We came to a land DOWN UNDER

Oceania » Australia » Queensland » Cairns » Cairns City
October 11th 2010
Published: October 11th 2010

Saa har vi forladt San Francisco og er kommet til Australien, og her er dejligt varmt - ca. 30 grader.
Vi har jo efterhaanden vaeret her i en uge, og nu er det paa tide at opdaterer bloggen, for hvor har vi oplevet meget.
Vi var knap nok ankommet til Cairns foer vi fandt et hyggeligt lille sted kaldet Dr. Tours, der arrangerede vores ture de naeste 3 uger frem. Foerste tur var allerede dagen efter - Great Barrier Reef, og hvilket syn det var, fisk (der var klovnfisk!!) og ikke mindst koraller overalt - helt ekseptionelt flot!
I weekenden stod det paa Cape Tribulation, hvor vi saa Daintree regnskoven baade i sol- og maanelys.
Hvis vi siger at vi havde en laaang koeretur (ca. 4 timer) fra den nordligste Mc Donalds og til Cape Tribulation, og at mobilsignalet for laengst var vaek, saa siger det noget om hvor langt ude vi var.
Vi havde en ret sjov guide paa turen derop - en rigtig hippi, der fortalte alt der var vaerd at vide om nudiststrande :P
Af guiden paa turen derop (hippi) og guiden paa turen hjem (aboriginal, der fortalte aboriginal-historier) har vi laert om australiere at der til al ting bliver tilfoejet: "No worries!" - ganske hyggeligt folkefaerd. :P

Nu har vi 4 dage i Cairns foer turen gaar til The Red Center, og anden dag er igang. Igaar planlagde vi lidt af hvad vi vil efterfoelgende, og der gaar det nok mod vestkysten. Idag er mega chilleren, vi vil gaa en tur i poolen der ligger midt i Cairns by og ose lidt i butikker (vi er begge forelsket i det farverige toej og er begge bukket under for fristelsen).

Det var lige lidt opdatering - og naeste opdatering bliver forhaabentlig inden for en naer fremtid. :P

Tot: 0.102s; Tpl: 0.009s; cc: 12; qc: 50; dbt: 0.0405s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb