Blogs from Veigne, Centre, France, Europe

Europe » France » Centre » Veigne July 28th 2014

We staan op om kwart voor acht en lopen om acht uur naar Sylvie voor crepes met jus d'orange en koffie. Van vroeg weggaan komt weinig terecht, want na het ontbijt gaan we nog zwemmen en werk ik mijn blog bij. Ook bezoeken we nogmaals het kerkje, waar ik een kaars aansteek voor mijn dierbaren. Toch een mooi gebaar, leek me. We vertrekken rond twee uur richting Sorigny, via Montbazon en een prachtig landschap. Na een paar uur door het bos te lopen komen we op het platteland, we lopen door velden met zonnebloemen zover het oog kan zien. Onderweg doen we ons tegoed aan appels en bananen, die over de afgelopen weken steeds smakelijker geworden lijken. als we aankomen in Sorigny drinken we een biertje op het eerste terras dat we tegenkomen. We vinden een ... read more

Europe » France » Centre » Veigne July 21st 2014

Ik heb weer eens slecht geslapen, mijn luchtbed is lek dus ik ben op mijn deken gaan liggen. We staan vroeg op en ontbijten stevig. Als we onze spullen aan het inpakken zijn loopt er iemand langs, maar hij kijkt niet op van twee kampeerders, nog een teken dat mensen hier gewend zijn aan reizigers van de camino. Ons water is op maar we zien even verderop een huis staan - de laatste voor we het bos in trekken - waar een man buiten aan het werk is. We vragen hem om onze camelia's bij te vullen. Niet alleen kan dat, we worden naar een tafel in zijn tuin geleid en krijgen limonade en een sigaret. Hij en zijn vrouw spreken ongeveer zeven woorden Engels, maar we krijgen het toch voor elkaar een gesprek te voeren. ... read more

Tot: 0.047s; Tpl: 0.003s; cc: 7; qc: 22; dbt: 0.0203s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb