zaterdag 19 juli 2014 dag 17

France's flag
Europe » France » Centre » Veigne
July 28th 2014
Published: July 28th 2014

We staan op om kwart voor acht en lopen om acht uur naar Sylvie voor crepes met jus d'orange en koffie. Van vroeg weggaan komt weinig terecht, want na het ontbijt gaan we nog zwemmen en werk ik mijn blog bij. Ook bezoeken we nogmaals het kerkje, waar ik een kaars aansteek voor mijn dierbaren. Toch een mooi gebaar, leek me. We vertrekken rond twee uur richting Sorigny, via Montbazon en een prachtig landschap. Na een paar uur door het bos te lopen komen we op het platteland, we lopen door velden met zonnebloemen zover het oog kan zien. Onderweg doen we ons tegoed aan appels en bananen, die over de afgelopen weken steeds smakelijker geworden lijken. als we aankomen in Sorigny drinken we een biertje op het eerste terras dat we tegenkomen. We vinden een hostel maar deze blijkt te duur, en tot overmaat van ramp blijken we nergens eten te kunnen kopen. Met groeiende frustratie sjokken we door, de stad uit en de velden weer in. we eten de laatste pakjes noodles en lopen door, op zoek naar een plek om onze tent neer te zetten. We lopen een straat in met een tiental huizen, waar we bij een van de laatste huizen mensen zien. We besluiten ten minste om water te vragen, en hadden nooit verwacht wat er vervolgens gebeurde. Vrijwel direct worden we uitgenodigd om aan tafel aan te schuiven, die compleet gevuld is met eten, en krijgen we een biertje. We genieten met volle teugen van de lekkernijen, met name de 'quiche Lorraine'. Over de verloop van de avond is mijn glas niet langer dan vijf minuten leeg, hij wordt met zorg gevuld met lokale wijnen. We spelen een potje basketbal, waarna we aangeboden krijgen de tenten op te zetten in de tuin door Emmanuel en Juliette, de organisatoren van het feest, dat gegeven word ter ere van de baby. Niet dat we uiteindelijk in de tenten geslapen hebben, want niet veel later krijgen we bedden aangeboden van de buren, Thierry en Delphine, met de waarschuwing dat we weinig slaap zullen hebben. Als het feest afloopt bij Emmanuel en Juliette gaan we samen met hen naar het huis van Thierry en Delphine. We gaan zitten en er word direct System of a Down opgezet en ik krijg de opdracht een joint te draaien. Vervolgens hebben we een geftig gesprek over God, en het verschil tussen gelof en religie, waarin we merken hoe erg we op een lijn zitten met deze mensen. We spelen nog een paar potjes pool en sluiten uiteindelijk de avond af om half vijf, waarna we uitgeput maar voldaan neerploffen op de aangeboden bedden.

Tot: 0.123s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 50; dbt: 0.0602s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb