woensdag 30 juli 2014 dag 28


Advertisement
France's flag
Europe » France » Limousin » Limoges
August 16th 2014
Published: August 16th 2014
Edit Blog Post

We worden gewekt door auto's die voorbij razen op weg om half Limoges naar zijn werk te brengen, hebben we de tenten dus langs een van de drukste wegen van de stad gezet. Als ik mijn tent uitkom merk ik dat er nog een tent naast de onzen staat. Niet veel later dan wij staat ook deze reiziger op, en ik spreek hem aan uit nieuwsschierigheid. Hij heet Michel en komt uit Tsjechie, en hij heeft de Camino al gelopen. Hij is nu terug aan het liften vanuit Portugal, en hoewel hij zo licht mogelijk wil reizen heeft hij wel zijn saxofoon bij zich. Daarentegen geen mes, want hij ontdekte dat op alle plekken waar men bang is voor enge figuren, men hem daarvoor aanziet, dus dat hij niets te vrezen heeft. We delen wat ervaringen, ik vraag naar backpacken in Tsjechie en hij vertelt me dat het goed te doen is. Mooi, dat is een plan voor de toekomst! We wassen ons bij een kraantje op de skatebaan en lopen de stad in voor ontbijt. Samantha heeft ons gisteravond haar nummer gegeven om ons de stad te kunnen laten zien, dus we bellen haar en spreken af op een terrasje. We lopen naar een soort grote burcht midden in de stad en roken een joint met het genot van een prachtig uitzicht, niet wetend wat ons verder nog te wachten staat. Even later lopen we naar de rand van de stad, naar een enorm leegstaand kantoorgebouw, waar we samen met twee vrienden van haar naar binnen gaan, helemaal naar boven lopen en het dak op klimmen. We kunnen de hele stad en de omliggende bergen zien en genieten de als altijd fel schijnende Franse zon. Plots komen er verfbussen tevoorschijn uit hun tassen en voor ik het weet sta ik het trappenhuis te bekladden. Als de dag afloopt moet Sam naar de Leprechaun om te werken, en niet veel later vertrekken wij ook. We eten wat en genieten van de laatste zonnestralen in een parkje voor we ook naar de Leprechaun gaan. Blij om ons te zien komt Sam direct op ons af, en vertelt ons dat er een hypnotiseur is. Hij wil het probereb op mij en filmt het zelfs omdat hij het nog nooit in het engels geprobeerd heeft, maar faalt. Ik ben dus nog steeds niet overtuigd. Verder hebben we weer een gezellige avond en lopen uiteindelijk terug naar de verlaten flat: crackhouse hostel nummer drie.

Advertisement



Tot: 0.159s; Tpl: 0.011s; cc: 11; qc: 49; dbt: 0.0776s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb