Blogs from France, Europe

Argeles-sur-Mer – Maandag 23 mei 2022 Computer zei : Aankomst 12:00u, hoogte 001m, 29°, 61,1 km, verbruik 8,9 l /100km, gemiddeld 47 km/u, reisduur 1:17 uur. Ultra korte rit van Vinça naar Argeles-sur-Mer, gezellige badplaats aan de Middellandse Zee voorbij Le Boulou in de buurt van Perpignan. Daarmee eindigt onze tocht 'Dwars door de Pyreneeën''. We hadden alle dagen schitterend weer. Zelfs veel te warm voor de tijd van het jaar. De weersvoorspellingen voor de volgende dagen wijzen op wat afkoeling. Kunnen we ons weer wat normaal voelen. Argeles-sur-Mer- Dinsdag 24 mei 2022 – REGEN heel de dag. – Boeken lezen. Argeles-sur-Mer- Woensdag 25 mei 2022 – koud en wind. Zo veel moest het nu ook nIet afkoelen ! Argeles-sur-Mer- Donderdag 26 mei 2022 – Zonnig, blauwe hemel en windkracht 6. Zo veel wind hadden we ... read more
Argeles-sur-Mer

Europe » France » Languedoc-Roussillon » Prades May 22nd 2022

- Computer zei : Aankomst 14:40u, hoogte 250m, 28°, 125,1 km, verbruik 9,4 l /100km, gemiddeld 37 km/u, reisduur 3:18 uur. Vandaag weer een mooie route, van Andorra naar Vinça aan de voet van de Mont Canigou, door de zuidkant van de Frans-Catalaanse Pyreneeën. Langs plaatsjes waar we nog nooit van gehoord hadden, buiten Font-Romeu, en misschien ook Prades. Behalve eerst nog stijgen naar 1850m en 2 prijzige tunnels door nog hogere passen, ging het hoofdzakelijk bergaf in 2de versnelling mits nog bijremmen in het bochtenwerk. Toch mooi die Pyreneeën-landschappen die we nu aan het verlaten zijn. Onderweg een lunch-stop in Mont-Louis, de hoogst gelegen vestingstad van Frankrijk (1600m), gebouwd door wie anders dan Vauban in opdracht van Louis XIV in de 17 eeuw. Het staat er nog altijd on-ingenomen.... read more
Vinça - le Lac
Mont-Louis
Fort Mont-Louis

Europe » France » Brittany May 21st 2022

Après une longue attente de deux ans, bloqués par cette pandémie, nous allons enfin repartir pour les USA, et cette fois pour découvrir la côte Ouest. Un long périple d'un mois à travers les 4 états de Californie, Arizona, Utah et Nevada. Nous avons hâte de partir. il reste moins de 2 mois maintenant. Tout est prêt, locations, billets d'avion, itinéraires...... read more

I can’t believe it is our last full day on the bikes…the week has just flown past and it is always sad to be almost at the end. This morning’s ride had two options, 20 miles or 31 miles. Both ending in Mouries, where we were scheduled for lunch and for those doing the short option, an olive mill tour. We were all together until a certain point where the long riders would turn off, but up till that point we were skirting the base of the baby Alpes while passing pine trees on rolling hills. We stopped for a quick coffee and Ken/Sandy/Eric/Sam all choose to power through the longer ride, while I hung with Sue/Anthony/Ed/Shelley for the shorter version. We pedaled up a nice sloping hill for several kilometers and found ourselves quite high ... read more
Baux de Provence
IMG-8271
Our Goodbye Evening Happy Hour

Europe » France » Midi-Pyrénées » Aspin-en-Lavedan May 17th 2022

Computer zei : Aankomst 14:00u, hoogte 960m, 32°, 58 km, verbruik 14,7 l /100km, gemiddeld 26 km/u, reisduur 2:13 uur. Pittige rit over de Col d'Aspin. Loudenvielle is een klein plaatsje in de Hautes Pyrénées met een Carrefour supermarkt, wat restaurants en wellness. Getuige de enorme bijna lege openbare parkings verwachten ze hier in het ski-seizoen redelijk wat volk. Nu vliegen er enkel een paar parapentes tussen de bergen. We passeerden een mooi bergmeer hier vlak bij, maar misten de enige stopplaats voor een foto. Rechtsomkeer met 7m is hier niet zo vanzelfsprekend. We staan uiteindelijk op een Wellness Sport Camping waarvoor de opgegeven coordinaten niet klopten en dus bijkomend zoekwerk opleverde. De voorziene Aire de camping car van Loudenvielle was zo modern automatisch dat je er met een Belgisch GSM nummer +32 niet kon registreren, ... read more
Col d' Aspin
Col d'Aspin

Day three started similar to all of the others, bright blue skies, brilliant sun and more birds chirping/singing than I have heard in a long time. Obviously they are in their happy place, as are we. We slept extremely well, with the windows open and the only thing we heard was the gurgling fountain in our courtyard. Breakfast started at 730a with the route rap at 830, and we along with our co-riders Ed and Shelley were the first of the group to arrive in the restaurant. This means we were rewarded with a wonderful view of the vineyards while we enjoyed the varied food, with as much healthy or non-healthy options as you wanted. The others straggled in and before long we all made it to the parking area, where Vidal and Scott had our ... read more
Love those Poppies
View of the road going up to Gordes
Wonderful olive choices!

Bagnères-De-Bigorre – Zondag en Maandag 15 & 16 mei 2022 Computer zei : Aankomst 12:30u, hoogte 540m, 30°, 26 km, verbruik 12,8 l /100km, gemiddeld 24 km/u, reisduur 1:03 uur. Ultra korte rit over relatief vlak terrein. Van het ene dorpje door het andere. Maximum toegelaten snelheid, 30km/u. Het plan was om over de Col du Tourmalet te gaan hetgeen veel meer tijd zou nemen. Maar die Col is dus ook nog dicht tot einde van deze maand. Het plan voor morgen maandag was om van hieruit tot La Mongie te rijden en daar met 2 gesloten gondels tot boven op de Pic-du-Midi-de-Bigorre (2877m) te geraken. We kunnen ons de moeite besparen, want daar is het 'Fermeture annuelle de 9mai – 31mai'. Ik had het kunnen weten, maar als lagelander dacht ik er niet aan. Het ... read more
Pic-du-Midi-de-Bigorre  (2877m)
's maandags morgens
Bagnères-de-Bigorre

Europe » France » Provence-Alpes-Côte d'Azur » Gargas May 16th 2022

Day two on the bikes dawned with bright sun, birds happily singing and a sumptuous breakfast in the dining area looking out on the patio we sat on last night. This morning’s ride is 17 miles (1000 ft elevation) with a stop at an old Ocher mine which is prevalent in the area. We could only see from the parking lot, but the large gaping holes in the massive cliffs gave a hint of the miles of paths and chambers in the large bluff. We continued past beautiful poppy fields which brightened up the surrounding vineyards, and loved smelling the jasmine, roses and other flowers along the way. I was with Ken, who decided not to zoom ahead and at one point I took a wrong turn (not following my Whahoo gps) and ended up in ... read more
Love the Poppies
Yup, backroads
Love the stone homes and flowers

Today we woke to a peaceful Avignon and were excited to finally start biking. I walked through the quiet alleys and found take-away coffee as our B&B wasn’t showing signs of movement. As I arrived back Annaliese our B&B owner was also arriving with fresh baguettes and advised to head up to the first floor for breakfast. I let Ken know, who was still getting moving and went up to check out breakfast. Annaliese had a wonderful open kitchen where she had put out a wonderful typical French breakfast of croissants, baguettes, homemade jams and yogurt, fresh blueberries and muesli. She was making fresh strawberry jam in large kettles which looked and smelled wonderful. While waiting for Ken, she shared with me the history of the villa which included the original owner wayyyyy back in 1700’s ... read more
Smiling after a great afternoon on the bike!
Arriving the hotel
Hotel!

Europe » France May 15th 2022

Seems odd starting this blog back in Porlock and part of me has thought why bother...but I need to get it down on paper, as one of the pleasures is reading it back months later, so here we go! The border back into the South of France was surprisingly a check point with a good amount of checking, but luckily not us! It was an early start to the day as we were going to spend the day in Monaco. Luckily we had found a coach garage which we could use but not overnight, so we had a few hours to explore. The drive in was interesting as it took us straight onto the F1 circuit and to our suprise the barrier's were going up?!? As it turned out the season starts here some 6 weeks ... read more
Lavender field waiting for spring
Mennetou-sur-Cher
Will we make it back to the  motorway

Tot: 0.063s; Tpl: 0.013s; cc: 16; qc: 66; dbt: 0.0131s; 1; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 1; ; mem: 1.5mb