat wakker, er is weinig herrie op de achtste verdieping van een verlaten kantoorgebouw. Ik kleed me om op het dak, gewoon omdat het kan, en lees wat voor we Sam weer bellen, die aangeboden had een ontbijtje te komen brengen. Even later doen we ons tegoed aan croissants en chocoladebroodjes, koffie en een chocoladecakeje. Ze heeft zelfs vitaminetabletten meegenomen! We gaan nog de stad in en besluiten een biertje te drinken op een terras. Ik ben zo stom te vragen naar de gekke kleuren bier die iedereen drinkt: limonade. Een scheutje limonade in mijn bier klinkt niet heel aantrekkelijk, maar we nemen toch de gok op citroen, hoe erg kan dat zijn? Het smerigste biertje dat ik ooit gedronken heb, zo mierzoet dat mijn kaken ervan samentrekken en geen moment heb ik het idee dat het bier is. En het kost nog extra ook! Stelletje gekken, die Fransen, vooral omdat echt iedereen het drinkt. Na de limonade moet Sam weer naar haar werk en wij naar de snelweg om te wachten op de lift die we hebben geregeld via blablacar. We nemen afscheid en besluiten contact te houden.
Als we een uur later worden opgepikt door twee Vlaamse dames, die nog een liftyer hebben die weinig zegt en erg moeilijk doet over waar ze afgezet word. Uiteindelijk laten we haar langs de weg achter en rijden wij verder mee dan eerst het idee was, naar een mooier gebied. Uiteindelijk stoppen we in Livernon, een klein dorpje waar weinig is, maar wel een Spar. We lopen naar het 'Auberge de Causse'n waar we tot onze verbazing geen slaapplek kunnen krijgen, maar wel een biertje. Net als we later op de avond op het punt staan een plek voor onze tenten te zoeken worden we in het Nederlands aangesproken. Na bij te komen van de schrik horen we van een klein huisje naast het restaurant waar we mogen blijven zolang we willen. Het huisje is net groot genoeg voor Taric's tent, en de mijne op het verdiepinkje erboven, waar je alleen kunt komen via een bouwladder en het laatste stukje te klimmen, maar we zittenb er droog en we zijn dankbaar.

Advertisement



Tot: 0.078s; Tpl: 0.009s; cc: 9; qc: 45; dbt: 0.033s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb