donderdag 24 juli 2014 dag 22

France's flag
Europe » France » Poitou-Charentes » Châtellerault
August 15th 2014
Published: August 15th 2014

Na een goede nachtrust ontwaken we vroeg, zetten koffie en ontbijten met restjes brood en rilette. Nog voor het water voor de koffie kookt horen we plots iemand het binnenplaatsje oplopen, en enkele seconden later verschijnt er een man in de deuropening. Na een kort moment van stilte en wederzijdse verbazing spreekt hij ons aan in het Frans. De verwachtte woede ontbreekt aan zijn stem en na de situatie in zich opgenomen te hebben ziet hij het pannetje en vertelt ons dat we eerst ons eten op mogen eten. Hij verdwijnt in het gebouw naast ons als wij onze koffie opdrinken en onze spullen inpakken, om even later terug te komen en ons water aan te bieden. We praten nog wat en komen erachter dat hij het pand vorige week gekocht heeft om het op te knappen en door te verkopen. We krijgen nog een rondleiding van de delen die we nog niet gezien hadden en gaan met hem op de foto alvorens onze reis voort te zetten. Daar hebben we flink geluk mee gehad! Het tweede 'crackhouse hostel' achter ons latend trekken we de velden weer in. Heuvel op, heuvel af komen we uiteindelijk aan in Les Ormes, vanwaar we de trein willen pakken na een verhelderend gesprek over onze verwachtingen van deze reis, maar van alle treinen die om het half uur voorbij razen is er niet een die stopt, dus lopen we naar Dange-Saint-Romain, waar we na veel zoeken een pelgrimsoord vinden boven een dierenarts. Ook vinden we de rivier waar we al dagen naar op zoek zijn maar deze blijkt te smerig om in te zwemmen.

Tot: 0.104s; Tpl: 0.009s; cc: 11; qc: 49; dbt: 0.0432s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb