Maria og Melanie

mogm

Melanie og Maria på eventyr

Oceania » New Zealand » North Island February 14th 2011

Efter en lang nat i Sydney lufthavn og en knap saa lang flyvetur, var vi nu i NZ. :D Vi blev kun med noed og naeppe lukket gennem paskontrollen og havde ogsaa lidt problemer med at faa Melanies taske gennem security - den kom igennem scanneren 5 gange, foer vi fik lov til at gaa. Vi tog ind til Auckland City, hvor vi fandt vores hostel, ogsaa var der doemt afslapning. Vi blev dog alligevel sat for et stort valg, for hvis vi koebte vores buspas med det samme, kunne vi faa en gratis nat, saa det blev vi jo noed til. :D Vi endte med at koebe et billigt Kiwi Experience buspas, hvor vi kommer naesten hele landet rundt, og med den beslutning, kunne vi nu slappe af. Allerede to dage efter vores ankomst til ... read more

Oceania February 14th 2011

Den 4. Januar tog vi afsked med Pink house, samt alle beboerne med undtagelse af en, Hugo, for han var saa heldig at skulle joine os paa vores sidste roadtrip i OZ. Han saa frem til en forrygende tur med 2 skoerre danskere. :D Vi fandt nemt ud af Sydney - ret overraskende eftersom vi havde haft store kvaler med at finde ud af de mindre byer i omraadet. Vi drog mod nord og planen var at komme helt til Fraser Island, men saadan skulle det ikke vaere, for der var lagt skumle planer for Moder Jord. Foerste stop var Newcastle, hvor vi saa kirken - der var ikke saa meget at lave, saa vi tog hurtigt videre til det smukke omraade Port Stephens. Det var dog ikke saa spettakulaert den dag, for det regnede, dette ... read more

Oceania » Australia » New South Wales » Sydney » Kings Cross January 12th 2011

Saa kom vi til Sydney og vi fik fundet vores hostel, Pink House, hvor vi skulle tilbringe de naeste 12 dage. Mest af alt saa vi frem til nytaaret og det at leve i et rigtig hus igen. Vi havde mange ting og sager med os og heldigvis blev vi moedt af et venligt ansigt, Nick, som barmhjertigt bragte nogle af vores ting til vaerelset, hvilket vi satte stor pris paa, isaer fordr Miranda (hostelmanegeren) gav os en masse info og dermed snakkede i lang tid. Hun gav os mere at slaebe paa, for der var kommet pakker hjemmefra, hvilket blev overrakt med beskeden om, at det foerst maatte aabnes julemorgen den 25. Det var blevet tid til aflevere Niki til Wicked, som vi fandt uden stoerre problemer - tak google maps. Vi tog afsked og ... read more

Oceania » Australia » Victoria December 23rd 2010

Hej alle - saa er det tid til afsnittet om turen fra Adelaide til Sydney Efter Maria havde hentet Melanie i lufthavenen, gik turen for 3. gang ind til Adelaide city, hvor vi havde nogle aerinder, dog tog vi hurtigt afsted igen, og vendede snuden mod Harndorf, som er en tysk inspireret forstad til Adelaide, hvor vi gik en lille tur gennem den hyggelige by. Desvaerre havde alt lukket, da det var begyndt at blive sent, men i det mindste fik vi ikke brugt nogle penge. Vi koerte et skytte videre, og saa slog vi lejer paa en unsealed road. Naeste dag gik turen til Naracoorte, og vi koerte hele dagen, havde kun et enkelt proviantering- og informations stop i Murray Bridge. Vi ankom forholdsvis sent til Naracoorte, hvor der var huler med forssiler, og sidste ... read more

Oceania » Australia » South Australia » Kangaroo Island December 18th 2010

Vi havde nogle forrygende sidste dage i Perth med nogle absolut fantastiske mennesker, som vi kom til at savne RIGTIG MEGET. Hostelet i Perth var fucked-up, der skete mange maerkelige ting. Den ene dag blev en fra rengoeringspersonalet arresteret for drug-dealing, og en anden kom en pige ned med haenderne fulde af blod og sagde, at der var slaaskamp paa vaerelset, og spurgte om vi havde et plaster - hvilket absolut ikke var nok til at daekke hendes saar. Den sidste aften hoerte vi pludselig raab og skrig og saa ting falde ned uden for vinduet - der var lebbe-fight mellem receptionisten og hendes kaereste - og dette skete aabenbart hver uge fortalte dem der havde boet paa hostlet i et stykke tid - det var sjovere end TV. Politiet kom hurtig og fik styr paa ... read more

Oceania » Australia » Western Australia » Perth » Perth City November 23rd 2010

Saa er vi klar med fortsaettelsen paa vores Wicked adventure paa vestkysten i Australien :D I Exmoth var vi ude at opleve det smukke Ningaloo Reef. Vi havde lejet et undervandskamera og koebt snorklingsaet, saa vi var klar til det helt store undervandseventyr. Vi koerte til Cape Range Nationalpark hvor vi fik snorklet og set nogle flere Gorges. I vandet saa vi mange forskellige fisk og saa ogsaa en haj der gemte sig under en coral. Vi havde vores hyr med at faa taget billeder, da man ikke kunne se hvad man tog billeder af, det viste sig dog i dag, at billederne faktisk er blevet meget vellykket. Derefter tog vi til Coral Bay, hvor vi for en gangs skyld betalte for overnatningen - byen bestod af 3 veje, saa der var ikke mange steder man ... read more

Oceania » Australia » Western Australia November 13th 2010

Nu er det ved at vaere tid til en opdatering, vi undskylder, men vi har ikke levet saa civiliseret i det sidste stykke tid. Saa lad os gaa tilbage til den 23. oktober, hvor vi ankom til Darwin... ... vi spenderede foerste nat paa en sofa i Darwin Lufthavn - gratis nat! Da vi vaagnede tog vi ind til byen og tjekkede in paa et hostel. Dagene i Darwin var rimelig chilleren, tiden gik ved poolen og et par gaaturer rundt i omraadet, men en dag blev der dog tid til et eventyr, der tog vi nemlig i Crocosauraus Cove. Her havde vi rig mulighed for at komme i kontakt med div. krybdyr: svoemme med, holde og fodre en krokodille, holde slange (og faa et kys 3), firben og saa baade skildpadder, fisk og slanger blive ... read more

Oceania » Australia » Western Australia » Broome November 1st 2010

Hi Saa er vi i Broome. Dette bliver lige en hurtig opdatering, da vi sidder paa et bibliotek og ikke maa bruge computeren meget laengere. Vi har lejet en bil fra darwin og cruiser ned ad vestkysten. Med os har vi en dreng fra tyskland, som med glaede ogsaa koerer en paen del af vejen, det er mange tusinde kilometer vi ligger bag os paa denne straekning. Her i Broome har vi dagligt op til 37 graders varme men der er en perfekt strand med den slotteste azurblaa farve med roede klipper i siden. Vi nyder stadig turen i fulde drag. Knus og Kram Melanie og Maria ... read more

Oceania » Australia » Northern Territory » Alice Springs October 20th 2010

Saa befinder vi os i Alice Springs. Det har vaeret lidt koldt her de sidste dage hvor vi har vaeret paa tur, men nu er solen ved at komme godt frem igen. Vi ankom til Alice springs for 4 dage siden om formiddagen, saa vi havde god tid til at gaa lidt rundt i byen, hvilket ogsaa var rart efter en meget lang bustur hertil. Vi praesterede "kun" at koere en kaenguru og et stort firben ned paa vejen hertil. Turen naeste morgen startede klokken 6, saa vi skulle tidligt op at have morgenmad. Vi startede med at koere et godt stykke tid, her fik vi bl.a. lov til at tegne paa viduerne i bussen, da vi skulle skrive vores navn derpaa og tegne noget der kendetegnede ens land, hvilket i vores tilfaelde blev den lille ... read more

Oceania » Australia » Queensland » Cairns » Cairns City October 11th 2010

Saa har vi forladt San Francisco og er kommet til Australien, og her er dejligt varmt - ca. 30 grader. Vi har jo efterhaanden vaeret her i en uge, og nu er det paa tide at opdaterer bloggen, for hvor har vi oplevet meget. Vi var knap nok ankommet til Cairns foer vi fandt et hyggeligt lille sted kaldet Dr. Tours, der arrangerede vores ture de naeste 3 uger frem. Foerste tur var allerede dagen efter - Great Barrier Reef, og hvilket syn det var, fisk (der var klovnfisk!!) og ikke mindst koraller overalt - helt ekseptionelt flot! I weekenden stod det paa Cape Tribulation, hvor vi saa Daintree regnskoven baade i sol- og maanelys. Hvis vi siger at vi havde en laaang koeretur (ca. 4 timer) fra den nordligste Mc Donalds og til Cape Tribulation, ... read more

Tot: 0.145s; Tpl: 0.007s; cc: 12; qc: 84; dbt: 0.0824s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb