zondag 20 juli 2014 dag 18

France's flag
Europe » France
July 28th 2014
Published: July 28th 2014

We worden wakker rond twaalf uur en lopen de keuken in, waar Delphine bezig is met het ontbijt. We lopen de tuin in voor het meest luxe ontbijt tot dusver. We doen ons tegoed aan croissants en chocoladebroodjes, koffie en jus d'orange en voelen de kater langzaam wegtrekken. Ik vraag naar een grote boom in de tuin vol met geel fruit. 'Mirabelle', verklaart Thierry, als hij ons beiden een stuk aanbiedt. Ik vind het heerlijk, Taric vind het maar niets. Dat is ook voor het eerst. Even later komt Manu aan met een zonnebril op, die hij ook in de schaduw ophoudt, we zijn dus niet de enigen die de avond tevoren nog voelen zitten. Om half dire staat Thierry op, wat willen we drinken? Blijkbaar is het weer tijd voor alcohol. Ik kies voor rode wijn uit Bordeaux, om alvast te proeven van wat nog komen gaat. We praten over de geschiedenis van Frankrijk en Nederland, en er is grote verbazing over hoeveel we daarvan weten. Thierry biedt ons een glaasje Franse sterke drank aan, 'alcool de vie' genaamd, omdat men geloofd dat je er langer van leeft. De traditie is om een suikerklontje in je glas te dopen en als je die op hebt je glasaje achterover te slaan. Hier ga ik maar even voor staan. Evenlater besluiten we jeu de boule te spelen, en komen we erachter dat Nederlanders daar best goed in kunnen zijn. Manu noemt me constant lucky en Thierry noemt me een motherfucker. 'What was that word I told you that started with an M? M...m... oh right! Motherfucker!' Haha wat een geweldig spel! Evenlater komen er twee vriendne van hen langs, een man die als twee druppels water lijkt op Crixus van de serie Spartacus en diens vrouw, en pauzeren we het spel voor crepes. We spelen team Holland tegen team Frankrijk en mannen tegen vrouwen, voordat de barbeque aangaat. 's Avonds spelen we Mario Kart, maar niet voor er nog een joint gedraaid word.

Tot: 0.08s; Tpl: 0.011s; cc: 9; qc: 45; dbt: 0.034s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb